به نظر می‌رسد پاکستان اولین مشتری هواپیمای جدید چین خواهد شد

تازه‌ترین جنگنده رادارگریز چین J-۳۱B هیاهویی در دنیای جنگ‌افزار به راه انداخته و معادلات قدرت را در شرق و جنوب آسیا تحت تأثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد پاکستان می‌خواهد نخستین مشتری بین‌المللی این هواپیمای جدید باشد. ‌۸ جولای، تلویزیون دولتی CCTV چین ویدئویی تبلیغاتی از جت جنگنده رادارگریز J-۳۱B چین، تولید شرکت دولتی ... به نظر می‌رسد پاکستان اولین مشتری هواپیمای جدید چین خواهد شد

ادامه

امارات, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی

تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

دعوای سیاسی میان جناح حاکم پاکستان و اپوزیسیون که در راس آن حزب عمران خان قرار دارد با تصمیم جدید دولت برای ممنوعیت فعالیت حزب «جنبش عدالت» و تشکیل پرونده خیانت به کشور علیه نخست وزیر سابق و هم حزبی‌های وی وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ملی پاکستان، وزیر ... تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان امروز شنبه، «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و محبوس این کشور و همسرش «بشرا بی‌بی» را در پرونده ازدواج غیر قانونی تبرئه کرد. به گزارش ایسنا، دادگاهی در اسلام‌آباد در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) – چند روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان – عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم ... عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

ادامه

پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان با رای دیوان عالی این کشور در پرونده تعیین سرنوشت کرسی‌های ویژه مجلس ملی، پیروز این نبرد قضایی مقابل کمیسیون انتخابات پاکستان شد. تلویزیون ملی پاکستان اعلام کرد، سرنوشت پرونده جنجالی اعطای کرسی‌های ویژه مجلس ملی که به دلیل موانع قانونی و فنی مرتبط با کمیسیون انتخابات ... حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

بلاروس به طور رسمی به سازمان شانگ‌های پیوست

در راستای افزایش تلاش‌های روسیه، چین و دیگر اعضا به منظور گسترش سازمان همکاری شانگ‌های، بلاروس به طور رسمی به این سازمان ضد غربی پیوست. به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز پنجشنبه سند عضویت بلاروس در این سازمان را امضا کردند. این توافق در جریان نشست سران در ... بلاروس به طور رسمی به سازمان شانگ‌های پیوست

ادامه

آمریکا, ازبکستان, ایران, بلاروس, پاکستان, تاجیکستان, تروریسم, خبر, روسیه, شانگ‌های, غرب, قرقیزستان, قزاقستان, هندوستان

زنان مبارز و اسیر فلسطینی نیز به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند

کمیته امور اسرا و آزاد شدگان فلسطینی روز چهارشنبه اعلام کرد که زنان مبارز و بیماران دربند رژیم صهیونیستی اسراییل نیز به جمع اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده اند، پیوستند.

 
به گزارش پایگاه خبری مصری «الیوم السابع»، این کمیته تاکید کرد که زنان مبارز در بند رژیم صهیونیستی اسراییل امروز در اقدامی اعتراض، با رد کردن وعده های غذایی خود، به اسرایی که از روز دوشنبه دست به اعتصاب زدند، پیوستند.

 
«هبه مصالحه» وکیل کمیته یاد شده که به ملاقات بانوان اسیر در زندان «هشارون» رفته بود، با بیان اینکه این زنان تصمیم گرفته اند در راستای کمک و حمایت از اسرای اعتصاب کننده و خواسته های عادلانه آنها، دست به اعتصاب غدا بزنند، افزود: اگر رژیم اشغالگر خواسته های آنها را تامین نکند، آنها به همین روند با شدت بیشتری ادامه خواهند داد.

 
بر اساس این گزارش، ۵۸ بانوی فلسطینی در این زندان به سر می برند.

 
از سوی دیگر، «کریم عجوه» وکیل کمیته امور اسرا نیز گفت: تعدادی از اسرای بیمار فلسطینی نیز به اعتصاب کنندگان پیوسته اند. از جمله بیماران زندان عسقلان به نام های «سعید مسلم» ، «عثمان ابو خرج» و«ابراهیم ابومصطفی» که مبتلا به بیماری های صعب العلاج هستند.

 
وی تصریح کرد: مشکلاتی که اسرای بیمار با آن دست و پنجه نرم می کنند و اهمال پزشکی عمدی از سوی رژیم صهیونیستی اسراییل این اسرا را به سمت این اعتصاب کشانده است؛ امری که سلامت و زندگی آنها را به شدت تهدید می کند.

 
عجوه که از اسرای زندان عسقلان دیدار کرد، افزود: اداره زندان همه وسایل اتاق های متعلق به اسرای اعتصاب کننده از جمله وسایل برقی آنها را جمع کرده و چیزی باقی نگذاشته است. همچنین مسئولان اداره زندان برای تحقیر و خوار شمردن اسرا به صورت برهنه آنها را بازرسی و تفتیش می کنند.

 

وی ادامه داد: اسرا تصمیم دارند تا تحقق مطالبات انسانی خود همچنان به اعتصاب غذا ادامه دهند.

 
بر اساس این گزارش، زندانیان فلسطینی همزمان با هفدهم آوریل (۲۸ فروردین) و «روز اسیر»، از دیروز (دوشنبه) با مشارکت حدود ۱۵۰۰ زندانی اعتصاب خود را در همه زندان های اسراییل آغاز کردند.

 
اسرای فلسطینی خواستار بهبود کیفیت زندگی خود در زندان های اسرائیل هستند.

 
بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی اسراییل قرار دارند که ۵۷ تن از آنها زن و ۳۰۰ تن دیگر کودک هستند.

 
مبارزه اهی اسیران فلسطینی به صورت اعتصاب غذا برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ در زندان «الرمله» شروع شده و پس از آن ۲۳ اعتصاب مشابه دیگر از سوی اسیران فلسطینی به ثبت رسید که آخرین مورد در سال ۲۰۱۴ بود که اسیران «بازداشت موقت» فلسطینی در آن مشارکت داشتند.
طبق اطلاعات وارده در یکی از پژوهش های سه سال پیش موسسه الاسیر فلسطین با عنوان «اعتصاب اسیران سیاسی زندان های اسرائیل؛ مشکلات و دستاوردها» معروف ترین اعتصاب های اسیران فلسطینی مربوط اعتصاب سال ۱۹۷۰ در زندان «عسقلان» بود که «عبدالقادر ابوالفحم» در جریان آن به شهادت رسید.

 
پس از آن در سال ۱۹۸۰ اعتصاب زندان «نفحه» اتفاق افتاد که ۲ اسیر فلسطینی به نام های «راسم حلاوه» و «علی الجعفری» در آن به شهادت رسیدند. اعتصاب دیگر در سال ۱۹۸۴ در زندان «جنید» بود که منجر به شهادت «محمود فریتخ» شد.

ایرنا

دلیل غیبت افغانستان در نشست سه‌جانبه مسکو

نشست سه‌جانبه مسکو با شرکت روسیه، چین و پاکستان در شرایطی برگزار شد که از همان ابتدا با واکنش منفی افغانستان روبه‌رو شد. بر عکس گزارشات بسیاری از خبرگزاری‌های جریان اصلی، این نشست صرفا درباره تحولات داخلی افغانستان نبود و بیشتر یک نشست منطقه‌ای درزمینه بی‌ثباتی و تروریسم بین‌المللی ازجمله «داعش» بوده است. البته به‌دلیل ... دلیل غیبت افغانستان در نشست سه‌جانبه مسکو

ادامه

پاکستان, جنگ بر علیه تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه