اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

رهبران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه شده و از اسرائیل خواستند به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی نسبت به بحران انسانی در این باریکه توجه داشته باشد. به گزارش ایسنا، «آنتونی آلبانیز»، «جاستین ترودو»، و «کریستوفر لوکسون» نخست‌وزیران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در بیانیه‌ای مشترک خواستار برقراری آتش‌بس ... استرالیا، کانادا و نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کانادا, کودکان, نیوزلند

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ابن کشور شاهد یک انقلاب خواهد بود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «رابرت کندی جونیور»، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده شاهد انقلاب خواهد بود و دو گزینه پیش روی مردم این کشور وجود خواهد داشت. کندی جونیور با انتشار ویدئویی ... کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, فاشیسم, کودکان, نئولیبرالیسم

خزعلی به صادق لاریجانی: پرونده ۶۳ حساب بانکی شخصی با کشتن من حل نخواهد شد

به گزارش «آمدنیوز»، مهدی خزعلی در بخشی از این نامه، به ۶۳ حساب بانکی شخصی صادق آملی لاریجانی و دریافت میلیاردها تومان سود ماهیانه توسط وی برای مصارف نامعلوم پرداخته و نوشته است: «سؤال از نحوه مصرف سود ۶۳ حساب قوه قضاییه با کشتن من از ذهن ملت حذف نخواهد شد، «تنها راه حسابرسی و شفافیت است». باید خروجی این ۶۳ حساب توسط حسابرسان خبره بررسی و به مردم گزارش شود. این‌که چند کارمند بانک و قوه قضاییه که حساب‌ها را لو داده‌اند را دستگیر کنید یا مهدی خزعلی رو بکشید، مشکل شما را دو چندان می‌کند؛ «آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟!»

 
در نامه دکتر مهدی خزعلی خطاب به «صادق آملی لاریجانی» رئیس قوه قضاییه آمده است:

 

جناب آقای لاریجانی؛ هفته بعد از مصاحبه حقیر راجع به شما، دو صهیونیست تابلودار و شناخته شده در برنامه صفحه آخر حضور یافته و هر چه خواستند علیه این حقیر در صدای آمریکا گفتند تا جایی‌که اعلام نمودند: «اگر خزعلی این مطالب را در آمریکا بیان می‌کرد باید دستگیر می‌شد!»

 

این حمایت آشکار و بی‌پرده صهیونیست‌ها از خاندان شما مهر تأییدی بود بر آن‌چه این حقیر بیان کرده بودم، صهیونیست‌ها تا تعطیلی برنامه صفحه آخر پیش رفتند و نهایتاً به یک برنامه در رد حقیر و ممنوع‌التصویر نمودن اینجانب در صدای آمریکا رضایت دادند!

 

و شما مترصد بودید تا انتقام خویش بستانید، و به بهانه‌ای واهی که هر بی‌خردی آن را می‌فهمد و مرغ پخته را به رقص می‌آورد یعنی بیانیه حقیر که نوشتم: «۲۲ بهمن در خانه می‌مانیم و به راهپیمایی نمی‌آییم» مرا دستگیر کردید! آن هم با عنوان «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»!!

 

حضرت آقا؛ بنده نوشته بودم که در خانه می‌مانیم و به خیابان نمی‌آییم، لااقل در جرم من می‌نوشتید: «عدم اجتماع و تبانی!»

 

علی‌ای حال، از لحظه نخست دستگیری، اعتصاب خشک کردم و طبق اخبار موثق در روز دوم اعتصاب حقیر در جمع برخی مسئولین قضایی می‌فرمایید که: «حالا که اعتصاب مد شده بهتر است یک آقازاده تندرو اولین قربانی اعتصاب‌ها باشد!» و حسب الأمر شما برخلاف نظر پزشکان بهداری اوین (کشتارگاه)، متأسفانه اعزام این حقیر به بیمارستان با تأخیر فراوان و حوادث عجیب همراه بود و خداوند به طور معجزه آسایی مرا از «کید جانیان» نجات بخشید و در شرایطی وخیم که همه ارگان‌های حیاتی در معرض نابودی و مرگ بودند، به بیمارستان طالقانی رسیدم. (والله یعصمک من الناس را به عین دیدم.)

 

محبتی که پزشکان و پرستاران بیمارستان برای نجات جان من نمودند در وصف نمی‌گنجد، با اصرار و الحاح و گاهی التماس این عزیزان و این‌که زنده تو برای نجات کشور لازم است، چند نوبت تن به سرم درمانی دادم و از بحران نجات یافتم.

 

به کوری چشم دشمنان اسلام و ایران عزیز و حضرتعالی، در این سحرگاه توفیق یافتم این سطور را برای شما بنگارم و با صدای بلند فریاد کنم که به آنچه گفته و نوشته‌ام ایمان و اعتقاد راسخ دارم و به عنوان یک بسیجی خیبر به تکلیف خود عمل نموده‌ام و در پیشگاه ملت سربلندم که به «شکم‌بارگی شکم‌بارگان» رضایت نداده و سکوت نکردم.

 

جناب لاریجانی؛

 

سؤال از نحوه مصرف سود ۶۳ حساب قوه قضاییه با کشتن من از ذهن ملت حذف نخواهد شد، «تنها راه حسابرسی و شفافیت است». باید خروجی این ۶۳ حساب توسط حسابرسان خبره بررسی و به مردم گزارش شود. این‌که چند کارمند بانک و قوه قضاییه که حساب‌ها را لو داده‌اند را دستگیر کنید یا مهدی خزعلی رو بکشید، مشکل شما را دو چندان می‌کند؛ «آن را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟!»

 

یا مطالب احمدی‌نژاد در مجلس قبل راست است که باید برادرتان محاکمه شود، یا دروغ است که باید احمدی‌نژاد محاکمه شود! پرونده زمین خواری برادر بزرگ‌تان نیز با شفافیت حل و فصل می‌شود نه با کشتن حقیر!

 

آنچه امام درباره میرزا هاشم و فرزندانش بیان فرمودند هم ربطی به حقیر ندارد، بروید آن مرحوم را نبش قبر کرده و بر دار کشید!

 

در یک کلام، آن‌چه به بهانه واهی ۲۲ بهمن با من کردید مهر تأییدی بود بر همه آن‌چه برای خاندان «لاری جانی‌ها» بر سر زبان‌ها بود و در آخر امر می‌فرمایید که دادستان مصاحبه کند و بگوید: «علت دستگیری مهدی خزعلی انتقادات او از رئیس قوه قضاییه نبوده است!» و این خود «دم خروسی» آشکار است.

 

در خاتمه به استحضار می‌رساند، اینجانب به اصرار و خواهش اعزه و بزرگان چند نوبت اجازه سرم‌تراپی دادم و از مرگ حتمی رهایی یافتم، لیکن از روز ۲۶ بهمن همان مختصر سرم (یک دهم تجویز پزشک) را قطع کرده و باز به سوی شرایط بحرانی قبل پیش می‌روم و قاتل و جانی این شهادت را «کینه‌ورزی لاریجانی» می‌دانم، این «لاری جانی» است که قصد جان مرا کرده و آمر این جنایت است!

 

و تاکید می‌کنم که لاریجانی‌ها در انقلاب و جنگ هیچ سهمی نداشته و گامی بر نداشته‌اند و تنها سهم‌شان از انقلاب نشستن بر سر «سفره انقلاب» و حبس و حصر فرزندان و یاران انقلاب است.

 

امیدوارم شهادت این حقیر پرده از چهره لاریجانی‌ها و خائنین به اسلام و ایران بردارد که این «وعده الهی و حق» است.

علی مطهری خطاب به دادستان تهران: به جای توجیه «حصر» عدالت را اجرا کنید!

علی مطهری، نایب رییس مجلس، در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران نوشت که «حصر خانگی یک تصمیم ملی نیست و بدون حکم قضایی٬ خلاف قانون است.»   مطهری در این نامه نوشت که «تصمیم ملی در جایی است که رای مستقیم مردم در کار باشد در حالی که چنین چیزی، درر مورد حصر در میان ... علی مطهری خطاب به دادستان تهران: به جای توجیه «حصر» عدالت را اجرا کنید!

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, سیاسی

گزارش جدید سازمان آموزش بین‌الملل در ارتباط با اسماعیل عبدی

پس از رد تجدیدنظرخواهی اسماعیل عبدی، گزارش جدیدی در ارتباط با وی منتشر کرده است. ترجمه این گزارش که توسط حقوق معلم و کارگر انجام شده به شرح زیر است:   اسماعیل عبدی رهبر اتحادیه معلمان ایران دوباره با محکومیت کامل برای تمامی دورهء زندان شش ساله مواجه شده است.   اسماعیل عبدی، یکی از ... گزارش جدید سازمان آموزش بین‌الملل در ارتباط با اسماعیل عبدی

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, معلمان

وکیل مهدی خزعلی از آزادی موکل خود خبر داد

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: مهدی خزعلی در سال ۹۱ برای تحمل کیفر بازداشت و به زندان رفت و مدتی بعد به مرخصی آمد. چندی پیش بابت تحمل همان محکومیت‌های پیشین بازداشت و به زندان منتقل شد.   وکیل خزعلی ادامه داد:‌ به دلیل وضعیت جسمی موکلم به بیمارستان طالقانی منتقل شد ... وکیل مهدی خزعلی از آزادی موکل خود خبر داد

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر

آغاز مقابله با ریزگرد/ پایان خاموشی در خوزستان/ آب یک هفته دیگر عادی می‌شود

۱۵ سال پس از نخستین گرد و غبار، این بار ریزگردها به سراغ زیرساخت های خوزستان رفته اند. طوفان خاک، شبکه برق را از هشتم بهمن زمین گیر کرده است. بر اساس گزارشی که مسؤولان ارائه کردند، به دنبال وقوع طوفان با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و به میزان بیش از ۶۶ برابر حد ... آغاز مقابله با ریزگرد/ پایان خاموشی در خوزستان/ آب یک هفته دیگر عادی می‌شود

ادامه

ایران, حقوق بشر, گزارش, محیط زیست