در پی اعتراضات مرگبار؛ دیوان عالی بنگلادش عقب نشست

دیوان عالی بنگلادش در پی تشدید اعتراضات دانشجویی خشونت‌آمیز در این کشور، بخش قابل توجهی از قانون سهمیه‌بندی مشاغل دولتی را لغو کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی تشدید اعتراضات خشونت‌آمیز در بنگلادش بر سر قانون سهمیه‌بندی مشاغل دولتی که تاکنون به کشته شدن دست کم ۱۱۴ نفر منجر شده ... در پی اعتراضات مرگبار؛ دیوان عالی بنگلادش عقب نشست

ادامه

استقلال, امنیتی, بنگلادش, جنوب آسیا, جهان, خبر

به نظر می‌رسد پاکستان اولین مشتری هواپیمای جدید چین خواهد شد

تازه‌ترین جنگنده رادارگریز چین J-۳۱B هیاهویی در دنیای جنگ‌افزار به راه انداخته و معادلات قدرت را در شرق و جنوب آسیا تحت تأثیر قرار داده است. به نظر می‌رسد پاکستان می‌خواهد نخستین مشتری بین‌المللی این هواپیمای جدید باشد. ‌۸ جولای، تلویزیون دولتی CCTV چین ویدئویی تبلیغاتی از جت جنگنده رادارگریز J-۳۱B چین، تولید شرکت دولتی ... به نظر می‌رسد پاکستان اولین مشتری هواپیمای جدید چین خواهد شد

ادامه

امارات, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, چین, خاورمیانه, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی

تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

دعوای سیاسی میان جناح حاکم پاکستان و اپوزیسیون که در راس آن حزب عمران خان قرار دارد با تصمیم جدید دولت برای ممنوعیت فعالیت حزب «جنبش عدالت» و تشکیل پرونده خیانت به کشور علیه نخست وزیر سابق و هم حزبی‌های وی وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ملی پاکستان، وزیر ... تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان امروز شنبه، «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و محبوس این کشور و همسرش «بشرا بی‌بی» را در پرونده ازدواج غیر قانونی تبرئه کرد. به گزارش ایسنا، دادگاهی در اسلام‌آباد در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) – چند روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان – عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم ... عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

ادامه

پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان با رای دیوان عالی این کشور در پرونده تعیین سرنوشت کرسی‌های ویژه مجلس ملی، پیروز این نبرد قضایی مقابل کمیسیون انتخابات پاکستان شد. تلویزیون ملی پاکستان اعلام کرد، سرنوشت پرونده جنجالی اعطای کرسی‌های ویژه مجلس ملی که به دلیل موانع قانونی و فنی مرتبط با کمیسیون انتخابات ... حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

حمایت مستقیم آمریکا از اقدامات یک گروه تروریستی در پاکستان

یک مسئول عالی رتبه وزارت خارجه پاکستان فاش کرد آمریکا به طرز مشکوکی از گروه تروریستی جماعت الاحرار حمایت کرده و مانع قرار گرفتن این گروه در لیست سیاه این شورای امنیت سازمان ملل شد.

 

به نقل از داون نیوز، یک مسئول وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد با وجود درخواست پاکستان از شورای امنیت سازمان ملل، دخالت آمریکا سبب شد تا گروه تروریستی جماعت الاحرار تحریک نشود.

 

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل حاضر نشد تمام جزئیات را به وزارت خارجه پاکستان اعلام کند ولی مشخص شده است که «عمر خالد خراسانی» سرکرده گروه تروریستی جماعت الاحرار با حمایت آمریکا، در لیست سیاه قرار نگرفته است.

 

این درحالی است که ترامپ بارها پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم کرده و با همین بهانه چالش‌های زیادی در منطقه ایجاد کرده است.

 

گفته می‌شود وزارت خارجه پاکستان سیاست دوگانه آمریکا در قبال تروریست‌ها را تاسف برانگیز دانسته و اعلام کرده است: حمایت آمریکا از یک گروه تروریستی که در افغانستان پناه گرفته و در پاکستان نا‌امنی ایجاد می‌کند نشان از این دارد که کاخ سفید در ادعاهای خود صادق نیست.

 

در این بیانیه آمده است: رفتار عجیب آمریکا سبب سلب اعتماد کشورها از شورای امنیت می‌شود و ترامپ باید مسئولیت خطاهای خود را قبول کند.

 

گروه تروریستی جماعت الاحرار بارها دست به حملات تروریستی در پاکستان زده و صدها نفر را کشته است.

 

اخیرا و پس از دستگیری یکی از سران این گروه تروریستی مشخص شد دولت کابل به طور مستقیم از تروریست‌های جماعت الاحرار حمایت می‌کند تا در خاک پاکستان نا‌امنی ایجاد کنند.

تسنیم

افزایش شمار نظامیان امریکا، ناتو و آلمان در افغانستان

سرپرست وزارت دفاع آلمان چندی پیش در سفر به افغانستان از احتمال افزایش نظامیان آلمانی به این کشور سخن گفته بود اما به تازگی تاکید کرده که شمار نظامیان آلمانی در این کشور به هزار و ۳۰۰ نظامی افزایش خواهد یافت.   به نقل از «دویچه وله»، «اورزولا فون دیرلاین» سرپرست وزارت دفاع آلمان اعلام ... افزایش شمار نظامیان امریکا، ناتو و آلمان در افغانستان

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, جهان, خبر, ناتو

تلاش آمریکا برای تجهیز نظامی افراد وابسته به داعش در افغانستان

در حالی که ژنرال بازنشسته افغان طرح آمریکا برای جایگزینی سلاح‌های روسی در افغانستان را «خیانت» علیه مردم این کشور می‌داند برخی کارشناسان روس نیز می‌گویند؛ واشنگتن، تسلیحات را در اختیار افراد وابسته به داعش در افغانستان قرار می‌دهد.

ادامه

افغانستان, امریکا, خبر, روسیه

«جنبش گذار» و ادامه شمارش معکوس پایان عمر حکومت وحدت ملی در افغانستان

نهاد سیاسی جنبش گذار ضمن تاکید بر شمارش معکوس پایان عمر حکومت وحدت ملی در افغانستان بار دیگر اعلام کرد که دولت کنونی دستاوردی نداشته است و باید زمینه انتقال قدرت فراهم شود.

ادامه

افغانستان, جهان, خبر