ارتش اسرائیل: السنوار ترور شد

ارتش اسرائیل به طور رسمی مدعی ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل به طور رسمی مدعی ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در عملیاتی در روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه شد. همچنین یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل ... ارتش اسرائیل: السنوار ترور شد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

هشدار ریابکوف به رژیم اسرائیل درباره تعرض به تاسیسات هسته‌ای ایران

معاون وزیر امور خارجه روسیه به اسرائیل درباره تعرض به تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف به اسرائیل هشدار داد که به تاسیسات هسته ای ایران حمله نکند چرا که پیامد چنین اقدامی فاجعه بار خواهد بود. برپایه این گزارش، وی گفت: ما بارها هشدار داده‌ ... هشدار ریابکوف به رژیم اسرائیل درباره تعرض به تاسیسات هسته‌ای ایران

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق اروپا

بمباران مقرهای گروه‌های تروریستی در ادلب و لاذقیه سوریه + فیلم

برخی منابع خبری از بمباران مقرهای گروه‌های تروریستی در ادلب واقع در شمال غربی و مناطق شمالی استان لاذقیه سوریه خبر دادند. به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بمب‌افکن‌های نیروهای هوایی روسیه و سوریه در عملیاتی مشترک بیش از ۱۸ بار مقرها و پایگاه‌های گروه‌های تروریستی در حومه جنوبی و غربی ... بمباران مقرهای گروه‌های تروریستی در ادلب و لاذقیه سوریه + فیلم

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, صلح

شرکت فرانسوی لافارژ و مدیران اجرایی‌اش به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه، محاکمه می‌شوند

شرکت سیمان فرانسوی لافارژ SA و چهار تن از مدیران سابق آن بنا به دستور قضات تحقیق به دلیل تامین مالی تروریسم در سوریه محاکمه خواهند شد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، این تصمیم قانونی یک گام مهم پس از هشت سال رسیدگی توسط شرپا و سازمان‌های حقوق بشر مرکز اروپایی قانون اساسی ... شرکت فرانسوی لافارژ و مدیران اجرایی‌اش به اتهام تامین مالی تروریسم در سوریه، محاکمه می‌شوند

ادامه

اروپا, اروپای غربی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

ماکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد

رئیس جمهور فرانسه با انتقاد از اسرائیل، گفت که نخست وزیر این رژیم نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد و باید از تصمیمات این نهاد تمکین کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که هفته گذشته خواستار توقف ارسال ... ماکرون: نتانیاهو نباید فراموش کند که اسرائیل در نتیجه تصویب یک قطعنامه در سازمان ملل ایجاد شد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, غرب, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

تغییر تصمیم پنتاگون برای خروج “نیمیتز” از منطقه

وزیر دفاع موقت آمریکا در پی آن‌چه تهدیدهای انتقام جویانه مقامات ایران در اولین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، عنوان شده، دستور داده است ناو نیمیتز دوباره به منطقه بازگردد و در خاور میانه بماند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، کریس میلر وزیر دفاع موقت آمریکا شامگاه یکشنبه در بیانیه ای گفت: به خاطر تهدیدهای اخیر انجام شده از طرف مقامات ایران علیه رئیس جمهور ترامپ و  دیگر مقامات دولت آمریکا،  دستور دادم ناو USS Nimitz دوباره به منطقه بازگردد و در خاور میانه بماند..

 

میلر در بیانیه اش ادامه داد: این ناو در مقرش در ناحیه عملیات های فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه باقی می ماند.  هیچ کسی نباید در قاطعیت آمریکا تردید کند.

 

بر اساس این گزارش، پنتاگون در حالی دستور اعزام دوباره این ناو به منطقه را صادر کرده است که دفتر اطلاع رسانی پنتاگون ۱۲ دی در بیانیه‌ای گفته بود: بر اساس دستورات دولت آمریکا و کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت، هواپیمابر آمریکایی “یو اس اس نیمیتز” منطقه عملیات فرماندهی مرکزی در خاورمیانه را ترک کرد و در مسیر خود به سمت بندر پایگاه نورفولک در ویرجینیا است.

 

همچنین یک منبع مسئول در پنتاگون در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خاورمیانه در چارچوب رساندن این “پیام اطمینان بخش است که مسیر تنش با ایران به سمت تنش‌های بیشتر حرکت نمی‌کند”.

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز با اشاره به عزیمت ناو هواپیمابر نیمیتز از خلیج فارس، این اقدام را تغییر در استراتژی واشنگتن درقبال ایران همزمان با فرارسیدن سالروز ترور سردار حاج قاسم سلیمانی دانست.

 

این روزنامه در گزارش خود نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به شکل ناگهانی تصمیم گرفت به دلیل اعتراض مشاوران ارشد نظامی،  ناو هواپیمابر “نیمیتز” را از خاورمیانه به خانه برگرداند، این موضوع نشان دهنده تغییر مسیر از استراتژی به اصطلاح بازدارندگی چند هفته ای است که هدف آن جلوگیری از حمله به سربازان و دیپلمات های آمریکایی در خلیج فارس است.

 

تعداد کادرهای ناو هواپیمابر نیمیتز به حدود پنج هزار تن می‌رسد که طی سال‌های گذشته در ماموریت‌های حمایت از عملیات کشورهای ائتلاف ضد داعش و همچنین ماموریت‌های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان مشارکت کردند.

توقیف شناور کره‌ جنوبی توسط نیروی دریایی سپاه

نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, کره جنوبی