تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

وزیر دفاع چین گفت ارتش کشورش و همچنین روسیه باید همکاری‌های راهبردی را عمیق‌تر کرده و به‌طور مشترک ثبات جهانی را حفظ کنند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین روز دوشنبه در جریان سفر «آندری بلوسوف» همتای روسی‌اش به پکن و دیدار با او گفت: «ارتش‌های چین و روسیه باید از مسیر تعیین‌شده ... تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

ادامه

اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

نشریه فارن پالسی در گزارشی به تغییرات در وضعیت ژئوپلیتیک شبه جزیره کره پرداخته است که می‌تواند به وقوع یک جنگ تمام عیار با دخالت نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین همانند جنگ سال ۱۹۵۰ منجر شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت مانینگ از مرکز استیمسون در یک گزارش تحلیلی در نشریه فارن پالسی ... آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند. به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک ... رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ادامه

آمریکا, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, صلح, کره جنوبی, کره شمالی, همبستگی

اطلاعات موثقی در مورد دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در انفجار نورد استریم داریم

رئیس اطلاعات خارجی روسیه، آمریکا و انگلیس را به نقش مستقیم در انفجار خط لوله نورد استریم متهم کرد. سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز دوشنبه اطمینان داد که ایالات متحده و انگلیس به طور مستقیم در حمله به خطوط لوله گاز طبیعی نورد استریم که در سال ۲۰۲۲ رخ داد، دست ... اطلاعات موثقی در مورد دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در انفجار نورد استریم داریم

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, انگلیس, اوکراین, تروریسم, جنگ اقتصادی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, قزاقستان

نفوذ هکرهای چینی به سیستم استراق سمع آمریکا

وال استریت ژورنال از نفوذ هکر های چینی به شبکه استراق سمع دولت آمریکا خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وال استریت ژورنال روز گذشته -شنبه- گزارش داد: «هکرهای چینی به شبکه ارائه‌دهنده پهنای بانک آمریکا و اطلاعات سیستم‌هایی که دولت فدرال برای استراق سمع‌های تایید شده از سوی دادگاه استفاده می‌کرد، ... نفوذ هکرهای چینی به سیستم استراق سمع آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

تجمع حامیان عمران خان مقابل منزل نواز شریف در لندن

معترضان در لندن، در حمایت از عمران خان در مقابل منزل «نواز شریف» نخست‌وزیر و رهبر سابق پاکستان تجمع کردند و خواستار پایان دادن به “فساد دولتی” شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان با موجی از اعتراضات حامیان و هواداران عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان مواجه شده است؛ نخست وزیری که از سال ۲۰۱۸ این کشور را اداره می‌کرد.

 

معترضان خشمگین با تجمع در هاید پارک لندن، مقابل منزل نواز شریف، تاکید کردند که مخالف هرگونه “دولت وارداتی” هستند.

 

یکی از زنان معترض گفت: «نخست وزیر ما توسط سیاسستمداران فاسد برکنار شد. آن‌ها قبلا در پاکستان فسادهایی انجام داده بوند. متاسفانه به خاطر فشارهای آمریکا، تمامی احزاب سیاسی گردهم آمدند و عمران خان را برکنار کردند.»

 

همچنین دیگر معترضان گفتند که تا زمانی که عمران خان مجدد به نخست وزیری برنگردد “هیچ حواله و پولی” را به پاکستان انتقال نمی‌دهند.

 

پارلمان پاکستان شنبه به عمران خان رای عدم اعتماد داد. به گفته مقامات امنیتی و چهره‌های اپوزیسیون، عمران خان در چند روز و ساعت باقیمانده منتهی به رای عدم اعتماد، به چندین تلاش نافرجام متوسل شد. با این حال او نتوانست جلوی این فرایند را بگیرد و در آخرین دقایق پیش از نیمه‌شب شنبه او از نخست‌وزیری برکنار شد. قرار است پارلمان پاکستان امروز (دوشنبه) جانشین عمران خان را تعیین کند.

حامیان عمران‌خان در پاکستان علیه توطئه خارجی به خیابان‌ها آمدند

هزاران نفر از حامیان حزب تحریک انصاف در شهرهای مختلف پاکستان برای ابراز همبستگی با «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده از سوی مجلس و محکومیت توطئه خارجی برای تغییر حکومت در این کشور در شهرهای مختلف پاکستان دست به تظاهرات زدند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر

آمریکا بزرگترین منشاء ناآرامی در جهان

آمریکا چندی پیش تصمیم به فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به تایوان گرفت و این سومین بار است که دولت بایدن به تایوان سلاح می فروشد و در عین حال همین اقدام آمریکا آتش بازی افراطی، عهدشکنی و جنجال سازی این کشور را نشان می‌دهد.   به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ آمریکا ... آمریکا بزرگترین منشاء ناآرامی در جهان

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

جانشین عمران خان فردا تعیین می‌شود/ دادستان کل پاکستان استعفا داد

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند پارلمان این کشور فردا دوشنبه جانشین عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان را انتخاب می‌کند. این اولین بار در تاریخ پاکستان است که نخست‌وزیری با لایحه عدم اعتماد مجلس برکنار می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر