تجمع اعتراضی جوانان بومی چوار به‌ عدم اشتغال در صنایع نفت و گاز شهرستان

جوانان «چوار» به استخدام غیربومی‌ها و روند بیکاری کارگران بومی شاغل در صنایع نفت و گاز شهرستان اعتراض دارند. به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی جوانان بومی در شهرستان چوار در استان ایلام می‌گویند علیرغم وجود چندین پالایشگاه و پتروشیمی و شهرک‌های صنعتی در این منطقه، ما اکثراً بیکار هستیم و بعضی کارگرانی که در این ... تجمع اعتراضی جوانان بومی چوار به‌ عدم اشتغال در صنایع نفت و گاز شهرستان

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

به‌دنبال خودکشی کارگر دستگیر‌شده در اعتراضات، آتش خشمِ کارگران، ایالتی در هند را دربر گرفت

مرگ یک کارگر ۲۵ساله شرکت BJP در روز شنبه، دو روز پس از مصرف سموم دفع آفات در مقابل یک ایستگاه پلیس در خمام هند، وضعیت متشنجی را در این شهر ایجاد کرده است.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله تایمز هندوستان، بنابر گزارش پلیس ایالت خمام هندوستان، کارگران شرکت «بی. جی. پی» روز یکشنبه به یک اتوبوس آسیب رسانده و شیشه ساختمان‌ها را شکستند.

 

طبق این گزارش، مرگ یک کارگر ۲۵ساله شرکت BJP در روز شنبه، دو روز پس از مصرف سموم دفع آفات در مقابل یک ایستگاه پلیس در خمام هند، وضعیت متشنجی را در این شهر ایجاد کرده است.

 

این کارگر شرکت ثروتمند خدماتی BJP در حالی که تحت معالجه در یک بیمارستان در حیدرآباد بود، جان باخت. جسد او عصر همان روز به خمام منتقل شد که اعتراضات خشونت‌آمیز کارگران آن ایالت را برانگیخت.

 

کارگران ادعا کرده بودند که جوان جانباخته پس از اعتراضات توسط پلیس و مسئولان ایالتی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

 

باندی سانجی، رئیس شرکت BJP، گفت که این کارگر در وصیت‌نامه‌ی قبل از مرگ خود، گفته است که مجبور به خودکشی شده است، زیرا قادر به تحمل آزار و اذیت پلیس و مدیران محلی ایالتی نبوده است.

 

بر اساس وصیت‌نامه این فرد اقدام کننده به خودکشی «پلیس باید پرونده قتل را برای متهم تشکیل می‌داد اما هیچ اقدامی تاکنون انجام نشده است».

 

پلیس همچنین یک برگه تاریخچه علیه او در ایستگاه پلیس Town-III باز کرد. او از اینکه پلیس او را برای آمدن مکرر به ایستگاه مورد آزار و اذیت قرار می‌داد ناراحت بود.»

 

دادسرای شعبه ویژه خمام، مدعی شده است که این کارگر BJP در ۹ پرونده مختلف دست داشته است و یک پرونده جنجالی نیز علیه او باز کرده تا ادعاهای مبنی بر آزار و اذیت پلیس علیه او را رد کند.

مخالفت فعالان کارگری و صنعت در آلمان با تحریم‌های روسیه

اتحادیه‌ها و روسای شرکت‌ها در آلمان با تحریم واردات گاز روسیه توسط اتحادیه اروپا مخالفت کرده و اعلام کردند چنین اقدامی منجر به تعطیلی کارخانه‌ها و نابودی مشاغل در آلمان خواهد شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, تحریم, جهان, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, کارگری, لوگانسک

کارگران خدماتی شهرداری منجیل خواستار حذف پیمانکار و قرارداد مستقیم با شهرداری شدند

فاصله حقوق یک کارگر قرارداد مستقیم با شرکتی حدود دو تا سه میلیون تومان است. آن‌ها تحت مسئولیت یک شرکت واسطه‌ای مشغول کار هشتند، شرکتی که هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارد و فقط هر ماه بخش از حقوق کارگران را برداشت می‌کند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

تجمع کارگران آبفای اهواز در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

کارگران پیمانکاری آبفای اهواز در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان آبفای اهواز به پرداخت مطالباتشان، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه، مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به اعتراض صنفی زدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایتالیا, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

ظهور شرکت‌های خصوصیِ متولیِ بیمه تکمیلیِ به اسفبارتر شدن شرایط برای مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه انجامید

کارگران به امید آنکه در دوران بیماریِ خود و خانواده‌شان حداقل از بابتِ هزینه‌های درمان آسایش داشته باشند، بخشی از پول خود را بابت حق بیمه می‌دهند اما به هنگام بیماری چیزی دستِ آن‌ها را نمی‌گیرد.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش