توافق روسیه و آسه‌آن برای افزایش همکاری در حوزه‌های سیاسی-امنیتی و اقتصادی

وزرای خارجه آسه‌آن در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند روسیه و اعضای این اتحادیه به یک توافق برای همکاری حوزه‌های مختلف از جمله سیاست، امنیت و اقتصاد دست یافته‌اند. به گزارش ایسنا، وزرای خارجه اعضای انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در بیانیه مشترک خود اعلام کردند روسیه و کشورهای عضو این اتحادیه بر سر تقویت ... توافق روسیه و آسه‌آن برای افزایش همکاری در حوزه‌های سیاسی-امنیتی و اقتصادی

ادامه

آ. سه. آن, آسیا-اقیانوسیه, اورآسیا, جهان, خبر, روسیه, شانگ‌های, صلح, همکاری استراتژیک

رزمایش نظامی مشترک چین و لائوس

بر اساس برنامه سالانه و موافقت دو طرف، نیروهای مسلح چین و لائوس رزمایش نظامی مشترک «سپر دوستی-۲۰۲۴» را در لائوس برگزار کردند. هدف این رزمایش که دومین در نوع خود محسوب می‌شود تقویت اعتماد متقابل راهبردی و همکاری کاربردی میان دو ارتش در راستای ترویج صلح و ثبات منطقه‌ای است. رزمایش نظامی مشترک «سپر ... رزمایش نظامی مشترک چین و لائوس

ادامه

جنوب شرق آسیا, جهان, چین, خبر

زاخارووا: طرح ترور پوتین توسط «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» طراحی شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، تلاش برای ترور «ولادیمیر پوتین» که اخیرا توسط رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین مطرح شد، با همکاری «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» برنامه‌ریزی شده بود. به گزارش ایسنا، «کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین اخیرا در مصاحبه‌ای به تلاش‌های اوکراین جهت ترور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اذعان کرد. خبرگزاری اسپوتنیک به ... زاخارووا: طرح ترور پوتین توسط «اربابان آنگلوساکسون کی‌یف» طراحی شد

ادامه

آ. سه. آن, آنگلوساکسون, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ نیابتی, جنوب شرق آسیا, روسیه, شرق اروپا, لائوس, ویتنام

ارتقای روابط چین و بنگلادش به مشارکت راهبردی جامع/ همکاری‌ در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، زیرساخت‌ها، فقرزدایی

رئیس جمهوری چین و نخست وزیر بنگلادش اعلام کردند که روابط دوکشور را به یک مشارکت راهبردی جامع ارتقا می‌دهند. به گزارش روز پنچشنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، شی جین‌پینگ در دیدار با شیخ حسینه اظهار داشت: چین و بنگلادش از زمان برقراری روابط رسمی، همواره به یکدیگر احترام گذاشته و ... ارتقای روابط چین و بنگلادش به مشارکت راهبردی جامع/ همکاری‌ در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، زیرساخت‌ها، فقرزدایی

ادامه

اقتصادی, بنگلادش, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سازمان ملل, فقرزدایی, گزارش, مشارکت راهبردی, معیشت

در واکنش به سفر پوتین به هانوی؛ دیپلمات ارشد آمریکا راهی ویتنام شد

دولت آمریکا در واکنش به سفر رئیس‌جمهور روسیه به ویتنام، نماینده خود را راهی این کشور کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، چند روز پس از سفر رئیس جمهور روسیه به ویتنام، آمریکا نماینده خود را به این کشور اعزام کرد. «دانیل کریتنبرینک» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور شرق آسیا ... در واکنش به سفر پوتین به هانوی؛ دیپلمات ارشد آمریکا راهی ویتنام شد

ادامه

آمریکا, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, ویتنام

انگیزه ملی ویتنامی‌ها برای توسعه بیشتر با کالاهای داخلی

‘ویتنامی ها کالاهای ویتنامی استفاده می کنند’ عنوان پویشی است که ویتنام قصد دارد با بهره گیری از آن ضمن کمک به تولید داخلی و ایجاد اشتغال به رشد اقتصاد خود کمک کند.

 
اگرچه حضور ۵۰۰ نشان تجاری شناخته شده به عنوان ‘کالاهای ویتنامی با کیفیت برتر’ در مقایسه با میلیون ها نشان تجاری شناخته شده جهان در بازار این کشور عدد بسیار کوچکی است، اما مقامات ویتنامی خرید محصولات داخلی را راهی برای توسعه همه جانبه این کشور می دانند.

 
در حال حاضر کالاهای وارداتی با فناوری بالا به ویتنام به مراتب بیش از میزان تولیدات داخلی این کشور و کالاهای مصرفی است.

 
مولفه های روانشناختی یکی از اصلی ترین مولفه هایی است که به فروش بیشتر کالاهای وارداتی در ویتنام کمک می کند، زیرا این فکر غالب و اغلب نادرست در بین خریداران وجود دارد که کالاهای وارداتی را با کیفیت تر از تولیدات داخلی این کشور می دانند.

 
ظرفیت ضعیف تجارت داخلی، فناوری های قدیمی و بسته بندی نامناسب محصولات داخلی از عواملی هستند که باعث شده خریداران ویتنامی کالاهای وارداتی را با ترجیح بیشتری در فهرست خریدهای خود قرار دهند.

 
تولیدکنندگان مطرح ویتنام نیز که تمرکز آنها بر کالاهای صادراتی است، توجهی به تبلیغات آنچنانی ندارند و متمایل به ایجاد یک مرکز فروش در این کشور نیستند. از اینرو، بخشی از محصولات با کیفیت خود را با هدف صادرات محض و با استفاده از خدمات ارائه شده دولت ویتنام به خارج صادر می کنند تا منافع اقتصادی خود را تامین نمایند.

 
برخی از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی ویتنام بر این باورند که برنامه خرید کالاهای ویتنام نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است تا با برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه های گوناگون، نشان های تجاری داخلی را به مردم معرفی و برترین های حوزه های مختلف را شناسایی کنند.

 
این طرح که از سه سال پیش در برخی از استان های ویتنام آغاز شده، موفق به افزایش فروش محصولات ساخت ویتنام شده است. به عنوان مثال، استان ‘لائوچای’ از جمله استان هایی است که این طرح در آنجا موفقیت آمیز بود و با تشکیل ۳۵ شرکت مختلف در این زمینه تلاش های گسترده ای انجام شده است.

 
تجار محلی در این استان ویتنام با پاسخ مثبت به این برنامه تلاش کرده اند کاربرد فناوری های جدید را مورد پذیرش قرار دهند و از قیمت های خود با هدف رقابت پذیری بیشتر در بازار بکاهند.

 
توزیع کنندگان و مغازه داران ویتنامی نیز برای کمک به دولت با استفاده از روش های تبیلغی تلاش کرده اند خریداران را به خرید کالاهای تولید داخل تشویق نمایند.

 
علاوه بر استان ‘لائوچای’، استان های ‘هانوی’، ‘باس جیانگ’ و ‘هونگ ین’ با فروش بیشتر محصولات کشاورزی تولید داخل سهم مهمی در تحقق این برنامه ملی داشته اند.

 
تنها در یکی از برنامه های مرتبط با اجرای این طرح ملی، بیش از ۳۵ شرکت با حضور در بیش از ۶۰ نمایشگاه کفش، پوشاک، سرامیک، صنایع دستی و غذا بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده را

 

جذب کردند که فروش حاصل از آن بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دنگ (واحد پول ویتنام) کالاهای ساخت داخل شد.
ویتنام با جمعیت بیش از ۹۳ میلیون نفر از جمله کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا است که سال گذشته با تولید ناخالص داخلی ۱۹۳ میلیارد دلاری توانست درآمد سرانه هر فرد را به حدود ۲ هزار و ۷۰ دلار افزایش دهد.
درآمد سرانه هر ویتنامی از سال ۲۰۱۲ تا سال گذشته به صورت میانگین سالانه ۱۲۵ دلار افزایش داشته است.
مقامات این کشور امیدوارند با پویش ‘ویتنامی ها کالاهای ویتنامی استفاده می کنند’، از ظرفیت های اقتصادی این کشور جهت پیمودن مسیر توسعه که در نهایت رفاه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، بهره مند شوند.

ایرنا،