تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

وزیر دفاع چین گفت ارتش کشورش و همچنین روسیه باید همکاری‌های راهبردی را عمیق‌تر کرده و به‌طور مشترک ثبات جهانی را حفظ کنند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین روز دوشنبه در جریان سفر «آندری بلوسوف» همتای روسی‌اش به پکن و دیدار با او گفت: «ارتش‌های چین و روسیه باید از مسیر تعیین‌شده ... تاکید پکن بر تعمیق همکاری‌های راهبردی چین-روسیه

ادامه

اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

گلوبال تایمز: آمریکا به‌دنبال بازی خطرناک در خاورمیانه است

نشریه «گلوبال تایمز» در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی و سیاسی چینی نسبت به استقرار سامانه ضد موشکی آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و تاکید کرد که واشنگتن در خاورمیانه بازی خطرناکی شروع کرده است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تحلیلگران چینی در گفت‌گو با این نشریه، نسبت به استقرار احتمالی سیستم ضد ... گلوبال تایمز: آمریکا به‌دنبال بازی خطرناک در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, لبنان

انگلیس از ترس چین، سفر رهبر سابق تایوان را موقتا لغو کرد

در شرایطی که وزیر خارجه انگلیس قصد سفر به چین را دارد، وزارت خارجه انگلیس از تایپه درخواست کرد تا سفر رئیس‌جمهور سابق تایوان به لندن به زمان دیگری موکول شود تا خشم چین را تحریک نکند. به گزارش ایسنا، «دیوید لمی» وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد طی روزهای آتی در سفری سطح بالا ... انگلیس از ترس چین، سفر رهبر سابق تایوان را موقتا لغو کرد

ادامه

اروپا, اروپای غربی, انگلیس, بلژیک, تایوان, جمهوری چک, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا

تحریم‌های چین علیه شرکت‌های آمریکاییِ تامین کننده سلاح برای تایوان

وزارت امور خارجه چین در بیانیه خود آورده است که تحریم‌هایی را برای سه شرکت مرتبط با ارتش آمریکا و ۱۰ عامل فروش سلاح های آمریکا به تایوان اعمال کرده است. وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های آمریکایی تامین کننده سلاح برای تایوان اعمال کرده است. ... تحریم‌های چین علیه شرکت‌های آمریکاییِ تامین کننده سلاح برای تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشته شدن بیش از ۱۰۰ تروریست الشباب در سومالی

‌وزیر دفاع سومالی روز شنبه گفت که بیش از ۱۰۰ تروریست الشباب در جریان عملیات ارتش ملی سومالی با حمایت مردم محلی و شرکای امنیتی بین‌المللی در استان مرکزی گلگادود کشته و تعداد زیادی از آنها زخمی شدند. به گزارش شنبه شب ایرنا از “آناتولی”عبدالقادر محمد نور، وزیر دفاع سومالی، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ... کشته شدن بیش از ۱۰۰ تروریست الشباب در سومالی

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, خبر, سومالی, شاخ آفریقا, شرق آسیا, شرق افریقا, صلح

اعزام بمب‌افکن‌های پکن به جزایر دریای چین جنوبی

به گزارش رویترز، نیروی هوایی چین بمب‌افکن‌های خود را روی جزایر دریای چین جنوبی مستقر کرد. نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای این اقدام را بخشی از رزمایش تمرینی خود در مناطق مورد مناقشه اعلام کرد.

 

در بیانیه این سازمان که روز گذشته جمعه، منتشر شد، آمده است: «شاخه‌ای از نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق اخیرا چندین بمب‌افکن اچ-۶کی را در منطقه مستقر کرده تا در این جزیره‌ها تمرین کنند و قابلیت ما را برای رسیدن به تمام مناطق، هدایت حمله در هر زمان و یورش در تمام جهات افزایش دهند».

 

در این بیانیه آمده که خلبان بمب‌افکن اچ-۶کی با حمله به چند هدف دریایی تمرین کرده و سپس در فرودگاهی دریایی به تمرین فرود و پرواز اقدام کرده است. بیانیه نیروی هوایی چین این تمرین را آمادگی برای «نبرد احتمالی در بخش غربی اقیانوس آرام و دریای جنوبی چین» اعلام کرد.

 

در بیانیه نیروی هوایی آزادی‌بخش خلق چین، به محل دقیق این تمرین اشاره‌ای نشده است.

 

ایالات متحده ناوهای جنگی خود را به مناطق مورد مشاجره دریای جنوبی چین گسیل کرده است تا با ادعای چین در رابطه با مالکیت این مناطق مقابله کند. جزایر دریای چین جنوبی محل مناقشه بسیاری از کشورها از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، تایوان، برونئی و مالزی است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی هوایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چندین فروند بمب‌افکن از انواع مختلف اعم از بمب‌افکن راهبردی دوربرد و مجهز به سلاح هسته‌ای H-6K اقدام به تمرین فرود و برخاست در فرودگاهی در یکی از جزایر در دریای چین جنوبی کرده‌اند.

 

در ادامه این بیانیه تصریح شد: یک واحد از نیروی هوایی ارتش چین اخیرا به سازمان‌دهی چندین بمب‌افکن نظیر مدل H-6K به منظور اجرای مانورهای تمرینی فرود و برخاست در جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی در راستای تقویت قابلیت ما برای پوشش کل منطقه و اجرای حمله در هر زمان و در تمامی مسیرها، اقدام کرده است.

 

این بیانیه تصریح کرد، خلبان یک بمب‌افکن H-6K اقدام به تمرین حمله به هدف تعیین شده در دریا و همچنین فرود و پرواز در یک فرودگاه در این منطقه کرد و این رزمایش را آماده شدن “در غرب اقیانوس آرام و همچنین نبرد برای دریای چین جنوبی” توصیف کرد.

 

این بیانیه که در حساب اینترنتی نیروی هوایی چین در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی این کشور منتشر شد اشاره به مکان دقیق انجام این مانور نداشت.

 

بیانیه نیروی هوایی چین به نقل از وانگ مینگ لیانگ، یک کارشناس امور نظامی ذکر کرد که تمرین‌های فرود و برخاست هواپیماها در دریای چین جنوبی به نیروی هوایی کمک می‌کند تا قابلیت‌های رزمی خود را به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی دریایی تقویت کند.

 

پیشتر واشنگتن به پکن هشدار داده بود که از بابت تداوم نظامی سازی دریای چین جنوبی با “تبعات” نامشخص روبرو خواهد شد و این موضوع را با دولت چین در میان گذاشته است.

چین و ایالات متحده آمریکا، به جنگ تجاری خاتمه می‌دهند

چین و ایالات متحده آمریکا، تصمیم گرفتند که به هر گونه جنگ تجاری و نیز به افزایش تعرفه های گمرکی بر واردات محصول، خاتمه دهند.   بنا به گزارش رسانه های رسمی چین، امروز یکشنبه ٢٠ مِه، ایالات متحدۀ آمریکا و چین تصمیم گرفتند با محکوم کردن هرگونه جنگ تجاری، به افزایش عوارض مالیاتی بر ... چین و ایالات متحده آمریکا، به جنگ تجاری خاتمه می‌دهند

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

وقتی که اون با “زیرکی” خود شگفتی‌ساز می‌شود

پایگاه خبری هیل در این باره نوشت: مانورهای چند ماه اخیر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در عرصه بین‌المللی موجب شگفتی برخی بابت “زیرکی و دانایی” آنها شده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی, لیبی

عقب‌نشینی واشنگتن؛ بمب افکن‌های آمریکا در رزمایش با کره جنوبی شرکت نمی‌کنند

به دنبال هشدار کره شمالی مبنی بر اینکه احتمال دارد در برگزاری اجلاس سران آمریکا و کره شمالی در ماه آینده میلادی تجدید نظر کند، آمریکا اعلام کرد بمب افکن‌های اتمی این کشور در رزمایش هوایی با کره جنوبی شرکت نمی‌کنند.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی