ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

۶ کشور اروپایی هم مرز با دریای شمال، توافقی را به امضا رساندند که براساس آن از زیرساخت‌های دریایی این پهنه آبی با هدف آنچه که مقابله با تهدیدات روسیه خوانده‌اند، محافظت کنند. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، انگلیس و دیگر کشورهای بزرگ اروپایی هم مرز با دریای شمال امروز سه‌شنبه این توافق‌نامه ... توافقنامه ۶ کشور اروپایی برای حفاظت از زیرساخت‌های دریای شمال

ادامه

آلمان, اروپا, انگلیس, اوکراین, بالتیک, بلژیک, جنگ سرد, جهان, خبر, دانمارک, روسیه, غرب, غرب اروپا, ناتو, نروژ, هلند

نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

۱۱۵ نماینده پارلمان فرانسه خواستار توقف فوری فروش تسلیحات به اسرائیل شدند. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، ۱۱۵ نماینده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه روز گذشته -جمعه- در نامه ای از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا فورا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند. این نمایندگان در نامه خود با اشاره به ... نمایندگان پارلمان فرانسه خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شدند

ادامه

اسراییل, غرب آسیا, فرانسه, فلسطین

وزیر دفاع فرانسه: واشنگتن نباید هم‌پیمانانش در ناتو را به خرید سلاح آمریکایی مجبور کند

وزیر دفاع فرانسه تأکید کرد که واشنگتن نباید هم‌پیمانان اروپایی‌اش در ناتو را به خرید سلاح آمریکایی مجبور کند.

 

به گزارش ایسنا، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در گفت‌وگو با نشریه ژورنال دودیمانش گفت: نباید اجازه داد ماده پنج پیمان ناتو درباره دفاع مشترک تحت فشار آمریکا به ماده اف- ۳۵ (در اشاره به جنگنده‌های نسل پنجم) که کشورهای عضو ناتو را به خرید سلاح آمریکایی ملزم می‌کند، تبدیل شود.

 

پارلی گفت: اروپا باید ادوات نظامی ویژه خود را متناسب با توانایی‌های اقتصادی و سیاسی‌اش تولید کند. ناتو ابزاری برای حاکمیت ما نیست و اروپایی‌ها خود باید آن را ایجاد کنند. اروپا باید حاکمیت خود را حفظ و ناتو نیز باید همکاری بین کشورها را تقویت کند.

 

وی درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه درخصوص مرگ مغزی ناتو گفت: ماکرون می‌خواست با این اظهارات کشورهای عضو ناتو را به مذاکرات جدی درباره مسائل مهم ترغیب کند. این مسائل باید در رأس موضوعات مذاکرات سران کشورهای عضو ناتو در نشست روز چهارشنبه در لندن باشد.

 

وی تأکید کرد که باید مذاکرات سازنده‌ای میان ناتو و روسیه برگزار شود و بدون مذاکرات، امنیتی وجود نخواهد داشت.

 

وزیر دفاع فرانسه همچنین اظهار کرد، جنگی که کشورش در منطقه ساحل آفریقا علیه تروریست‌ها وارد شده “مدت زیادی طول خواهد کشید”.

 

پارلی تاکید کرد: تمام گزینه‌ها برای تاثیرگذاری بیشتر این عملیات ضد تروریستی در ساحل روی میز هستند.

 

وی نسبت به اینکه این منطقه دروازه ورودی اروپاست، هشدار داد و گفت:‌ هدف ما این است که اروپایی‌های بیشتری در صف اول با فرانسه و کشورهای ساحل باشند.

 

این در حالی است که پاریس به ایجاد نیروهای ویژه اروپایی برای حمایت از نیروهای محلی در اقدامات نظامی طی سال آینده چشم دوخته است. دارد.

 

وزیر دفاع فرانسه تاکید کرد: چک، بلژیک، استونی پاسخ مثبت داده‌اند و دیگران نیز زمانی که پارلمان با استقرار نیروهایشان موافقت کند از آنها پیروی خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: کل اروپایی‌ها می‌دانند که اگر کاری نکنیم زمین‌های وسیع رها شده از سوی کشورها را خواهیم یافت که پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده خواهند شد.

انگلیس سفر نتانیاهو به لندن را لغو کرد

روزنامه «هاآرتص» نوشت لندن به بهانه دشوار بودن فراهم کردن شرایط امنیتی، با سفر نخست‌وزیر اسراییل به انگلیس برای شرکت در نشست سران «ناتو» مخالفت کرده است.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

پدر آسانژ: آمریکا با سوءاستفاده از قوانین کشورها مخالفانش را هدف قرار می‌دهد

پدر بنیان‌گذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس محکومیت پسرش را یکی از نمونه‌های سوءاستفاده آمریکا از سیستم قانونی سایر کشورها برای هدف قرا ردادن دشمنان سیاسی خود می‌داند.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, عراق, ویکی‌لیکس

حمایت مالی میلیاردرهای آمریکایی از راست‌گرایان انگلیس

شماری از ثروتمندان آمریکایی با حمایت از اندیشکده‌های راست‌گرای انگلیسی، تفکراتی درخصوص تعامل تجاری آمریکا و انگلیس پس از برگزیت و خصوصی‌سازی اموال عمومی در این کشور را تبلیغ کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا