افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

گوترش؛ اکنون وقت همبستگی است نه تحریم

دبیرکل سازمان ملل متحد در نامه ای به کشورهای عضو گروه بیست از آنها خواست تا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا تحریم هایی را که مانع تلاش در این زمینه است، رفع نمایند.

 

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، دبیرکل سازمان ملل متحد رهبران کشورهای عضو گروه بیست را به رفع تحریم‌هایی که مانع تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا می‌شود، فرا خواند.

 

«آنتونیو گوترش» روز سه شنبه در نامه‌ای به رهبران این بیست کشور بر ضرورت رفع تحریم‌هایی که مانع رسیدن غذا، تجهیزات پزشکی و کالاهای حیاتی می‌شود، تاکید کرد.

 

وی همچنین لغو محدودیت‌ها در خصوص تجارت بین المللی در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و دیگر مایحتاج ضروری مبارزه با ویروس کرونا را خواستار شد.

 

گوترش در نامه خود آورده است: الان وقت همبستگی است نه تحریم و انزوا. کووید ۱۹ نیازمند واکنشی بی سابقه و طرح جنگی در زمان بحران انسانی است.

 

دبیرکل سازمان ملل همچنین افزود که رهبران گروه بیست فرصت دارند تا بسته قدرتمندی از تدابیر را برای خطرات مختلفی که ویروس کرونا به همراه دارد ارائه کنند تا با ملت‌های جهان همبستگی شود.

 

گوترش در عین حال ایجاد سازوکاری تحت نظر سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با آثار ویروس کرونا را ضروری دانست.

 

گفتنی است که اجلاس فوق العاده سران گروه بیست قرار است روز ۲۶ مارس به منظور بررسی مقابله با ویروس کرونا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

 

سازمان ملل خواستار تسهیل و یا تعلیق تحریم‌ها علیه ایران به دلیل بحران جهانی شیوع کرونا شد.

 

به گزارش ای اف پی، «میشل پاشله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار تسهیل و کاهش تحریم‌ها علیه ایران همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا شد.

 

در این ارتباط، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: در مقطع بحرانی فعلی، هم به دلایل سلامت و بهداشت جهانی و هم با هدف حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها انسان، تحریم‌ها باید تسهیل و یا تعلیق شوند.

 

باچله در این ارتباط گفته است که تحریم‌های تحمیل شده علیه کشورهایی مانند ایران که با همه گیری ویروس کرونا مواجه هستند، لازم است تا مورد ارزیابی مجدد قرار گیرند تا به سیستم بهداشتی و پزشکی این کشورها فشار وارد نشود و باعث سقوط نظام بهداشتی نشود.

 

به گفته این مقام سازمان ملل در شرایط همه گیری جهانی ویروس کرونا، ایجاد موانع بر سر تلاش‌ها و اقدامات پزشکی در یک کشور می‌تواند به افزایش خطر و تهدیدات علیه همه ما منجر شود.

 

پیش از این، دیگر مقامات سیاسی جهان از جمله در چین و پاکستان نیز خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران همزمان با شیوع کرونا شده بودند.

 

با این حال دستگاه تحریم ساز سیاست خارجی آمریکا با وجود شیوع جهانی ویروس کرونا از جمله در ایالت‌های مختلف آمریکا، اما اعلام کرده که سیاست فشار حداکثری علیه ایران همچنان ادامه خواهد داشت و به تازگی نیز برخی از نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایرانی و مرتبط با ایران را تحت تحریم قرار داده است.

حزب کمونیست چین: تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با کرونا دارد

معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با انتقاد از اتهام پراکنی واشنگتن در رابطه با ویروس کرونا خاطر نشان کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر منفی بر مبارزه ایران با این ویروس دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

مقام چینی: تحریم‌های آمریکا مایه رنج مردم ایران شده است

«ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در پیامی توئیتری با اشاره به اینکه مردم ایران در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند نوشت تحریم‌های آمریکا شرایط را برای مردم ایران بدتر کرده است.

ادامه

ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل