رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «مایکل هگیننز» رئیس‌جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ اسرائیل در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره ... رییس‌جمهور ایرلند: سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, جهان, دیوان داوری لاهه, زنان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, کودکان

رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به فروپاشی بخش درمان و پزشکی غزه در اثر تجاوزهای برنامه‌ریزی شده اسرائیل، بر ضرورت توقف جنایات تاکید و اضافه کرد: حمام خون باید در نوار غزه متوقف شود. به گزارش روز دوشنبه ایرنا ،«تدروس ادهانوم گبریسوس» در شبکه اجتماعی «ایکس» با تاکید بر «توقف حمام خون در غزه»، ... رئیس سازمان بهداشت جهانی: حمام خون در نوار غزه باید متوقف شود+فیلم

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, درمان, سازمان بهداشت جهانی, سازمان ملل, فلسطین, گزارش

استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، از ورود کشتی اسرائیلی به «سیدنی» جلوگیری کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معترضان مردمی در استرالیا در حمایت از فلسطین از پهلو گرفتن کشتی باری اسرائیل در بندر سیدنی جلوگیری کردند. «پدی گیبسون» (Paddy Gibson) فعال اتحادیه‌های کارگری ... استرالیایی‌ها از ورود کشتی اسرائیلی به سیدنی جلوگیری کردند

ادامه

استرالیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین, فیلم, کارگری

تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

منابع رسانه‌ای عصر شنبه از تظاهرات گسترده مردم در «لندن» پایتخت انگلیس در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر شنبه به وقت تهران از تظاهرات گسترده مردم انگلیس در حمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسرائیل خبر دادند. به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر ... تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسرائیل + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, فلسطین, فیلم, نسل کشی

گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

کشور پرو درپی افزایش موارد ابتلا به یک بیماری نادر، وضعیت اضطراری اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال افزایش موارد ابتلا به بیماری نادر خودایمنی موسوم به «سندروم گیلن باره» در پرو، در این کشور وضعیت اضطراری اعلام شد. براساس گزارش‌ها در ماه‌های اخیر حدود ۲۰۰ مورد ابتلا به این بیماری ... گاردین؛ اعلام وضعیت اضطراری در پرو درپی افزایش ابتلا به یک بیماری مرموز

ادامه

آمریکای لاتین, پرو, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی

گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی: به اطلاعات آمریکا اعتماد نکنید ! بسیاری از آنها اشتباه هستند!

در پی ابراز تردیب وزارت خارجه آمریکا نسبت به شفافیت گزارش گروه مشترک متخصصان چین و سازمان بهداشت جهانی در زمینه ردیابی ویروس کرونا، پیتر داسزاک، عضو گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی که برای ردیابی منشا ویروس در چین به سر می برد، روز ۲۲ بهمن در واکنش به این موضوع از اطلاعات منتشر شده از سوی آمریکا انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، داسزاک در توییتر خود نوشت: “لطفاً بیش از حد به اطلاعات آمریکا اعتماد نکنید: با رهبری ترامپ، خیلی از واقعیت دور شدند و صادقانه بگویم که بیشتر آن اشتباه است.”

 

روز ۹ فوریه، گروه مشترک از متخصصان چین وسازمان بهداشت جهانی یک نشست خبری در مورد کارهای خود برای یافتن منشا ویروس کرونا برگزار کردند.

 

در این نشست خیری، پیتر اِمبارک به عنوان رئیس گروه متخصصان سازمان بهداشت جهانی گفت انتشار ویروس از آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به بیرون بسیار بعید و حتی غیر ممکن است و در آینده نیز بررسی و مطالعه دیگری در این مورد انجام نخواهد شد. اما از سوی دیگر رویترز خبر داد که دولت بایدن یک “بررسی مستقل” درباره گزارش منتشر شده از سوی  سازمان بهداشت جهانی انجام خواهد داد.

 

سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت که دولت آمریکا “برنامه ای برای شرکت در مطالعات سازمان بهداشت جهانی ندارد اما امیدوار است بتواند داده‌های مربوط به گزارش سازمان جهانی بهداشت را به دقت بررسی کند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ روز گذشته برابر با ۹ فوریه/۲۱ بهمن ماه بود که گروه کارشناسان مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی با محور تحقیقات در زمینه ردیابی ویروس کرونا در ووهان شرکت کردند؛ «پیتر بن آمبارک» سرپرست تیم خارجی اعزامی به چین با حضور در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که اظهارات بیان شده در ارتباط با نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان «بسیار غیرممکن» هستند و ردیابی آتی منشاء کرونا در این جهت و مسیر توصیه نمی شود.

 

این نوع نتیجه گیری درباره غیر ممکن بودن نشست ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان بار دیگر اتهامات مطرح شده علیه مؤسسه ویروس شناسی ووهان را که مدت های طولانی در معرض انتقادات اشتباه بوده است را از بین برد و آن دسته از سیاستمداران و رسانه های آمریکایی و غربی که مشغول جعل و ساخت تئوری های توطئه علیه چین هستند را نیز بار دیگر ناامید کرد.

 

نتایج تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در ووهان در عین حال ادعای طرح شده در ارتباط با اینکه چین در مسیر تحقیقات درباره کشف منشاء ویروس کرونا مانع تراشی می کند را نیز بی اعتبار کرد.

 

در طول ده روز گذشته، اعضای سازمان بهداشت جهانی و تیم کارشناسان چینی به صورت مشترک به مطالعه و بررسی تعداد بیشماری از داده ها و اسناد مرتبط با اپیدمی کرونا پرداختند؛‌ در جریان این مطالعات، ۹ بخش بیمارستان «جین یین تان»، بازار مواد غذایی دریایی «هوا نان» و همینطور مؤسسه ویروس شناسی ووهان تحت بازرسی قرار گرفتند.

 

پرسنل آزمایشگاهی، پرسنل بخش تحقیقات علمی، پرسنل بخش مدیریت بازاری، بازرگانان، کارگران جامعه، بیماران بهبود یافته،‌ خانواده های پرسنل پزشکی قربانی کرونا و ساکنان ووهان همگی تبادلات گسترده ای با تیم اعزامی سازمان بهداشت جهانی انجام دادند.

 

کاملا مشخص است که چین همواره در مسیر ردیابی جهانی منشاء ویروس کرونا، رویکردی شفاف و باز داشته و فعالانه از اقدامات سازمان بهداشت جهانی در مسیر مهار کرونا پشتیبانی کرده است.

 

با این اوصاف، آنچه به اصطلاح مانع تراشی چین در ردیابی تحقیقات منشاء ویروس کرونا نامیده می شود،‌ ادعایی کاملا بی معنی و پوچ از آب درآمد.

 

حقیقت این است که در اصل چنین شایعاتی علیه چین نباید به راه می افتاد چرا که کشف منشاء ویروس کرونا یک موضوع کاملا علمی است و نه یک مسئله سیاسی و نباید در این مسیر، بازی مقصر نشان دادن چین به جریان بیفتد.

 

نتایج اولیه حاصل شده از مطالعات صورت گرفته در مسیر ردیابی ویروس کرونا که توسط تیم کارشناسی مشترک چینی و ماموران سازمان بهداشت جهانی حاصل شده است و همچنین باور اینکه ویروس کرونا به احتمال بسیار زیاد از طریق یک میزبان میانجی و مداخله گر به انسان منتقل شده است، همگی از احتمال انتقال مستقیم ویروس کرونا به انسان از طریق زنجیره مواد غذایی سرد نیز پشتیبانی می کنند؛ نتایج این تحقیقات بر ضرورت ردیابی جهانی منشاء ویروس کرونا تاکید دارد.

 

با نگاهی به نظارت مشترک تیم کارشناسی چین و ماموران اعزامی سازمان بهداشت جهانی به چین می توان به درک عمیق تری از شفافیت اقدامات کنترل و پیشگیری از کرونا در این کشور دست پیدا کرد.

 

مدارک و شواهد موجود حاکی از آن است که ردیابی منشاء جهانی شیوع ویروس کرونا، یک ضرورت و نیاز محسوب می شود؛ این امید وجود دارد که تمامی کشورهای علاقه مند به همکاری با چین در زمینه ردیابی سرچشمه ویروس کرونا، یک طرز فکر و دیدگاه پیشگامانه و مبتنی بر همکاری را در راستای کشف منشاء کرونا در جهان پیش بگیرند و از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای انجام مطالعات مربوطه جهت کشف سرچشمه کرونا دعوت به عمل بیاورند تا از این طریق،‌ خطرات آتی ناشی از همه گیری بیماری کووید-۱۹ کاهش پیدا کند.

ارزیابی سازمان جهانی بهداشت از اثربخشی واکسن آسترازنکا بر ویروس‌های جهش یافته

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۸ فوریه اعلام کرد که بعد از تصمیم آفریقای جنوبی برای توقف استفاده از واکسن آسترازنکا، کارشناسان این سازمان همان روز نشستی را درباره ارزیابی اثربخشی این واکسن بر انواع جهش یافته ویروس برگزار کردند.

ادامه

افریقای جنوبی, جهان, چین, دانش, سازمان بهداشت جهانی, گزارش

هیئت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و چین گزارش بررسی‌های خود در وو هان را اعلام کردند

گروه کارشناسان مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی پس از تحقیق برای ردیابی ویروس کرونای جدید در شهر وو هان، ۲۱ بهمن به وقت محلی با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در آن شهر، نتایج تحقیقات منشاء یابی بیماری کرونا در چین را به عموم گزارش داد.

ادامه

جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, گزارش

موفقیت کوبا در مبارزه با ویروس کرونا

در نخستین روز سال نو میلادی ۲۰۲۱/ ۱۲ دی‌ماه ۹۹، انقلاب کوبا ۶۲ سال را پشت سر گذاشت. انقلاب سوسیالیستی به‌دست گروهی از افراد بسیار پرشور و پایبند به رهبری فیدل کاسترو و چه‌گوارا و شماری از مبارزان برجسته در این کشور کوچک جزیره‌ای در دریای کاراییب در سال ۱۳۳۷ به‌پیروزی رسید.

ادامه

اروپا, امریکای لاتین, انگلستان, ایتالیا, بولیوی, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کوبا, مقاله, هندوستان, ونزوئلا, ویتنام