افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

گروه تروریستی النصره در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفت

روزنامه سوری “الوطن” امروز یکشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: بر اساس توافق به عمل آمده میان “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه و “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه در سه شنبه گذشته در مسکو، گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) ظرف هشت روز آینده به طور کامل منحل خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، هم اکنون آتش بس شکننده‌ای در جبهه های نبرد در حومه جنوب شرق “ادلب” حکمفرما است. این آتش‌بس سپیده دم دیروز (شنبه) برقرار شد و ارتش سوریه پایبندی خود را به آن اعلام کرد، اما شبه نظامیان مخالف وابسته به ترکیه مدعی شدند که در جریان این آتش بس قرار نداشته‌اند.

 

ارتش سوریه ظرف چند روز اخیر توانست به پیشرفت قابل توجهی دست یابد و شماری از شهرک ها و تپه های پیرامون این استان را از دست تروریست ها آزاد کند.

 

یک مقام نظامی در جبهه های نبرد در جنوب شرق ادلب در مصاحبه با الوطن گفت: ارتش سوریه به آتش بس پایبند ماند و جنگنده ها و توپخانه از دیروز از هدف قرار دادن مواضع تروریست ها خودداری کردند. تروریست ها به دنبال از دست دادن مواضع مهم خود به ویژه در منطقه “التمانعه” و تپه های “الحاکمه” و شماری از شهرک ها در حومه جنوب شرق ادلب هم اکنون یکدیگر را به مزدوری و خیانت متهم می‌کنند.

 

اخبار فاش شده و پیش بینی ها در مورد دستاوردهای نشست سران ترکیه و روسیه در سه شنبه گذشته در مسکو همگی حکایت از آن دارند که بر اساس توافق دو طرف ترکیه باید جبهه النصره را منحل کند و اجرای بندهای توافقنامه سوچی امضا شده در اواسط ژوئیه گذشته بر مبنای شرایط دولت سوریه از سرگرفته شود.

 

الوطن به نقل از منابع رسانه ای مخالف نزدیک به گروه شبه نظامی به اصطلاح “جبهه آزادیبخش ملی ” مورد حمایت ترکیه نوشت: اردوغان قول داده تا جبهه النصره را به همراه سایر گروه های تروریستی همچون دو گروه “حراس الدین ” و ” انصار التوحید ” را در “کوتاه ترین مدت زمان ممکن” منحل کند.

 

ارتش سوریه اخیرا موفق شد حومه شمالی شهر حماه و شهر خان شیخون و مناطق وسیعی از حومه جنوب شرق ادلب را آزاد کرده و بر جاده مواصلاتی میان حماه و حلب دست یابد و مانع از نفوذ گروه های تروریستی به مناطق آزاد شده شود.

 

ارتش سوریه اعلام کرد که در صورتی به آتش بس کنونی پایبند خواهد ماند که گروه های تروریستی نیز به آن متعهد باشند و در غیر این صورت عملیات نظامی خود را به سمت دو شهر معره النعمان و سراقب ادامه خواهد داد.

 

منابع آگاه در گفت وگو با الوطن پیش بینی کردند که جبهه النصره بار دیگر زیر بار تعهدات ترکیه نخواهد رفت و آنکارا با گروه های تروریستی وابسته به خود سهل انگارانه برخورد خواهد کرد و همانند گذشته نخواهد توانست به تعهداتش عمل کند و در نتیجه ارتش سوریه با در اختیار گرفتن میدان نبرد همچون گذشته روند جنگ را به نفع خود پیش خواهد برد.

ایرنا

ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکا برای کردهای سوریه در میان اصرار اردوغان به پاکسازی شرق فرات

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی تأکید کرد که تحولات سوریه و مدیترانه شرقی برای کشورش سرنوشت‌ساز هستند.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

برنی سندرز: جنگ آمریکا در عراق باعث شکل‌گیری داعش شد

سناتور آمریکایی و نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دولت این کشور طی سال‌های گذشته، مداخله نظامی آمریکا در عراق را باعث شکل‌گیری داعش عنوان کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی

سنتکام: مقر نیروهای القاعده را در ادلب سوریه هدف قرار دادیم

ستاد فرماندهی ارتش آمریکا اعلام کرد، مقر فرماندهی گروه القاعده در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است. گزارش‌هایی نیز از کشته شدن حدود ۴۰ تن در جریان این حملات موشکی حکایت دارند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه