راغفر؛ اگر تغییری رخ ندهد آینده تاریک و بدی در انتظار اقتصاد ایران است

حسین راغفر می‌گوید «طی چند دهه گذشته یک جهت‌گیری و ریل‌گذاری در عرصه اقتصاد داشتیم که عملا کشور را با بحران‌ها و مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد و حالا باید یک تجدیدنظر و اصلاحات را در این موضوع ایجاد کنیم.»

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر

حکایت حال سراوان و سیستان‌وبلوچستان: مظلمهٔ خلق را جزایی هست

سه هفته از وقوع فاجعه سراوان می‌گذرد. بر اساس گزارش‌های اولیه درباره این رویداد در رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی: روز چهارم اسفندماه ۹۹ در پی تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت سوخت‌بران بلوچ در نقطهٔ صفر مرزی “آسکان” دستکم ۱۵ تن کشته و زخمی شدند.

ادامه

اقتصادی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, کارگری

مجلس ولایی، نمایندگان قلابی، و مشکلات بر هم انباشتهٔ مردم

اینک پس از گذشت نزدیک به ده ماه از آغاز کار مجلس یازدهم، تأملی بر عملکرد آن به‌عیان روشن می‌سازد در کارنامهٔ ده‌ماههٔ این مجلس جز هوچی‌گری، شعار دادن، و حرکات نمایشی، موردی نمی‌توان یافت که نشانی از عمل در راستای ایفای وظیفه در جهت تدوین قانون به‌نفع توده‌های مردم باشد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, فساد, مقاله

عبور سیستان و بلوچستان از خط قرمز خشکسالی/ مهاجرت و خالی از سکنه شدن روستاها

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ کمی و کیفیت آب در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، گفت: به دلیل کمبود آب بعضی از روستاها خالی از سکنه شده و مهاجرت‌های زیادی را شاهدیم.

ادامه

اختلاف طبقاتی, افغانستان, اقتصادی, ایران, پاکستان, حقوق بشر, دهقانی, فقر, محیط زیست

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

کشف یک میدان عظیم گازی در جنوب استان فارس

یک میدان عظیم گازی در مناطق خشکی در جنوب استان فارس کشف شد.

 

براساس این گزارش، این میدان گازی در عمق ۳۹۰۰ متری زمین کشف شده و حجم آن به اندازه ۱۶ سال مصرف گاز در تهران است.

 

سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تایید خبر کشف این میدان عظیم گازی، گفته است: این میدان پس از یک سال فعالیت مستمر اکتشافی در جنوب ایران کشف شده است.

 

به گزارش فارس، اطلاعات دقیق تر درباره این میدان تازه کشف شده به زودی توسط مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام خواهد شد.

مومنی؛ نمایندگان اجازه ندهند دولت در باتلاق بدهکاری، فروماندگی و ناتوانی بیشتر از این فرو رود

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: دولت و بخشی از نمایندگان فکر می‌کنند افزایش بی ضابطه قیمت‌های کلیدی تنها مربوط به نرخ ارز است بنابراین در سال‌های اخیر و یک در میان، زمانی که رسوایی‌های مربوط به فاجعه سازی افزایش نرخ ارز آشکار شده است به سراغ افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و سایر حامل‌های ... مومنی؛ نمایندگان اجازه ندهند دولت در باتلاق بدهکاری، فروماندگی و ناتوانی بیشتر از این فرو رود

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر

نقدینگی از ۲۰۸۶ هزار میلیارد تومان گذشت

بررسی‌ روند رشد روزانه ارقام پولی در ۱۱ ماه منتهی به خرداد ماه امسال گویای رشد ۱۱۵۰ میلیارد تومانی نقدینگی در هر روز است و با این روند نقدینگی در پایان شهریور ماه به ۲۰۸۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر

راغفر: سیاست‌های دولت و مجلس در راستای منافع گروه‌های پرنفوذ و به‌زیان عموم مردم است

سیاست‌های دولت و مجلس در راستای منافع گروه‌های پرنفوذ و به زیان عموم مردم است و نتیجه این سیاست‌ها افزایش نابرابری، جرم و جنایت و فقر است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, گفتگو

حسین راغفر: گرانی دلار یک کودتای ارزی بود که با همکاری دولت و مجلس اتفاق افتاد

یک استاد اقتصاد با بیان اینکه اعترافات مدیران دستگیر شده بانک مرکزی نشان می‌دهد که گرانی دلار با همکاری دولت و مجلس اتفاق افتاد، می‌گوید: ارزیابی ما این است که متاسفانه کشور به سمت رکود عمیق‌تر پیش می‌رود.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد