افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه در ادلب

منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته و زخمی شدن دهها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه به آنها در استان ادلب خبر دادند.

 

به گزارش مهر به نقل از النشره، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوری که مقر آن در لندن قرار دارد، اعلام کرد که دهها نظامی ترکیه در حملات ارتش سوریه کشته و زخمی شده اند.

 

بر اساس این گزارش؛ در حملات سنگین موشکی ارتش سوریه و متحدانش به مواضع نظامیان ترکیه در اطراف ترنبه در غرب سراقب و المسطومه در استان ادلب، دهها نظامی ترکیه کشته و زخمی شده اند.

 

بالگردهای ترکیه در حال انتقال اجساد و زخمی شدگان به داخل اراضی ترکیه هستند.

 

همزمان منابع وابسته به مخالفان سوری از حملات سنگین و گسترده جنگنده های روسی به مواضع تروریست‌ها در النیرب، سرمین، آفس و دیگر مناطق شرق سراقب خبر دادند.

 

روسیه جنگ علیه تروریست در سوریه را بخاطر اروپا متوقف نمی‌کند

 

وزیر خارجه روسیه اعلام کرده که این کشور در نظر ندارد تا جنگ علیه تروریست در سوریه را متوقف کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «سرگئی لاوروف»، وزیرخارجه روسیه اعلام کرده که کشورش در نظر ندارد تا جنگ علیه تروریست در منطقه ادلب سوریه را به دلیل حل بحران پناهجویان اروپا متوقف کند.

 

این سخنان را وزیر خارجه روسیه در جریان سفر به هلسینکی، پایتخت فنلاند اعلام کرده است.

 

این در حالی است که همزمان وزیرخارجه انگلیس که در آنکارا، پایتخت ترکیه به سر می‌برد در ادعاهایی گفته بود که عملیات ارتش سوریه و روسیه علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب باعث حرکت موج پناهجویان شده است.

 

ادعاهای مقامات غرب وانگلیس در حالی عنوان شده که نیروهای ارتش سوریه با حمایت متحدان خود از جمله روسیه، عملیات نظامی را برای آزادسازی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در شمال غرب این کشور از چندی قبل آغاز کرده‌اند و تا کنون موفق شده‌اند پیشروی زیادی را به دست آورند.

 

ترکیه اما با مشاهده شکست تروریست‌های تحت حمایت خود، مستقیماً وارد این نبرد شده تا بتواند مناطق تازه آزاد شده را مجدداً اشغال کند.

 

«بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری» دروغ است

 

وزارت دفاع روسیه با ردّ بیانیه های ترکیه و کشورهای غربی اعلام کرد که ادعای رویداد «بحران انسانی درادلب و سیل مهاجران سوری» دروغ است.

 

به گزاش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اینترفکس به نقل از وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که بیانیه های صادره از سوی ترکیه و کشورهای غربی پیرامون سیل آواراگان و بحران انسانی در ادلب سوریه صحیح نیست.

 

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود ۲۰۰ هزار پناهنده سوری به دلیل درگیری ها در ادلب در نزدیکی مرز ترکیه و روسیه هستند؛ این در حالیست که (بر خلاف دعای آنکارا) تا کنون و در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۵ هزار نفر از آنها از مرز سوریه به سوی ترکیه عبود نکرده اند.

 

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز عصر اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در خصوص درگیری ها در سوریه ادعا کرد که «میلیون ها» مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

 

تهدید اروپا توسط ترکیه به سوء استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات انجام شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

 

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال ۲۰۱۶ میلادی در خصوص مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

 

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، مسیر عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

 

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش‌ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواستار برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

سازمان ملل: ترکیه مسئول جرایم جنگی شورشیان “ارتش ملی سوریه” است

کمیسیون تحقیق سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد، عملیات ترکیه فاجعه انسانی سوریه را تشدید کرده و آنکارا باید مسؤولیت جنایات گروه‌هایی را که آموزش داده، بر عهده بگیرد.

ادامه

ترکیه, جنایات جنگی, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه