چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی؛ آمریکا باید نیروهایش را از کره جنوبی خارج کند

سفیر کره شمالی در تهران گفت که ایالات متحده با قاطعیت رزمایش نظامی تجاوزگرایانه‌اش را در چنین زمان حساسی پیش می‌برد؛ زمانی که ناظران بین‌المللی بر تحولات در شبه‌جزیره کره متمرکز شده‌اند.

 

به گزارش ایلنا، چنین به نظر می‌رسد که وضعیت در شبه‌جزیره کره شاهد نوعی سکون و آرامش پیش از طوفان است. این امر البته همراه با اظهارنظرهای گاه و بی‌گاه از سوی مقام‌های کشورهای درگیر درباره لزوم پیشبرد مذاکرات صلح است، اما وضعیت فعلی نشان از آن دارد که این صلح لااقل به این زودی‌ها بنا نیست حاصل شود. این در حالی است که آمریکا و کره‌جنوبی طی روزهای اخیر دور جدید رزمایش‌های نظامی مشترک خود را آغاز کرده‌اند؛ رزمایش‌هایی که پیونگ‌یانگ آن را تهدیدی برای امنیت خود و ثبات در شبه‌جزیره کره می‌داند. در این رابطه گفت‌وگویی با سفیر کره شمالی در تهران صورت گرفت که مشروح آن به شرح زیر است:

 

— برآورد شما از رزمایش نظامی مشترک اخیر کره‌جنوبی و آمریکا چیست؟

 

ارتش‌های آمریکا و کره‌‌جنوبی به‌رغم هشدارهای مکرر ما، دست به برگزاری رزمایش مشترکی زده‌اند که وضعیت ناپایدار در شبه‌جزیره کره و شمال شرقی را بدتر می‌کند.

 

رزمایش‌های نظامی مشترک، واضح‌ترین نمود از سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره‌شمالی است که هدف از آن سرکوب کشور ما با زور است و این اقدام، عملی نامطلوب و خودویرانگر است که بهایی سنگین خواهد داشت، چراکه این امنیت مردم ماست که در اینجا در معرض تهدید قرار دارد. این اقدام همچنین اوضاع در شبه‌جزیره کره را بیش از گذشته در معرض تهدید قرار می‌دهد.

 

تمرینات نظامی، حال مقیاس یا وضعیت‌شان هرچه که باشد، ماهیتی تهاجمی دارند، چراکه تمرین جنگی و مقدماتی برای جنگ هسته‌ای در راستای به دست آوردن بیشتر آمادگی در زمینه عملی کردن برنامه‌ای عملیاتی و حمله پیشگیرانه علیه ما به‌عنوان هدف اصلی هستند.

 

— این رزمایش چه تاثیری بر موقعیت متزلزل شبه‌جزیره کره می‌گذارد؟

 

ایالات متحده با قاطعیت رزمایش نظامی تجاوزگرایانه‌اش را در چنین زمان حساسی پیش می‌برد؛ زمانی که ناظران بین‌المللی بر تحولات در شبه‌جزیره کره متمرکز شده‌اند. آمریکا در واقع معمار اصلی از میان بردن صلح و ثبات در منطقه است.

 

تا زمانی که نیروهای آمریکایی در کره جنوبی باقی بمانند، علت اصلی تشدید دوره‌ای وخامت اوضاع در شبه‌جزیره کره هرگز از میان نمی‌رود.

 

برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره، ضروری است که ایالات متحده، نیروها و تجهیزات نظامی خود در کره‌جنوبی را از این کشور خارج کند.

 

— کره‌شمالی چه واکنشی به اقدام‌های تحریک‌آمیز آمریکا و کره‌جنوبی نشان خواهد داد؟

 

رزمایش‌های خطرناک جنگی که توسط آمریکا و کره‌جنوبی پیش می‌رود، مطمئنا آن‌ها را با تهدید امنیتی جدی‌تری مواجه می‌کند.

 

واقعیت ثابت می‌کند که نه کلمات، بلکه تنها بازدارندگی اساسی است که می‌تواند امنیت و صلح را در شبه‌جزیره کره تضمین کند و زمانی که تصمیم گرفتیم که به طور پیوسته توانایی‌های دفاع ملی خود را تقویت کنیم، کاملا برحق بودیم.

 

دولت کره‌شمالی و حزب حاکم بر آن پیشتر تصریح کردند که ما بر اساس اصل قدرت در مقابل قدرت و حسن‌نیت در برابر حسن‌نیت با آمریکا مقابله خواهیم کرد. ما هیچ‌گاه به تهدیدها علیه خود بی‌اعتنا نبوده‌ایم زیرا سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی بدون تغییر باقی مانده است.

 

ما تأکید بیشتری بر افزایش بازدارندگی و توانایی مطلق برای مقابله با تهدیدهای فزاینده نظامی آمریکا خواهیم گذاشت، یعنی قدرت دفاع ملی و قابلیت‌های حمله پیشگیرانه قدرتمند برای مقابله سریع با هرگونه اقدام نظامی علیه ما.

 

— دولت فعلی آمریکا از «تعامل دیپلماتیک» با کره شمالی حرف می‌زند. آیا رزمایش نظامی فعلی نشان می‌دهد که ایالات متحده نمی‌خواهد با کره‌شمالی به صورت مسالمت‌آمیز ارتباط برقرار کند؟

 

واقعیت نشان می‌دهد که «تعامل دیپلماتیک» و «گفت‌وگوی بدون شرط و شروط» که دولت کنونی آمریکا آن را مطرح می‌کند، تنها نقابی ریاکارانه است برای پوشاندن ماهیت تهاجمی این کشور و انگیزه اصلی‌اش که چیزی جز سرکوب کره‌شمالی نیست.

 

از محتوای رزمایش‌های نظامی مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی به‌راحتی می‌توان فهمید که هدف از آن‌ها ایجاد حمله پیشگیرانه و تجاوز به کشورمان است.

 

حال ایالات متحده تمرینات نظامی خود را «دفاعی» توصیف می‌کند، اما این چیزی نیست جز سفسطه‌ای احمقانه.

 

رفتارهای اخیر ایالات متحده نشان می‌دهد که این کشور اقدام‌های نظامی خصمانه با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را تشدید می‌کند. انتقاد افکار عمومی از رزمایش نظامی مشترک آمریکا نیز رو به افزایش دارد.

 

ما در آینده نیز همبستگی خود را با کشورهای مستقلی که با آمریکا ضدیت دارند، افزایش خواهیم داد.

حقیقت کرونایی درباره آمریکا؛ نقض علم و تفرقه‌افکنی تروریست برتر جهان

اخیرا، به گفته یک منبع آگاه از روند تحقیقات ردیابی منشاء ویروس کرونا خطاب به رسانه‌ها، تحقیقات به اصطلاح آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا در ردیابی کرونا هنوز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است اما با این حال مقامات ارشد دولت آمریکا بر این باورند که این تحقیقات هدف نیست بلکه مقصود، تلاش در راستای تضعیف چین و ... حقیقت کرونایی درباره آمریکا؛ نقض علم و تفرقه‌افکنی تروریست برتر جهان

ادامه

اپارتایت, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا, مقاله

چین: به تمایل و انتخاب مردم افغانستان احترام می‌گذاریم

سخنگوی وزرت خارجه چین در واکنش به تحولات افغانستان اظهار کرد: تحولات بزرگی در اوضاع افغانستان رخ داده و ما به تمایل و انتخاب مردم این کشور احترام می‌گذاریم.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

گفتگوی وزرای خارجه چین و روسیه درباره آینده تحولات در افغانستان

وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف اعلام کرد باید اطمینان پیدا کنیم که طالبان ایمنی سازمان‌های مسکو و پکن را در افغانستان فراهم می‌کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا