حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در تهران مقابل مجلس تجمع کردند

کارگران می‌گویند ما در حال تجربه کردن شرایط بد معیشتی هستیم اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان هیچ واکنشی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوق، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان انجام نمی‌دهند.

 

حدود ۲۵۰ کارگر آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد دست‌کم ۶ ماه مطالبات مزدی طلبکارند. این کارگران صبح روز دوشنبه (۲۹ دی ماه) با سفر به تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

 

جمعی از کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در تماس با ایلنا، از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه‌عدم دریافت شش ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در ادامه بی‌توجی‌های مسئولان استانی و شهرستانی ناچار شدیم صبح روز دوشنبه خود را به پایتخت رسانده و پیگیر مطالبات خود از نمایندگان مجلس شویم.

 

به گفته یکی از کارگران؛ کارگران آبدار کهکیلویه وبویراحمد که تحت مسئولیت مستقیم اداره آب و فاضلاب این استان در بخش‌ها و شهرستان‌های دیشموک، بهمئی، گچساران باشت، پاتاوه و یاسوج فعالیت دارند، دست‌کم ۶ ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند.

 

این کارگر که مدعی است تعویق شش ماهه‌ی حقوق؛ آن‌ها را در وضعیت بد معیشتی قرار داده است، در ادامه افزود: عدم پرداخت دستمزد کارگران درحالیست که در انتقاد به بی‌توجهی مسئولان شهرستانی در پیگیری مطالباتمان تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و از نزدیک مطالباتمان را از نمایندگان حوزه منطقه سکونت‌مان و سایر نمایندگان مجلس پیگیری کنیم.

 

وی افزود: در حالی مطالبات‌مان به تاخیر افتاده که در شرایط بد اقتصاد فعلی که همه چیز بیش از اندازه گران شده، ما در حال تجربه کردن شرایط بد معیشتی هستیم اما مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان هیچ واکنشی نسبت به تعیین تکلیف وضعیت مطالبات‌مان و پرداخت حقوق، بیمه و مشخص شدن وضعیت قراردادهایمان انجام نمی‌دهند.

 

این کارگر با بیان اینکه انتظار داریم نمایندگان موضوع معوقات مزدی کارگران آبدار کهکیلویه و بویراحمد را پیگیری کنند، در خاتمه افزودند: کارگران آبدار بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به معیشت آن‌ها وارد شده است.

وجود تبعیض ساختاری در نظام سلامت کشور بین پزشکان و پرستاران/ وجود ۳۰ هزار پرستار شرکتی با حداقل دستمزد قانونی

حقوق پرستاران باید بر مبنای دلار سال ۹۲ ارزیابی و با این روزها مقایسه شود. واضح و روشن است که قدرت خرید همه اقشار جامعه کم شده است. مسئولان افزایش درآمد را گزارش می‌کنند اما افزایش نرخ تورم را نادیده می‌گیرند.

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

کارفرمایان و دولت نمی‌خواهند هیچگونه مسئولیتی را در گذر جامعه از بحران به عهده ‌گیرند در حالیکه دلیل مستقیم بحرانند

در ایران کارفرمایان و دولت که خود کارفرمای بزرگی است و در دوران رونق، سودهای بسیار انباشتند و باستی «هیلزها» و «مال‌های سر به فلک کشیده» را از همین سودهای سر شاری که حاصل کار کارگران است، بنا کردند.  

ادامه

اقتصادی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری