حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارگران «زغال سنگ کرمان» در اعتراض به واگذاری شرکت و عدم امنیت شغلی دست از کار کشیدند

کارگران شرکت زغال سنگ کرمان در اعتراض به سرگردانی و عدم پاسخگویی در زمینه واگذاری به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، از امروز (شنبه/۱۵ آبان) دست از کار کشیدند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت زغال سنگ کرمان در اعتراض به سرگردانی و عدم پاسخگویی در زمینه واگذاری این معدن به مجموعه شرکت تجارت دالاهو از مجموعه‌های وابسته به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، از امروز، دست از کار کشیدند.

 

این اعتراض در معادن همکار، حشونی، معدن اصلی، معدن ۴ و کارخانه زغالشویی برپا شده و مربوط به معادن خصوصی کرمان نیست. از سال گذشته، گمانه‌زنی‌هایی در مورد انتقال مدیریت سهام شرکت زغال سنگ کرمان به شرکت تجارت دالاهو مطرح شده بود. کارگران آن زمان هم دست به اعتراض زده بودند و خواهان استخدام رسمی و برقراری امنیت شغلی و افزایش ضریب سخت و زیان‌آوری برای تسریع در بازنشستگی‌های زودتر از موعد، شدند.

 

با این حال، قضیه مسکوت ماند و مرداد ماه امسال «اکبر سلطانی» مدیر روابط عمومی شرکت زغالسنگ کرمان به رسانه محلی «راه آرمان» اعلام کرد: «در طرح واگذاری شرکت زغالسنگ کرمان به شرکت دالاهو ایرادی در مصوبه هیئت دولت وجود دارد که مانع این واگذاری شد، بر اساس این مصوبه عفت شریعتی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس با برگزاری جلسه‌ای، این واگذاری منتفی را لغو کردند.»

 

با این حال کارگران می‌گویند واگذاری مجدد به دستور کار بازگشته است؛ «آنهم در شرایطی که وعده‌هایی که در گذشته داده بودند، محقق نشده‌اند.»

 

سال گذشته، پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که پیش از واگذاری، «سهام ترجیحی» دالاهو به کارگران واگذار می‌شود اما با وجود گذشت ۱ سال از گمانه‌زنی‌ها برای سپردن این شرکت به مجموعه دالاهو، وضعیت روشن نشده است.

 

با این حال، کارگران می‌گویند تا پیش از تحقق تمام خواسته‌های صنفی‌شان مانند استخدام رسمی مخالف واگذاری یا هر اتفاق دیگری در مورد سهام شرکت زغال سنگ کرمان هستند.

 

کارگران همچنین تاکید دارند که شرکت رغال سنگ حواشی واگذاری را روشن کند و اگر این واگذار هنوز صورت نگرفته، نمایندگانش با حضور در استان موضوع را اعلام کنند.

کارگران صنایع نفت و گاز به‌تبعیض و قراردادهای پیمانکاری معترضند، آن را موجب پایمال‌شدن حقوق خود می‌دانند

محمد صالحی‌پور می‌گوید: همین الان روزهاست که نیروهای پیمانکار پتروشیمی رازی و پتروشیمی کارون دست به تجمع زده‌اند و دلیل آن را به اختصار می‌توان خلف وعده‌های صورت‌جلسه شده‌ی مدیران عنوان کرد؛ ماه گذشته نیز نیروهای پیمانکار هلدینگ خلیج فارس جلوی سازمان منطقه ویژه و نفرات شرکت‌ها در بندر امام تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کار کودکان در آمریکا/ حکم‌های بالایِ زندان برای تامین نیروی کار در زندان‌های خصوصی

کمبود نیروی انسانی در ایالات‌متحده به چالشی بزرگ برای این کشور تبدیل شده است. کارفرمایان مدت‌هاست برای تامین کارگر مورد نیاز خود به استخدام نوجوانان و کودکان زیر سن قانونی روی آورده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, کارگری, کودکان کار, مقاله

با رسیدن سبد معیشت به ۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، دستمزدها فقط برای ده روز کفاف می‌دهد

در مهرماه درصد پوشش دستمزد ۳۵.۳۶ درصد رسیده است درواقع حداقل دستمزد کمتر از ۴۰ درصد هزینه سبد معیشت را پوشش می‌دهد و با این حساب، برای تنها ۱۰.۶ روز از ماه کافیست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

کارگران پیمانکاری معدن سرب و روی گوجهر خواستار همسان‌سازی دستمزدها شدند

یکی از کارگران خواسته‌ی معترضان را همسان‌سازی حقوق و دستمزد دانسته و گفت: درست نیست برای کار یکسان در یک منطقه یکسان، دستمزدها متفاوت باشد. ما درخواست داریم حقوق و دستمزد کارگران سرب و روی گوجر یکسان باشد و تبعیض مزدی از میان برداشته شود.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری