چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کارشناس آمریکایی: روسیه برنده جنگ تحریم‌های غرب شده است

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا معتقد است، تحریم‌های واشنگتن و اتحادیه اروپا که برای تنبیه روسیه به‌خاطر اقداماتش علیه اوکراین در نظر گرفته شد، برعکس به نفع مسکو تمام شده و باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت کشاورزی روسیه شده است.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “جودی تویگ” کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه ویرجینیای (ایالات متحده) در مقاله‌ای برای نشریه «نشنال اینترست» به این مسئله اعتراف کرده که در حقیقت این روسیه است که در جنگ تحریم‌ها با غرب پیروز شده است.

 

به عقیده وی، تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ به این طرف اعمال کرده‌اند، می‌بایست روسیه را به‌خاطر اقدامات متجاوزانه در برخورد با اوکراین تنبیه می کرد، در حالی که برای این کشور منافع زیادی داشته و باعث رشد اقتصادی روسیه شده است. این کارشناس بعنوان نمونه به بخش کشاورزی روسیه اشاره کرد که در نتیجه اعمال تحریم‌های غرب، وضعیت بسیار پایداری به دست آورده است.

 

این استاد دانشگاه توضیح داد: «روسیه محدودیت‌های برای دسترسی به بازارهای سرمایه و اعتبارات مالی پیدا کرده و از ورود کالاهایی که می‌توانند اهمیت دوگانه داشته باشند و همچنین فناوری‌های نظامی و صنعتی عالی منع شده است. ضمن اینکه روسیه در اقداماتی ضدتحریمی، ورود کالاهایی از اتحادیه اروپا و ایالات متحده را ممنوع کرده که به کشورهای اروپایی و آمریکا آسیب‌های قابل توجهی وارد کرده است. در نتیجه، این اقدامات مذکور به طور کامل به نفع بخش کشاورزی روسیه تمام شده است.»

 

وی در این مقاله نوشته است: «تحریم‌های آمریکا و اروپا این فرصت را برای روسیه به وجود آوردند تا صنعت کشاورزی خود را بازسازی کند و بسیاری از سرمایه گذاران که پیش از این علاقه‌ای به بخش کشاورزی روسیه نداشتند، به این عرصه علاقه مند شدند.»

 

این کارشناس آمریکایی همچنین یادآور شد: «محدودیت‌های اعمال شده گمرکی اخیر از جانب دولت آمریکا برای کالاهای مختلفی از بسیاری از کشورها، باعث شد تا این کالاها به دنبال بازارهای جدید بگردند و در این رابطه چین به سرعت به بازار خوبی برای دانه‌های غلات روسیه تبدیل شده و اکنون دانه ذرت، سویا و آفتابگردان روسیه جایگزین محصولات آمریکایی شده است.»

 

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد که روسیه دارای سرزمینی بسیار گسترده و دربرگیرنده بیش از ۲۰۰ میلیون هکتار زمین‌های استفاده نشده است. در عین حال کشاورزی روسیه فعالانه در حال توسعه بوده و انگیزه مثبتی برای توسعه سایر مناطق خواهد بود. با توجه به این واقعیات، زمان آن رسیده که ایالات متحده و اتحادیه اروپا متوجه شوند که اقدامات محدودکننده تنها به نفع روسیه تمام شده و در این جنگ تحریم‌ها با غرب، روسیه نه تنها دچار آسیب جدی نشده، بلکه حتی توانسته است به سمت پیشرفت قدم بردارد.
تسنیم

واگذاری «شستا» و طرح اصلاح «پراسنج» (پارامتریک) تأمین اجتماعی

اجرای سیاست‌های نولیبرالی طی سه دهه گذشته، واردات، و فساد لگام‌گسیخته، همراه با افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی نرخ ارز در ماه‌های اخیر و تحریم‌های امپریالیستی، موجب شدت بحران در اقتصاد کنونی کشور و ویرانی بیشتر آن شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله