ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کارزار تبلیغاتی هانت از نزدیکان بن سلمان پول دریافت کرد

نشریه اقتصادی بیزینس اینسایدر چاپ لندن روز شنبه فاش کرد که کارزار تبلیغاتی جرمی هانت نامزد پست نخست وزیری انگلیس مبلغی به ارزش ۱۰ هزار پوند از یک شخصیت سیاسی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دریافت کرده است.

 

این نشریه اقتصادی افزود: “کین کوستا” نماینده ویژه انگلیس در خصوص چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان، ۱۰ هزار پوند به کارزار تبلیغاتی هانت کمک کرده است.

 

حزب کارگر انگلیس از هانت خواسته این کمک مالی را به کوستا بازگرداند و سوالاتی مطرح کرده در باره اینکه چگونه شخصی که منصب دولتی رسمی دارد، می‌تواند به کارزار تبلیغاتی یک حزب داخلی کمک کند.

 

این نشریه اقتصادی همچنین فاش کرد که بوریس جانسون رقیب هانت نیز سال گذشته کمک مالی به ارزش ۱۴ هزار پوند از عربستان دریافت کرده بود.

 

جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس چند روز قبل از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی به عربستان سفر کرده بود. وی همچنین اجازه ادامه فروش سلاح به سعودی‌ها را صادر کرد.

 

نخست وزیر جدید انگلیس و جانشین ترزا می قرار است در تاریخ ۲۴ ژوئیه سال جاری میلادی (دوم مرداد) انتخاب شود.

 

الجزیره به نقل از این نشریه اقتصادی نوشت: قرار است ۱۶۰ هزار تن از اعضای حزب محافظه کار انگلیس رهبر حزب خود و در نتیجه نخست وزیر آینده را از میان دو کاندیدا یعنی بوریس جانسون وزیر خارجه سابق و دیگری جرمی هانت وزیر خارجه کنونی انگلیس انتخاب کنند.

 

سه سال پس از آنکه مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند، هم حزبی‌های «ترزا می» به دلیل نارضایتی از عملکرد وی در تحقق برگزیت، او را کنار گذاشتند.

 

هر کدام از افراد نامبرده نخست وزیر شود، بایستی تلاش کند تا اقدام نیمه کاره «ترزا می» برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تا پیش از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) تمام کند.

 

هانت مدعی است که ریاضت اقتصادی کمتر بر بخش‌های امنیتی اعمال شده اما برای جلوگیری از افزایش چاقو کشی در جامعه بایستی «تدبیر شود»

 

جانسون رقیب هانت و بخت اصلی تصاحب کرسی نخست وزیری هم وعده داده است که ۲۰ هزار فرصت شغلی در اداره پلیس ایجاد کند.

ایرنا

اروپا توان رهایی از «دست نشاندگی» آمریکا را دارد؟

سیاست آمریکای ترامپ برای بازگشت به دوران دکترین «اول آمریکا» منجر به وضعیتی شده که این روزها صدای اروپاییان بیشتر از پیش بلند شده و آنها با اقرار به «دست‌نشاندگی در برابر کاخ سفید» در تلاش برای رهایی از این وضعیت همچنان تقلا می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, جهان, چین, مقاله

سایه ابرهای سیاه برگزیت بر اقتصاد بریتانیا

۳۱ اکتبر سال جاری نهایتا مشخص خواهد شد که چه بر سر برگزیت خواهد آمد ولی آنچه که مشخص است این است که پس از رفراندوم جدایی از اتحادیه اروپا اقتصاد بریتانیا سیر نزولی به خود دیده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا