تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

چین از کشورهای جهان می‌خواهد نظام تحریم‌های آمریکا را تضعیف کنند

روزنامه دولتی چین در مطلبی از راه‌‌اندازی کانال ویژه اروپا برای تضعیف تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تسهیل تجارت با ایران استقبال کرده و از کشورهای دنیا خواسته تحریم‌های آمریکا را تضعیف کنند.

 

روزنامه گلوبال‌تایمز در مطلبی با اشاره به اینکه سلطه دلار بر بازارهای مالی دنیا می‌تواند تنش‌‌ها را تشدید کند مخالفت چین را با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مورد تأکید قرار داده و از کشورهای دنیا خواسته با این تحریم‌ها مخالفت کنند.

 

در سرمقاله گلوبا‌ل‌تایمز آمده است: «دنیا هنوز تحت سلطه دلار و شرکت‌های آمریکا است. بنابراین، تدابیر مالی و اقتصادی این کشور می‌تواند سایر کشورها را مجبور کند سیاست‌هایشان را با آن همساز کرده تا این ابرقدرت هژمونی ژئوپولتیکش را تحکیم کند.»

 

در ادامه این مطلب آمده است: «آمریکا، از سوی دیگر از این هژمونی برای محکم کردن استیلای دلار سوءاستفاده می‌کند. این موضوع، در حالی که آمریکا به دنبال ایجاد نظمی تازه در راستای منافع خودش است، تنش‌ها را تشدید کرده و نظم لیبرال بین‌المللی را بر هم خواهد زد.»

 

گلوبال‌تایمز تأکید کرده است: «بایستی برای جلوگیری از این دور باطل، مکانیسم جدیدی تعبیه کرد. با شدت گرفتن اختلافات میان آمریکا و اتحادیه اروپا، حتی متحدان اروپایی آمریکا هم می‌توانند تبعات منفی دستکاری آمریکا در نظم جهانی را مشاهده کنند و بر همین اساس ضروت توسعه بخشیدن به تجارت خود در راستای منافعشان را درک کرده‌اند.»

 

روزنامه دولتی چین نوشته است: «چین در جایگاه یکی از ذی‌نفعان اصلی نظم جهانی با تحریم‌های یکجانبه مخالف است. چین بایستی با بقیه کشورها درباره راه‌اندازی نظامی همراستا با دنیای چندقطبی مذاکره کرده و راه‌های آن را بررسی کند.»

تسنیم

چین، آماده مقابله با بدترین شرایط

اظهارات هشدار آمیز مقام های ارشد چین نسبت به روابط اقتصادی این کشور و آمریکا نشان می‌دهد پکن بتدریج خود را برای بدترین شرایط آماده می‌کند شرایطی که رییس‌جمهوری این کشور پیشتر نسبت به آن هشدار داده بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشمکش آمریکا با کره‌جنوبی درباره هزینه‌های نظامی آمریکا در این کشور

بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد: مساله تاکید دولت دونالد ترامپ بر این موضوع است که کره جنوبی باید افزایش ۵۰ درصدی در پرداخت هزینه اقدامات نظامی آمریکا از جمله حمایت مالی از بمب افکن‌های قادر به حمل موشک‌های اتمی مستقر در چند مایلی جزیره گوآم را بپذیرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

کانادا سفیرش در چین را به دلیل اظهارتش پیرامون مدیر ارشد شرکت هوآوی برکنار کرد

نخست‌وزیر کانادا سفیر کشورش در چین را در پی اظهارنظر پیرامون احتمال استرداد مدیر ارشد شرکت هوآوی از کانادا به آمریکا اخراج کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, کانادا