چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

چین، بزرگترین رقیب تجاری هند/ سقوط آمریکا به رتبه دوم

باوجود اختلافات سیاسی عمده میان چین و هند، پکن به عنوان بزرگترین شریک تجاری دهلی نو در سال گذشته میلادی شناخته شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از تایمز آو ایندیا، چین بار دیگر به عنوان بزرگترین شریک تجاری هند در سال ۲۰۲۰ شناخته شد. پکن درحالی به این جایگاه برگشته که دو کشور درگیر اختلافات جدی سیاسی با یکدیگر هستند. با اینحال وابستگی دهلی به ماشین آلات وارداتی باعث تقویت روابط اقتصادی دو کشور شده است.

 

طبق آمار ارائه شده از طرف وزارت بازرگانی روابط اقتصادی میان دو رقیب اقتصادی و راهبردی در سال گذشته میلادی به ۷۷.۷ میلیارد دلار رسید.

 

هرچند این آمار در سال قبل از ۲۰۲۰ رقم ۸۵.۵ میلیارد دلار بود اما به نظر می‌رسد برای سبقت از آمریکا که میزان تجارت دوجانبه‌اش با هند ۷۵.۹ میلیارد دلار اعلام شد، کافی بود.

 

باوجود سیاست‌های جدید ناریندرا مودی مبنی بر ممنوعیت فعالیت صدها اپلیکیشن چینی، کاهش صدور مجوز سرمایه گذاری چینی‌ها در این کشور و تنش نظامی مرزی در منطقه هیمالیا به نظر می‌رسد هند شدیدا به ماشین الات سنگین ساخت چین، تجهیزات ارتباطات رادیویی و تلوازم خانگی وابسته است.

 

میزان واردات هند از چین با ۵۸.۷ میلیارد دلار بیشتر از کل واردات این کشور از آمریکا و امارات (به عنوان دومین و سومین شرکای تجاری) دهلی نو در سال ۲۰۲۰ بود.

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ریچارد نفیو ، هنر تحریم‌ها و بحران ۲۴ ساله مرغ در ایران

این ایام که موضوع “مرغ” به یک چالش سیاست‌گذاری در کشور و بحران در منازل ایرانیان تبدیل شده است، مهم است که توجه داشته باشیم “بحران مدیریت مرغ” نه داستان امروز و فقط این دولت که روایت یک چالش حداقل ۲۴ ساله در عرصه مدیریت اقتصادی و سیاست گذاری در کشور است.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, سیاسی

تحکیم روابط ونزوئلا و روسیه در سایه امضای ۱۲ توافق همکاری ۱۰ ساله

رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر امضای ۱۲ قرارداد همکاری مشترک با روسیه به مدت ۱۰ سال، آن را رویدادی تاریخی در عصر جدید روابط راهبردی مسکو- کاراکاس به سوی ساختن جهانی چندقطبی دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه, ونزوئلا

بیانیه چین درباره سفر به کشورهای خاورمیانه ازجمله ایران

وزیر امور خارجه چین در بیانیه‌‎ای رسانه‌ای درباره نتیجه سفرش به شش کشور خاورمیانه ازجمله ایران گفت که چین آماده است از طریق یک همکاری جدی به صلح و پیش‌رفت در خاورمیانه کمک کند.

ادامه

اقتصادی, امارات, ایران, بحرین, بیانیه, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژئوپلیتیک, عربستان سعودی