نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

ویکتوریا مارینوا؛ سومین خبرنگاری که پیگیری فساد در اروپا جانش را گرفت

قتل فجیع ویکتوریا مارینوا، روزنامه‌نگار بلغاری هموطنان او و روزنامه‌نگاران اروپا را دچار بهت و حیرت کرد.

مردم بلغارستان که از فساد گسترده عصبانی هستند، احتمال می‎‌دهند قتل او به پرونده اسناد پاناما مربوط است؛ پرونده‌ای درباره فساد مالی مرتبط با اتحادیه اروپا، سیاست‌مداران و بازرگانان.

 

ملادن مارینوف وزیر کشور بلغارستان تایید کرد که این قربانی مورد تجاوز قرار گرفته بود و در محل وقوع جنایت دی ان ای های زیادی کشف شده است.

 

ویکتوریا مارینوا یکی از مدیران اجرایی شبکه تلویزیونی TVN در شهر روسه بود و اخیرا یک برنامه تلویزیونی گفتگو محور تحت عنوان “ردیاب” راه اندازی کرده بود. قسمت اول این برنامه که در تاریخ ۳۰ سپتامبر امسال پخش شد، شامل مصاحبه‌هایی درباره تحقیقات مربوط به کلاهبرداری از بودجه‌های اتحادیه اروپا بود که به سیاستمداران و تجار بزرگ این کشور مربوط می‌شد.

 

یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی TVN که بخاطر امنیت خودش و همکارانش خواست نامش فاش نشود، گفت: ما شوکه شده‌ایم به هیچ وجه تاکنون تهدیدی دریافت نکرده بودیم. به دنبال این حادثه همکاران مارینوا نگران امنیت خود هستند.

 

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود. اکتبر گذشته «دافته کاروانا گالیزیا» خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید. کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود.

 

به گفته گزارشگران بدون مرز فساد گسترده، مالکیت مشکوک رسانه‌ها و تبانی بین روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و اولیگارش‌ها همگی مانعی بر سر راه انجام خبرنگاری و روزنامه‌نگاری هستند.

 

مقابله روسیه با برنامه‌های نظامی- بیولوژیکی آمریکا در نزدیکی مرز خود

رئیس کمیته دفاعی دومای روسیه تاکید کرد این کشور تدابیر دیپلماتیک و نظامی لازم برای مقابله با برنامه‌های نظامی-بیولوژیکی آمریکا در خاک کشورهای همجوار، از جمله در گرجستان، در نظر گرفته است.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, گرجستان

روسیه: ۷۳ تن تاکنون در آزمایشگاه‌ تسلیحات بیولوژیک آمریکا در گرجستان جان باخته‌اند

وزارت دفاع روسیه، آمریکا را متهم به انبار کردن سلاح‌های بیولوژیک با استفاده از یک شبکه از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی درباره پاتوژنها در جمهوری‌های متعلق به شوروی سابق کرده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, گرجستان