گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

وانگ یی؛ مسئله فلسطین همیشه مسئله‌ای اصلی و مهم برای خاورمیانه بوده است

وزیر امور خارجه چین تلفنی با زیاد ابو عمرو، معاون نخست‌وزیر فلسطین درخصوص حمایت‌های پکن از مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، معاون نخست‌وزیر فلسطین در حین این تماس تلفنی، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین را از آخرین توسعه و پیشرفت‌های مساله فلسطین مطلع کرده و همچنین تاکید کرد که چین نقش مهمی در حل و فصل درگیری‌ها و کشمکش‌های موجود در خاورمیانه به‌خصوص مسئله فلسطین دارد.

 

زیاد ابو عمرو گفت که فلسطین به پیشنهادات چین اهمیت زیادی می‌دهد و امیدوار است که هماهنگی و همکاری با چین در این حوزه برای پیشبرد یک راهکار سریع و عادلانه برای مساله فلسطین تقویت شود.

 

وانگ یی به نوبه خود گفت که اطلاعیه فلسطین بیانگر دوستی برادرانه‌ و اعتماد مشترک بین چین و فلسطین است. او افزود که مسئله فلسطین همیشه مسئله‌ای اصلی و مهم برای خاورمیانه بوده است؛ اگر مسئله فلسطین عادلانه حل و فصل شود، خاورمیانه می‌تواند به صلح و امنیت واقعی دست یابد.

 

همچنین وانگ یی خاطرنشان کرد که چین معتقد است که اساسی‌ترین راهکار درخصوص مسئله فلسطین، بازگشت “عدالت” به مردم فلسطینی است.

 

وی افزود که جامعه بین‌المللی باید از اصل “زمین در برابر صلح” حمایت کند و به راهکار دو کشوری پایبند باشد و برای ایجاد یک کشور کاملا مستقل براساس مرزهای ۱۹۶۷ با بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن همکاری کند.

 

وزیر خارجه چین تاکید کرد که در وهله اول قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین باید افزایش یابد و این قدرت باید اجازه تصویب و بکار گرفتن عملکردهای حاکمیتی در زمینه‌های امنیت، مالی و سایر زمینه‌ها را داشته باشد تا بتواند تسلط کارآمدی بر روی اراضی اشغالی و خودمختار داشته باشند.

 

او در ادامه صحبت‌هایش افزود، جناح‌های فلسطینی باید حمایت شوند تا از طریق مشاوره و مذاکره به مصالحه داخلی برسند تا به موقعیت متحدی برای مذاکرات درخصوص حل و فصل مسئله فلسطین برسند. در اولویت سوم، فلسطین و اسرائیل باید تشویق و ترغیب شوند تا براساس راهکار دو کشوری به مذاکرات صلح ادامه دهند. چین از ایده فلسطین تحت عنوان برگزاری “کنفرانس جهانی صلح” توسط سازمان ملل متحد با شرکت اعضای دائم شورای امنیت حمایت می‌کند. چین همچنین از مذاکرات مستقیم فلسطین و اسرائیل در کشور چین استقبال می‌کند.

 

وانگ یی تاکید کرد که چین همیشه به صلح، منطق و عدالت درخصوص مسئله فلسطین پایبند است و افزود که شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین، بارها پیشنهادات متعددی را برای حل و فصل جامع، پایدار و عادلانه مساله فلسطین پیشنهاد کرده است.

 

وزیر خارجه چین اظهار کرد که تا وقتی که این مسئله ناتمام و بی‌سرانجام باقی بماند، چین تلاش‌های خود را برای دسترسی به صلح و عدالت در فلسطین متوقف نخواهد کرد. او اشاره کرد که روابط دیپلماتیک و دوجانبه بین چین و فلسطین در حال پیشرفت است و دوستی و روابط بین مردمان دو طرف دائما در حال عمیق‌تر شدن است.

 

وانگ یی افزود که چین با توجه به ظرفیت‌های خویش به فلسطین کمک می‌کند تا اقتصاد خود را بهبود ببخشد و به کمک‌های بشردوستانه در زمینه پاندمی ادامه خواهد داد.

 

معاون نخست‌وزیر فلسطین هم گفت که به کمک‌های خود درخصوص حمایت قاطعانه از چین در برابر منافع و حقوق قانونی‌اش ادامه خواهد داد. وی با رد مداخله در امور داخلی چین، همچنین اتهامات کاذب و دروغین وارد شده علیه چین را رد کرد و نسبت به همکاری با چین برای دسترسی به توسعه‌ای بهتر اعلام آمادگی کرد.

 

عمرو به نوبه خود از موضع “منصفانه” چین در قبال مسئله فلسطین قدردانی کرد و از حمایت‌های اخلاقی و باارزش چین تشکر کرد.

مسکو؛ شهرک‌سازی‌های اسراییل غیرقانونی‌ست/ آمریکا مسائل حقوق بشر را از خود شروع کند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اعلام مناقصه رژیم اسراییل برای احداث ۱۳۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن و ۸۳ واحد در شرق بیت‌المقدس اعلام کرد که شهرک‌سازی اسراییل به تلاش‌های بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل ضربه می‌زند.

ادامه

اسراییل, افغانستان, المان, امریکا, اوکراین, ترکیه, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, فرانسه

غزه در آستانه انفجار و خارج شدن از کنترل

کارشناس نظامی اسرائیلی در ارزیابی اوضاع جاری در اراضی اشغالی فلسطین می‌نویسد که همه امور در نوار غزه، در حال خارج شدن از کنترل است و در چنین شرایطی تل‌آویو باید هرچه سریع‌تر رویکرد خود را از میان دو گزینه موجود مشخص کند.

ادامه

اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, فلسطین, مقاله