رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

وام ۳۸ میلیون یورویی روسیه به ارتش کوبا

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دفاعی روسیه امروز چهارشنبه گفت: مسکو با اعطای وام ۳۸ میلیون یورویی به بخش دفاعی کوبا موافقت کرده است.

 

این قرارداد نخستین بار در ماه نوامبر پس از دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در مسکو اعلام شده بود.

 

دمیتری شوگایف رئیس سرویس فدرال برای همکاری های فنی نظامی روسیه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت نهایی شدن این قرارداد را تایید کرده است.

 

این روزنامه پیش از این اعلام کرده بود که مسکو قصد دارد وامی را در اختیار کوبا قرار دهد تا هاوانا بتواند جنگ افزارهای روسی مثل تانک، خودروهای نظامی و زرهی و بالگرد خریداری کند.

 

حمایت نظامی روسیه از کوبا در شرایطی است که ادامه حمایت های مسکو از نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با مخالفت و انتقادات گسترده کشورهای غربی روبرو شده است.

 

رویترز پیش از این به نقل از دو مقام آگاه و نزدیک به پیمانکاران نظامی روسیه مدعی شده است که پیمانکاران خصوصی روسی ماه گذشته برای انجام ماموریت های مخفی وارد ونزوئلا شده اند.

 

منابع آگاه گفته اند که پیمانکاران نظامی روسی از طریق کوبا وارد ونزوئلا شده اند.

 

شوگایف درباره اوضاع ونزوئلا نیز گفت: مسکو نگرانی هایی درباره بحران ونزوئلا دارد و به هیچ وجه در حال بررسی قطع همکاری های نظامی با کاراکاس نیست.
تسنیم

کشف محموله سلاح ارسالی از آمریکا در ونزوئلا

معاون وزیر امور پیشگیری و امنیت شهروندان ونزوئلا اعلام کرد که ماموران گارد ملی و سرویس ملی گمرک و مالیات، ۱۹ قبضه سلاح و یکسری تجهیزات دیگر را در یک هواپیمای باری در فرودگاه بین‌المللی والنسیا کشف و توقیف کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا

فلسطین: سازمان ملل از ونزوئلا در برابر مداخلات خارجی دفاع کند / تظاهرات مردم آرژانتین علیه مداخله آمریکا در ونزوئلا

نماینده فلسطین در سازمان ملل گفته این سازمان باید از حق ونزوئلا برای حفاظت از خود در برابر مداخله در امور داخلی‌اش حمایت کند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, فلسطین, ونزوئلا

بحران در ونزوئلا و مداخلهٔ آشکار آمریکا

ونزوئلا در دو دههٔ اخیر، سال‌های گاه بحرانی و پرتلاطمی را گذرانده است. تلاش برای بهبود زندگی مردم عادی و زحمتکشان در این کشور با پیروزی هوگو چاوز در انتخابات سال ۱۳۷۷ آغاز شد. در یک دههٔ قبل از آن، نیمی از جمعیت در فقر زندگی می‌کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اسپانیا, افغانستان, اکوادور, المان, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, انگلستان, ایران, برزیل, پرو, جهان, چین, روسیه, شیلی, عراق, فرانسه, کانادا, کلمبیا, کوبا, لیبی, نیکاراگوئه, ونزوئلا

تاکید کوبا بر دفاع از آمریکای لاتین در برابر دخالت‌های واشنگتن

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، ‘برونو رودریگز’ در صفحه توییتر خود، مداخله های آمریکا در امور آمریکای لاتین با بهانه های مختلف از جمله کمک های بشردوستانه را حمله علیه استقلال و تمامیت ارضی این منطقه توصیف کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, بولیوی, جهان, خبر, کوبا