روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

سه کشور عربی برای حضور نظامی روسیه درخاک خود اعلام امادگی کردند

لیبی، سودان و مصر سه کشور عربی آفریقا هستند که آمادگی خود را برای حضور نظامی و یا تاسیس پایگاه ازسوی روسیه اعلام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری ‘اسپوتنیک’، لیبی یکی از کشورهایی است که خواستار استقرار پایگاه های نظامی روسیه درخاک خود شده است.

 

براساس این گزارش ، پیش تر «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای نظامی موسوم به ارتش ملی لیبی پیشنهاد استقرار پایگاه نظامی روسیه در ‘بنغازی’ دومین شهر بزرگ این کشور را به مسکو ارائه کرده بود.

 

حفتر همچنین در گفت وگو با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه تاسیس این پایگاه را باعث ایجاد دست برتر در جنوب دریای مدیترانه و در نزدیکی کشورهای عضو ‘ناتو’ دانست.

 

براساس گزارش اسپوتنیک، سودان دیگر کشور عربی خواهد بود که یکی از بنادر خود را برای تاسیس پایگاه نظامی در اختیار روس ها قرار خواهد داد.

 

پیش از این رییس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان سودان، با اشاره به توافق روسیه برای ورود کشتی های نظامی دو کشور به بندرهای یکدیگر گفت: این اتفاق می تواند مقدمه ای برای تاسیس یک پایگاه نظامی از سوی روس ها در سودان و در ساحل دریای سرخ شود.

 

هم اکنون مستشاران نظامی روسیه با توافق دولت سودان در این کشور حضور دارند.

 

اسپوتنیک در ادامه نیز به علاقه مندی مصری ها برای همکاری نظامی با روسیه اشاره کرد و نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر از آمادگی کامل زیرساخت های این کشور برای استفاده هواپیماهای نظامی روسیه خبر داده است.

 

این خبرگزاری همچنین با استناد به یک منبع مطلع وزارت خارجه روسیه از تلاش مسکو برای استفاده از تاسیسات نظامی مصر خبر داد.

 

روسیه همچنین از مصر درخواست کرده تا این کشور امکان استفاده از پایگاه نظامی ‘سیدی برانی’ در نزدیکی ساحل مدیترانه را در اختیار نظامیان روس قرار دهد.

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک ونزوئلا، نیکاراگوئه، میانمار و جزایر سیشل چهار کشور دیگری هستند که خواستار تاسیس پایگاه نظامی روسیه در کشور خود شده‌اند.
ایرنا

روسیه: به هر اقدام موشکی آمریکا پاسخ متقارن خواهیم داد!

وزارت خارجه روسیه هشدار داد، این کشور که تلاش مکررش برای مذاکره و یافتن راه حلی برای ادعاهای متقابل، همواره با در بسته مواجه شده، به هر اقدام آمریکا در زمینه تولید، گسترش و استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط، پاسخ متقارن خواهد داد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, مسابقه تسلیحاتی

ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “سرگئی ریابکوف” معاون وزیر امور خارجه روسیه صبح امروز بعد از دیدار دوجانبه با “آندریا تامپسون” معاون وزیر خارجه آمریکا در زمینه کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی در حاشیه کنفرانس پنج قدرت هسته‌ای جهان (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در پکن اعلام کرد که این گفت‌وگوها نتوانست پیشرفتی در زمینه ... ریابکوف: با مسکو نمی‌توان با زبان زور صحبت کرد

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

روزنامه وزگلیاد؛ میزان فقر در روسیه ۱۳/۳ درصد است/ چگونه این کشور می‌تواند درصد فقر را به‌نصف کاهش دهد؟

روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» در مقاله‌ای نوشته است: وزارت کار روسیه در صدد ارزیابی دقیقی از سطح فقر در این کشور است. برخورد جدید با مشکل فقر باید تاثیر بیشتری بر زندگی شهروندان فقیر و کسانی که به حمایت اجتماعی نیازمندند، داشته باشد و ارتکاب اشتباه در این جهت گیری را به حداقل برساند.

ادامه

اتحادیه اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال اروپا

رئیس‌جمهور روسیه امروز برای دیدار از صربستان راهی بلگراد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که امروز برای انجام مذاکرات با مقامات صربستان، راهی این کشور خواهد شد، قرار است از سوی مقامات بلگراد مورد استقبال باشکوه قرار گیرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, صربستان, ناتو