افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسراییل در نوار غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.» به گزارش ایسنا، اعتراضات با برپایی اعتراضات و کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا و درخواست برای پایان ... واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, دانشجویی, زنان, فلسطین, کودکان, گزارش

حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

هوآوی از نزدیک/ از مراکز تحقیقاتی پیشرفته تا ورزش و سرگرمی

دولت آمریکا تحریم های جدیدی را علیه شرکت فناوری هوآوی اعمال کرده است.

 

بخش اعظم منازعات بین آمریکا و چین، به تجهیزات مخابرانی شرکت چینی هواوی مربوط می‌شود. آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند غول فناوری چینی تهدیدی برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی‌ان ان، در روزهای گذشته و با توجه به چالش‌ها، گوگل محصولات شرکت تلفن‌سازی هواوی را از بعضی آپدیت‌های سیستم اندروید منع کرده که احتمالا ضربه‌ای به این شرکت تله‌کام چینی به حساب می‌آید.

 

شرکت هوآوی بیش از ۱۸۰ هزار کارمند در سطح جهان دارد و بیش از یک سوم آنها در مرکز تحقیقاتی در شهر “دونگوان” چین فعال هستند. شهری که به نام ” سیلیکون ولی” چین شناخته می‌شود.

 

کارمندان این شرکت در امور مختلفی مشغول به کارند. تولید، تحقیق و توسعه و امور مالی تنها چند نام ساده در میان طیف گسترده ۱۸۰ هزار شغل محسوب می‌شود.

 

برای مردم چین، کار در هواوی یک آرزو است. این شرکت یکی از بیشترین پرداخت‌ها را در چین دارد و ماهرترین کارگران را استخدام می کند. اکثر کارمندان چینی هوآوی در بهترین دانشگاه های خارج از چین تحصیل کرده‌اند.

 

فرییر به عنوان عکاس این پروژه، از امکانات موجود در فضای شرکت هوآوی شگفت‌زده است. او در این خصوص گفت: همه چیز در این فضا به تفکیک و به صورت گسترده وجود دارد.

 

رستوران، کافه، امکانات ورزشی و سیستم حمل و نقل از امکانات این فضای کاری هستند. مجموعه هوآوی برای موکلان و مشتریان سطح بالای خود ویلا و فضای غذا خوری مجزا داشته و برای کارمندانش مسکن کم هزینه فرآهم می‌آورد.

 

در فضای جدید و سبک اروپایی هوآوی، نور چراغ‌ در اکثر دفاتر کم شده تا کارگران به خواب نیمروز بروند. خواب نیم‌روزی در بسیاری از کمپانی‌های چین رایج است.

 

فضای راحت و آرام در محیط کاری- تحقیقاتی این شرکت حس می‌شود.

 

فرییر گفت: تنها عاملی که در این شرکت حضور شما در چین را تداعی می‌کند، صف طولانی ساعت ناهار و پایان شلوغ یک روز کاری است.

 

وی با برخی از کارمندان این شرکت صحبت کرده و آنها نگرانی خود را در خصوص تصورات غلط شکل گرفته از هوآوی اعلام کرده‌اند.

 

بسیاری از آنها اطلاعات کامل و فراگیری از چالش‌های سیاسی و نگرش آمریکایی به شرکت خود داشته و برای مدتی طولانی در این خصوص توضیح داده‌اند. کارمندان، هوآوی را مانند هر شرکت فناورانه خلاق دیگری عنوان کرده و به عنوان یک شرکت مهندسی روندهای شرکتشان را در جهت ساده‌تر کردن زندگی می‌دانند.

 

 

این شرکت چینی درنقاط مختلف جهان به دردسر افتاده چون عده به خصوصی معتقدند که شرکت هواوی از فناوری خود برای جاسوسی استفاده می کند. مسئله‌ای که این شرکت آن را رد کرده است.

 

همین اقدام باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های فناورانه آمریکا، تحریم‌های زنجیره‌ای خود علیه هوآوی را آغاز کنند.

 

این شرکت در چین “جوگرنااوت” نامیده شده و منبع غرور ملی در این کشور محسوب می‌شود.

لس‌آنجلس تایمز: بزرگترین شرور وعامل اصلی در بحران ونزوئلا، آمریکاست

به گزارش ایسنا، روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی می‌نویسد: «بزرگترین شرور و عامل اصلی در بحران ونزوئلا، آمریکاست و حالا چند تن از مخاطبان روزنامه با این نظر همراه هستند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, گزارش, ونزوئلا