تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

هشدار رییس‌جمهور کره جنوبی به ژاپن درباره مساله بردگان جنسی

تاریخ نگاران بر این باورند نزدیک به ۲۰۰ هزار زن در طول استعمار ژاپن بر منطقه و جنگ جهانی دوم به عنوان زنان آسایشگر و بردگان جنسی، قربانی نظامی گری ژاپن شده اند.

 

‘مون جائه این’ رییس جمهور کره جنوبی امروز به ژاپن هشدار داد نمی تواند مساله بردگان جنسی در دوران جنگ را خاتمه یافته بداند.

 

به گزارش یونهاپ از کره جنوبی، وی این اظهارات را روز پنجشنبه در سخنرانی خود به مناسبت روز اول مارس ۱۹۱۹ که در آن دهها هزار کره ای در اعتراضاتی خواستار استقلال کشورشان و خروج از استعمار ژاپن شدند، عنوان کرد.

 

رییس جمهور کره جنوبی تصریح کرد که به رغم قرارداد طرفین در سال ۲۰۱۵ میلادی موضوع زنان آسایشگر که بردگان نظامیان ژاپنی بوده اند، تمام نشده است.

 

ژاپن اما تاکید می ورزد که دو سال قبل هم از کره جنوبی بابت این مساله عذرخواهی کرده و هم حاضر به پرداخت ۹ میلیون دلار غرامت شده است.

 

رییس جمهور و دولت کره جنوبی خواستار آن شده اند که ژاپن دوران گذشته را عبرت آینده قرار داده و اشتباهات را اصلاح کرده و از اصرار بر حق مالکیت بر جزایر مورد منازعه دوکدو نیز دست بردارد.

 

پارلمان کره جنوبی با تصویب لایحه ای رسما اعلام کرده است از این پس روز ۱۴ اوت روز گرامیداشت زنان آسایشگر است که در طول تجاوزات جنگی ژاپن به کره متحمل رنج های زیادی شدند.

 

این مساله سال هاست باعث اختلافات اساسی، سیاسی و فرهنگی بین ژاپن و کره جنوبی شده است و کره می گوید توکیو در باره رسیدگی به وضعیت این زنان و پرداخت غرامت و عذرخواهی رسمی کوتاهی کرده است.

 

پارلمان در لایحه خود آورده است که از این پس با نامگذاری این روز، مردم به یاد خواهند داشت زنانی که به عنوان بردگان جنسی در طول استعمار ژاپن بر کره در جنگ جهانی دوم متحمل رنج های زیادی شدند فراموش نخواهند شد.

 

این لایحه می افزاید نمایندگان مجلس کره جنوبی این روز ویژه را در نظر گرفته اند تا همه بدانند این زنان قربانیان تجاوزات نظامی و حملات خشونت بار ژاپن در جنگ جهانی دوم هستند.

 

تاریخ نگاران بر این باورند نزدیک به ۲۰۰ هزار زن در طول استعمار ژاپن بر منطقه و جنگ جهانی دوم به عنوان زنان آسایشگر و بردگان جنسی، قربانی نظامی گری ژاپن شده اند.

 

روز ۱۴ اوت ۱۹۹۱ برای نخستین بار ‘کیم هاک سون’ کره ای به عنوان یکی از این زنان قربانی شهادت عمومی داد و این واقعه را به عنوان حرکت ضد بشری قلمداد نمود و اکنون فقط نزدیک به ۳۰ نفر از این زنان آسایشگر در کره جنوبی در قید حیات هستند.

 

دولت کره جنوبی با تصویب این لایحه از این پس موظف خواهد شد تا به این زنان و قربانیان این تجاوزات نظامی توجه بیشتری کرده و دیدگاه های آن را مورد توجه قرار داده و از حقوق آنها در برابر ژاپن حراست کند.
ایرنا

نگرانی پکن از اقدامات تبعیض آمیز فرانسه و کانادا علیه شرکت های چینی

وزارت بازرگانی چین از اقدامات برخی از کشورهای اروپایی در خصوص جلوگیری از سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش های مختلف بخصوص اموال غیرمنقول ابراز نگرانی کرده است.

ادامه

امریکا, چین, خبر, فرانسه, کانادا

آمریکا و متحدانش برای محاصره دریایی کره شمالی آماده می‌شوند

تازه ترین گزارش ها حاکی است آمریکا و برخی از متحدان آسیایی این کشور در حال انجام برنامه ای جامع برای گسترده کردن تحریم ها و محاصره دریایی کره شمالی هستند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, کره جنوبی, کره شمالی