هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

هشدار روسیه درباره استقرار صدها هزار نظامی آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

سازمان اطلاعات ارتش روسیه هشدار داده که ارتش آمریکا حدود۴۰۰ هزار نفر نیروی نظامی در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کرده است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک؛ ایگور کاستیاکوف رئیس سازمان اطلاعات ارتش روسیه گفته که ایالات متحده نیرویی نظامی به استعداد ۴۰۰ هزار نفر در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کرده است.

 

کاستیاکوف در نشست امنیت بین المللی در مسکو، واشنگتن را به نشان دادن عدم آمادگی برای تعامل و مذاکره با دیگر کشورها بر اساس اصول مساوات و برابری متهم کرد و گفت: اقدامات ایالات متحده مانند تلاش هایش برای کشاندن هند به عضویت در ائتلاف تازه ای در منطقه آسیا و اقیانوسیه همانند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نشانگر تلاش های واشنگتن برای تسلط بر این منطقه و رویارویی با روسیه و چین است.

 

رئیس یگان اطلاعات ارتش روسیه افزود: ایالات متحده مملو از هدف تسلط بر جهان، عدم تمایلش را برای تعامل و گفت وگو از موضع برابر نشان می دهد. اسناد مرتبط با دکترین آمریکا، در برگیرنده روش های ایجاد ارتباط با دیگر کشورها از موضع قدرت است.

 

او افزود: هدف واشنگتن، تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه که به موتور محرک اقتصاد جهان تبدیل شده و ۶۰ درصد رشد ناخالص داخلی جهان را تولید و تا ۴۵ درصد روابط بازرگانی جهان در آن متمرکز شده است.

 

به گفته این افسر  ارشد نیروی دریایی ارتش روسیه، حضور آمریکا در این منطقه شامل ۲۰۰ تاسیسات نظامی دربرگیرنده بیش از ۵۰ پایگاه است.

 

کاستیاکوف همچنین به برنامه های پنتاگون برای ایجاد نیرویی ویژه در منطقه اقیانوسیه به ویژه برای محدود کردن چین در بخش های جنوب و جنوب شرقی آسیا تا ۲۰۲۴ و تشکیل ۲ یگان ماوراء صوت موشکی در بخش غربی اقیانوسیه تا ۲۰۲۸ اشاره کرد و افزود: پنتاگون قصد دارد توانایی های دفاع موشکی زمین و دریا پایه را در این منطقه تا ۲۰۳۰ افزایش دهندکه شامل افزایش شمار یگان های دفاع موشکی دریاپایه از ۲۳ به ۴۰، شمار آتشبارهای ضد موشکی ثاد از ۲ به سه عدد و شمار آتشبارهای پاتریوت از ۱۲ به ۱۶ عدد می شود.

 

این افسر ارشد نیروی دریایی روسیه، همچنین آمریکا را به افزایش عملیات تحریک کننده و تجاوزگرانه دریایی در اطراف جزیره های اقیانوس اطلس متهم کرد که از ۲۰۱۵ به این سو ۱۰ برابر شده و خطر حوادث و درگیری های امنیتی را چندین برابر بالابرده است.

 

او همچنین واشنگتن را به سوء استفاده از به اصطلاح تهدیدهای چین یا کره شمالی برای وادار کردن شریکان و هم پیمانانش به خرید تسلیحات آمریکایی متهم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: حق استفاده از سلاح اتمی را محفوظ می‌داریم

«والری گراسیموف» عالی‌ترین مقام نظامی ارتش روسیه اعلام کرد، مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه این کشور و متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌ اتمی محفوظ می‌دارد.

ادامه

امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, کره شمالی

وزیر دفاع روسیه: ناتو به اتحادی برای مهار چین و روسیه تبدیل شده است

«سرگئی شویگو» در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات ناتو و غرب نزدیک مرزهای روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

ادامه

امریکا, بلاروس, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, روسیه, سوریه, عراق, لیبی, مالی, موزامبیک, ناتو

چین، آمریکا را به اخاذی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه تهدید واشنگتن را مبنی بر رویارویی پکن با انزوای بین‌المللی در صورت عدم موافقت با یک تحقیق دیگر درباره منشاء کرونا اخاذی و تهدید محض خواند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا