ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

هشدار انگلیس در باره احتمال انتقال ویروس توسط واکسینه شدگان

مقام ارشد پزشکی درمانی انگلیس هشدار داد: شهروندانی که واکسن کووید – ۱۹ تزریق کرده اند، هنوز احتمال دارد که انتقال دهنده ویروس کرونا به دیگران باشند و باید همچنان به اجرای شیوه نامه ها و رعایت مقررات و محدودیت های قرنطینه به منظور قطع زنجیره ابتلا ادامه دهند.

 

به گزارش ایرنااز روزنامه ساندی تلگراف؛ پروفسور جاناتان ون تام تاکید کرد که دانشمندان هنوز از تاثیر تزریق واکسن بر انتقال ویروس آگاهی نیافته اند. با اینکه واکسن ها امیدوارکننده هستند، اما میزان همه گیری باید به سرعت کاهش یابد.

 

پرفسور ون تام افزود: از انجا که تاثیر هیچ واکسنی ۱۰۰ درصدی نیست، هیچ تضمینی برای مصونیت کامل شهروندان وجود ندارد. با توجه به احتمال واگیری به این ویروس در دوره ۲ یا سه هفته پس از تزریق واکسن، بهتر است دست کم تا سه هفته برای مصونیت کامل سالمندان در انتظار بمانیم.حتی پس از دریافت هر دو مرحله واکسن، باز هم احتمال انتقال کووید -۱۹ به دیگران و تداوم زنجیره های انتقال، وجود دارد. حتی اگر رفتارتان را تغییر دهید، باز هم احتمال انتقال ویروس، بالا ماندن شمار مبتلایان و قرار گرفتن دیگران در معرض خطر وجود دارد که به رغم ضرورت تزریق واکسن، در انتهای صف قرار گرفته اند و هنوز نوبتشان نرسیده است.

 

پزشکان بلند پایه انگلیس چند روز پیش و در پی افزایش بیشینه مدت انتظار شهروندانی که مرحله نخست را دریافت کرده اند، از سه هفته به ۱۲ هفته به منظور افزایش شمار شهروندانی که واکسن مرحله نخست را دریافت می کنند، از مقام های بهداشتی این کشور درخواست کردند که فاصله میان مرحله نخست و دوم تزریق واکسن فایرزبیونتک را کاهش دهند.

 

به گفته متیو هنکاک وزیر مشاور دولت انگلیس در امور بهداشتی و مراقبت های اجتماعی، ۷۵ درصد از شهروندان ۸۰ ساله به بالای انگلیس اکنون نخستین مرحله از واکسن را دریافت کرده اند. هر دو واکنس فایرزبیونتک و آسترازنکا نیازمند ۲ مرحله تزریق برای موثر واقع شدن هستند و این آمار نشانگر شمار افرادی است که تنها مرحله نخست واکسن را تزریق کرده اند. تاکنون بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار انگلیسی، مرحله نخست واکسن را دریافت کرده اند.

 

اندرو مار وزیر بهداشت انگلیس نیز گفته است: حدود سه چهارم ساکنان خانه های نگهداری سالمندان و معلولان واکسینه شده اند.

 

در انگلیس تاکنون ۳میلیون و ۶۱۷هزار و ۴۵۹نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۹۷هزار و ۳۲۹نفر فوت کرده و ۱میلیون و ۶۱۶هزار و ۳۰۷نفر بهبود یافته اند.

بریتانیا و مشکل فروپاشی؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی استقلال می‌خواهند

حزب ملی اسکاتلند روز شنبه همزمان با دست و پنجه نرم کردن انگلیس با کووید ۱۹ و تأثیر بریگزیت، “نقشه‌راهی برای همه‌پرسی” منتشر کرد و برنامه‌هایی برای رأی‌گیری دوباره استقلال اسکاتلند ارائه داد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسکاتلند, انگلستان, ایرلند, جهان, غرب اروپا, مقاله

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا

علی‌رغم فشارهای آمریکا و اعمال تحریم، آلمان مجوز ساخت خط لوله «نورد استریم» در آب‌های خود را صادر کرد

به گزارش فارس، پیمانکار پروژه ساخت خط لوله نورداستریم-۲ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان هیدروگرافی و دریایی فدرال آلمان مجوز ساخت خط لوله نورداستریم در آبهای آلمان را بین ماههای ژانویه تا ماه مه ۲۰۲۱ صادر کرده است. 

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا