هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

هشدار اتریش درخصوص تصمیمات عجولانه اتحادیه اروپا علیه روسیه

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه درخصوص تصمیمات عجولانه اتحادیه اروپا جهت تحریم روسیه هشدار داد.

 

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شالنبرگ در مصاحبه با روزنامه‌ای آلمانی گفت، اتریش زمانی از تحریم‌ها حمایت می‌کند که «بر اساس دانش سیاسی و به لحاظ قانونی قابل اتکا» باشند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اتریش در ادامه گفت: «در غیر این صورت، شاخه‌ای را خواهیم برید که بر روی آن نشسته‌ایم».

 

شالنبرگ متذکر شد، اتریش حامی نوعی از روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه است که «هرکجا لازم باشد دارای مرز مشخص بوده و هرکجا که ممکن باشد گفت‌وگو انجام شود».

 

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند فردا (دوشنبه) پاسخ بروکسل به وضعیت «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت روسیه را به بحث بگذارند.

 

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

 

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

 

روز شنبه (دیروز) دادگاهی در مسکو درخواست اعتراض ناوالنی مخالف غربگرای روسیه برای کنار زدن حکم دادگاه بدوی درباره حبس سه و نیم ساله او را رد کرد اما ۶ هفته زمان زندان ناوالنی را کاهش داد.

 

پیش از صدور این حکم، دادگاه حقوق بشر اروپا در اقدامی مداخله جویانه، آزادی هرچه سریع‌تر ناوالنی را خواستار شده بود.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنشی گفت، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درخصوص آزادی ناوالنی غیرقانونی و جانبدارانه است.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در این خصوص مدعی شد: «دادگاه‌های روسیه همچنان دارند به بی توجهی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره پرونده الکسی ناوالنی ادامه می‌دهند. در نشست دوشنبه شورای امور خارجی ما با وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد».

 

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری «رویترز» گفته است، احتمالاً تحریم‌های اتحادیه اروپا، توقیف اموال و محدودیت روادید برای مقامات روسیه را شامل خواهد شد.

مسکو با طعنه به اعتراضات اسپانیا، جواب «بورل» را داد

دولت روسیه ضمن رد اظهارنظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه مسکو در رابطه با پرونده «الکسی ناوالنی»، درباره سکوت وی در قبال اعتراضات در اسپانیا طعنه زد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین مفهوم استراتژیک جدید ناتو را “تفکر جنگ سرد” دانست

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت، به روزرسانی پیشنهادی برای مفهوم استراتژیک ناتو که خواستار مهار چین از نقطه نظر رشد جهانی آن شده است، یادآور لفاظی جنگ سرد است و هیچ جایگاهی در جهان مدرن ندارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

دعوت اتحادیه اروپا از بلینکن برای گفت‌وگو در باره؛ چین، روسیه، ایران و ترکیه

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به یک ویدئوکنفرانس با وزرای امور خارجه این اتحادیه دعوت شده، اما واشنگتن مشخص نکرده است که آیا وی در این ویدئوکنفرانس شرکت می‌کند یا نه.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه