پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا

رسانه آمریکایی گزارش داد خروج آمریکا از چاد و نیجر می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر پایان عصر حضور نظامی آمریکا در آفریقا و منطقه ساحل باشد؛ امری که چالش‌های متعددی را متوجه سیاست خارجه دولت آمریکا خواهد کرد. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد ... پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا

ادامه

آفریقا, آمریکا, ایران, جهان, چاد, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, غرب, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

هانت در ایران نسبت به وقوع جنگ جهانی در خاورمیانه هشدار داد

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس که دیروز دوشنبه میهمان ایرانی ها بود در مصاحبه ای منطقه غرب آسیا را به یک انبار باروت تشبیه کرده و نسبت به وقوع جنگ جهانی در خاورمیانه هشدار داده است.

 

هانت در این مصاحبه گفته است: غرب آسیا مثل باروت است؛ جایی که رخدادهای کوچک ممکن است منجر به یک فاجعه در مقیاس جنگ جهانی اول شود. ما موضوع تحریم ها را داریم. رقابت منطقه‌ای ایران و عربستان را داریم که بیشتر و بیشتر در حال خطرناک تر شدن است و منجر به جنگ نیابتی شده است. اگر اینها را کنار هم قرار دهیم و به خطرات منجر به جنگ جهانی اول نگاه کنیم می‌بینیم که رویدادهای کوچک مثل زنجیره‌ای از رویدادها می‌توانند عواقب فاجعه باری داشته باشند.

 

وی تعیین مرزهای اسرائیل را نیز یکی دیگر از موضوعات مهم خاورمیانه دانسته است.

 

وزیر خارجه انگلیس همچنین درباره بازداشت، محاکمه و زندانی‌شدن جاسوس‌های دو تابعیتی در ایران صحبت و نسبت به تکرار چنین رویدادهایی به تهران هشدار داده و انگلیس را به عنوان یکی از بازیگران مهم حاضر در خاورمیانه معرفی کرده است.

 

اشاره غیر مستقیم به نقش انگلیس در شکل‌گیری بحران های خاورمیانه

 

هشدار درباره وقوع جنگ جهانی اول و عنوان داشتن اینکه انگلیس از بازیگران مهم در خاورمیانه است نشان می‌دهد که این کشور در شکل‌گیری بحران‌های خاورمیانه نقشی انکار ناپذیر دارد.

 

اشاره به جنگ جهانی اول آن هم زمانی که هانت در ایران حضور داشت می‌تواند حاوی پیام‌های متعددی برای تهران باشد. یکی از نقاط تاریک تاریخ ایران مربوط به دوره پایانی جنگ جهانی اول و اشغال کشورمان از سوی نیروهای متفقین است. در آن دوران انگلیس با فریب و احتکار گسترده مواد غذایی موجبات رقم خوردن قحطی گسترده در ایران را فراهم کرد. متاسفانه به این بخش از تاریخ ایران و نقشی که انگلیس در فجایع آن دوران داشته آن چنان که باید پرداخته نمی‌شود و شاید یکی از دلایلی که فرستاده‌های لندن به خود اجازه می‌دهند در سفر به تهران اقدام به تهدید کنند همین امر باشد.

 

این تهدید هانت با استفاده از کلید واژه «قحطی جنگ جهانی اول» آن هم در زمانی که اروپا منافقانه سخن از لزوم تداوم برجام می‌گوید، از دو منظر حائز اهمیت است؛ اول اینکه؛ با استراتژیک دانستن اتحاد انگلیس و سعودی، تلویحا کشورمان تهدید به «مواجهه سخت» از سوی مثلث شوم غربی، عبری، عربی شده است. دوم اینکه؛ دولت و ملت ایران را با ترساندن از قحطی بزرگ، در دوراهی پذیرش خواسته‌های نامعقول و تجاوزکارانه آمریکا و اروپا و تن دادن به سازش از یک سو و تحریم‌های شدید از سوی دیگر قرار داده است. این همان نکته‌ای است که بی بی سی فارسی به عنوان پیاده نظام رسانه‌ای غرب در ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران چندی است آن را در دستور کار خود قرار داده است.

 

از سویی؛ تهدید به وقوع جنگ جهانی در خاورمیانه در حالی انجام می‌شود که اخیرا انگلیس اقدام به دایر کردن پایگاه نظامی در عمان کرده و از سوی دیگر برای پایان دادن به جنگ یمن وارد میدان شده است.

 

هانت پیش از سفر به ایران، به عربستان سفر کرده و در خصوص لزوم پایان‌دادن به جنگ یمن با سران ریاض گفتگو کرده بود.

 

با توجه به پرونده کثیفی که انگلیس در منطقه دارد از شکل گیری اسرائیل گرفته تا اختلافات مرزی افغانستان و پاکستان، جنگ عراق، کمک تسلیحاتی به تروریست‌های حاضر در سوریه و … نمی‌توان عنوان داشت که لندن از روی حس انسان دوستی و برای پایان‌دادن به رنج مردم یمن، برای پایان‌دادن به جنگ این کشور وارد میدان شده است.

 

از هم اکنون می‌توان پیش بینی کرد که اگر نقشه انگلیس برای پایان‌دادن به جنگ یمن به نتیجه برسد، خروجی این رویداد به گونه‌ای خواهد بود که گسترش نفوذ انگلیس در منطقه را به دنبال داشته باشد.

مهر

عادل عبدالمهدی: زیر بار دیکته‌های آمریکا نمی‌رویم

به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه، ورزشکاران و هنرمندان عراقی اعلام کرد که عراق اجازه هیچ دیکته‌ای از سوی آمریکا درباره هر پرونده‌ای از جمله تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, شمال غرب آسیا

وعده‌های توخالی مسئولان؛ دلیل تجمع کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج

بالغ بر ۲۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به وضعیت بلاتکلیف بیمارستان و عدم پرداخت یک‌سال مطالبات مزدی خود در خیابان اصلی مقابل بیمارستان گردهم آمده‌اند.

ادامه

ایران, پرستاری, حقوق بشر, خبر, کارگری

یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور جان خود را از دست داد

صبح امروز ۲۸ آبان ماه، یک کارگر ساختمانی حین جوشکاری در یک ساختمان در حال ساخت از ورودی آسانسور طبقه هفتم به ته چاهک آسانسور سقوط کرد.   براساس اعلام سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین، این حادثه در خیابان دندانپزشکی شهر قزوین ، برای یک کارگر ۳۰ ساله اتفاق افتاده است.   از قرار ... یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط در چاهک آسانسور جان خود را از دست داد

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

اعلام حمایت جمعی از وکلای دادگستری از کارگران: “خواهان رفع مشکلات کارگران هفت‌تپه هستیم

متن این بیانیه به شرح زیر است:   با توجه به نامگذاری سال‌های اخیر تحت عنوان تولید و حمایت از کار و محصول داخلی، بدون شک پایه و اساس پیشرفت صنعت ایران، نیروی کار و کارگران می‌باشند که با تامین نیازهای اولیه ایشان و رعایت حرمت و کرامت انسانی آنهاست که می‌توان به آینده روشنی ... اعلام حمایت جمعی از وکلای دادگستری از کارگران: “خواهان رفع مشکلات کارگران هفت‌تپه هستیم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, وکلا