افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

نشنال اینترست؛ نیروهای روسی در خاورمیانه سیستم‌های جی پی اس جنگنده‌های امریکا را برهم زده‌اند

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در مقاله‌ای به قلم «دیوید اکس» نوشت که روسیه از منطقه خاورمیانه به عنوان یک میدان آزمایش برای تقویت تجهیزات جنگ الکترونیک برای رویارویی احتمالی با آمریکا در این حوزه استفاده می‌کند.

 

در این مقاله آمده است: روسیه با هدف به نمایش گذاشتن توانمندی های خود در جنگ الکترونیکی، سامانه های ردیاب جی پی اس را در خاورمیانه مختل کرده که این امر به ویژه در گمراه کردن جنگنده های آمریکایی برای حمله احتمالی به ایران اهمیت دارد.

 

دیوید اکس از سردبیران این نشریه آمریکایی در نوشتاری با عنوان “هنگامی که جنگنده های ایالات متحده به ایران نزدیک می شوند، روسیه سیگنال آنها را مختل می کند” افزود: نیروهای روسی در خاورمیانه سیستم های جی پی اس را بر هم زده اند؛ اختلالی که می تواند به عنوان یک جنگ، بر عملکرد نیروهای آمریکایی که در منطقه برای جلوگیری از حملات احتمالی ایران حضور دارند، تاثیر بگذارد. اما هدف از این همکاری چیست؟

 

نویسنده در ادامه آورده است: روزنامه تایمز اسراییل در ماه ژوئن (خرداد) گزارش داد که خلبانانی که از طریق خاورمیانه، به ویژه در اطراف سوریه پرواز می کنند، گفته اند که سیستم های جی پی اس آنها مکان اشتباهی را نشان داده یا به طور کامل از کار افتاده است.

 

براساس داده های جمع آوری شده یک محقق مستقر در آمریکا، این سیگنال ها که ناوبری ماهواره ای را مختل می کند، از یک پایگاه هوایی روسیه مستقر در سوریه سرچشمه می‌گیرد.

 

“تاد همفریس” استاد دانشگاه تگزاس در مصاحبه با تایمز اسراییل در این خصوص گفت: به نظر نمی رسد که این اختلال با هدف برهم زدن سامانه موقعیت یابی جهانی اسراییل برنامه ریزی شده باشد، بلکه به احتمال زیاد در راستای تلاش مسکو برای محافظت از نیروهای خود در برابر حملات پهپادها و نمایش تسلط خود در زمینه جنگ الکترونیکی است.

 

حال پرسش اینجاست در شراط کنونی که روسیه دریافته است سبب اختلال در سیستم جی پی اس کشورهای اطراف شده، چرا برای رفع این معضل کاری نمی‌کند.

 

پاسخ ممکن است مربوط به محدودیت های جنگ الکترونیکی روسیه باشد که هرچند بسیار قدرتمندتر از ارتش ایالات متحده است، اما هنوز هم نمی تواند هدف گیری دقیقی داشته باشد.

 

به گزارش نشریه “برکینگ دیفنس”، “فدراسیون بین المللی انجمن های خلبانان خطوط هوایی” و “مرکز فرودگاه های اسراییل” در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۹ (خرداد سالجاری) اعلام کردند که بسیاری از هواپیماها هنگام پرواز به داخل و خارج از فرودگاه بین المللی “بن گوریون” در اسراییل، سیگنال ماهواره جی پی اس را گم کردند. هرچند گزارش ها تایید کرد که مسافران این پروازها هیچ آسیبی ندیده اند و هواپیمای آسیب دیده به سادگی به سیستم های پشتیبان وصل شده‌اند.

 

برکینگ دیفنس خاطرنشان کرد: “جالب این است که سیستم های جی پی اس زمینی از این اختلال ها در امان مانده اند و این خود ثابت می کند که این اختلال در واقع نوعی سلاح الکترونیکی است. ضمن آنکه روس‌ها سرمایه گذاری های بسیاری بر روی سیستم های قدرتمند انجام داده اند تا سیگنال های جی پی اس کاذب را تا ۵۰۰ برابر قوی تر کند و به ویژه ناوگان های غیرنظامی را دچار سردرگمی نماید.

 

روسیه همچنین سیستم جی پی اس را در اروپا هم مختل کرده است. گزارش ها نشان می دهد که این اختلال ها برای نخستین بار در پایان اکتبر ۲۰۱۸ (مهر ۹۷) در نروژ کشف شد.

 

در اواخر سال ۲۰۱۸ فنلاند و نروژ هر دو شکایت خود را از روسیه در مورد این اختلال مطرح کردند. روسای ناوگان دفاعی و هواپیمایی فنلاند و نروژ هم پس از طرح این شکایت هشدار دادند که مسدود کردن جی پی اس خطرات بسیاری برای هواپیماهای نظامی و مسافربری ایجاد می‌کند.

 

در پی این اختلالات ارتش آمریکا قصد دارد سیستم های جی پی اس مقاوم را در اروپا آزمایش کند و گامی بالقوه برای مقابله با جنگ الکترونیکی روسیه بردارد.

جمع‌آوری امضا در پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی و لغو توافق امنیتی

نماینده ائتلاف الفتح عراق امروز (چهارشنبه) از جمع‌آوری امضا در پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، لغو توافق‌نامه امنیتی بین دو کشور و برچیدن اتاق عملیات مشترک خبر داد و اعلام کرد، سال ۲۰۲۰ سال اخراج نیروهای آمریکایی از کشور خواهد بود.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

گاردین؛ حوادث بغداد همانند تخلیه سفارت آمریکا در سایگون ویتنام توسط هلیکوپتر در ۱۹۷۵ است

تارنمای روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که پس از هزینه ۲ تریلیون دلاری آمریکا در عراق وقایع اخیر در بغداد نشان دهنده ضعف واشنگتن و گزینه های اندک این کشور برای پیشبرد اهداف خود است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق, ویتنام