مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

نتایج اولیه؛ لیست العبادی و مقتدی صدر پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق / شمارش مجدد آرا در کرکوک

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی و لیست سائرون به ریاست مقتدی صدر در سطح لیست‌های مختلف انتخاباتی پیشتاز هستند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه،‌ نتایج اولیه انتخابات عراق نشان داد، طبق شمارش آرای انتخابات پارلمانی روز شنبه عراق تاکنون ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق پیشتاز است. این ائتلاف نتایج چشمگیری در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار داشته است. رویترز به نقل از منابع امنیتی عراق اعلام کرد، ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی پیشتاز بوده و بعد از آن لیست سائرون وابسته به مقتدی صدر قرار دارد.

 

گفته می‌شود لیست “الفتح” نیز آرای قابل توجهی به دست آورده است.

 

طبق نتایج اولیه، لیست الفتح در الکرخ بغداد اول است و بعد از آن ائتلاف دوله قانون، النصر،‌ السائرون و الحکمه هستند.

 

در بصره، نتایج اولیه نشان داد، ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری، رئیس سازمان بدر و مورد حمایت حشد شعبی در راس است، بعد از آن حیدر العبادی قرار دارد و در ردیف سوم دوله قانون به ریاست نوری مالکی و بعد از آن “سائرون” و “الحکمه” وابسته به عمار حکیم.

 

در استان واسط،‌ لیست سائرون در راس است،‌ سپس الفتح،‌ النصر،‌ دوله قانون و الحکمه قرار دارند.

 

در بابل نیز لیست الفتح در راس بعد از آن سائرون، النصر، الحکمه و دوله قانون قرار دارند.

 

در دیالی نتایج اولیه نشان داد، ائتلاف النصر در راس است و بعد از آن لیست سائرون،‌ الفتح، دوله قانون، الحکمه هستند.

 

در صلاح‌الدین،‌ لیست الفتح اول،‌ النصر دوم، حزب الجماهیر الوطنیه سوم،‌ جریان الحکمه چهارم،‌ لیست سائرون پنجم و دوله قانون ششم هستند.

 

در استان ذی‌قار طبق نتایج اولیه،‌ ائتلاف الفتح اول، جریان الحکمه دوم، ائتلاف دوله قانون سوم،‌ ائتلاف سائرون و النصر لیست‌های بعدی هستند.

 

در کردستان عراق نیز لیست “الجیل الجدید” بر فراکسیون‌های سیاسی دیگر نظیر تغییر،‌ جنبش دموکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح در اربیل و کرکوک پیشی گرفته است. در حالی که دو حزب اصلی یعنی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق همچنان جایگاه خود را در صدر حفظ کرده‌اند.

 

گزارش‌های محلی حکایت از این دارند که میزان رای گیری در اقلیم کردستان عراق در شمال کشور بین ۴۰ تا ۸۰ درصد بود، زیرا کردها تلاش دارند تا می‌توانند کرسی‌های خود در پارلمان فدرال در بغداد حفظ کنند.

 

طبق گزارش‌های غیررسمی،‌ استان‌های اقلیم کردستان عراق بالاترین میزان مشارکت را در بین استان‌های عراق ثبت کردند، به طوریکه در استان اربیل میزان مشارکت ۵۵ درصد و در سلیمانیه ۵۲ درصد بود در حالی در دهوک میزان مشارکت ۶۹ درصد اعلام شد.

 

این انتخابات شاهد کمترین میزان مشارکت از زمان اولین انتخابات در سال ۲۰۰۵ بوده است. کمیسیون انتخابات عراق میزان مشارکت را ۴۴.۵۲ درصد اعلام کرد.

 

نتایج اولیه همچنین نشان می‌دهند، بیشترین میزان مشارکت در مناطقی نظیر موصل، الانبار و کرکوک بوده که قبلا تحت کنترل داعش بوده‌اند در حالی که بغداد شاهد کمترین میزان مشارکت در مقایسه با شهرهای دیگر بوده است.

 

فرماندهان امنیتی عراق در تمامی استان‌ها موفقیت طرح‌های امنیتی در نظر گرفته شده را اعلام کردند. به رغم تهدیدی که داعش کرده بود اما هیچ حمله‌ای به رای دهندگان و مراکز اخذ رای رخ نداد.

 

در پی بالا گرفتن اختلافات بین احزاب، استاندار کرکوک قانون منع آمد و شد را برقرار و دستور شمارش دستی مجدد آرا را در این استان صادر کرد.

 

وی اظهار داشت، شمارش الکترونیکی آرا نتایجی غیرمنطقی را رقم زده است.

 

راکان الجبوری، استاندار این منطقه شمالی غنی از نفت قانون منع آمد و شد را از نیمه شب گذشته تا شش صبح امروز اعلام کرد تا از هرگونه تنش نژادی و طایفه‌ای بین کردها، عرب‌ها و ترکمان‌ها اجتناب شود.

 

وی اشاره‌ای به جزئیات مشکل سیستم الکترونیکی شمارش آرا نکرد.

 

در این راستا هزاران ترکمان مقابل ساختمان کمیسیون عالی انتخابات عراق در کرکوک تجمع کردند.

 

شهرستان‌های داقوق و آلتون کوبری از توابع استان کرکوک شاهد تظاهراتی مشابه ترکمان‌ها بودند و آنها روند انتخابات را به نفع احزاب کرد دانستند و گفتند، در این زمینه تقلب‌هایی به نفع احزاب کرد صورت گرفته است.

 

مسؤول اطلاع‌رسانی پلیس کرکوک اظهار داشت،‌ ترکمان‌ها بعد از اعلام نتایج اولیه غیررسمی شروع به تظاهرات کرده و از دولت خواستند مداخله کند.

 

به گزارش روسیا الیوم،

۱.ائتلاف نصر

ریاست این ائتلاف را «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق برعهده دارد و فهرست‌های این ائتلاف در ۱۸ استان از جمله استان‌های اقلیم کردستان عراق در رقابت‌های انتخاباتی امروز حضور دارند. ائتلاف نصر شامل رهبران بارزی از حزب الدعوه و شخصیت‌های سنی از جمله «خالد العبیدی» وزیر دفاع سابق عراق است.

 

۲. ائتلاف فتح

«هادی العامری» رئیس سازمان بدر رهبری ائتلاف فتح در انتخابات عراق را برعهده دارد. این ائتلاف از گروه‌های حشدالعشبی و مجلس اعلای اسلامی عراق، که پیشتر «عمار الحکیم» رهبری آن را برعهده داشت و همچنین احزاب سیاسی کوچک تشکیل شده است.

 

۳. ائتلاف دولت قانون

«نوری المالکی» نخست‌وزیر سابق عراق و دبیر کل حزب «دعوه الاسلامی» ریاست این ائتلاف را برعهده دارد. این ائتلاف برخی از رهبران حزب الدعوه را نیز شامل است.

 

۴.ائتلاف سائرون

این ائتلاف شامل ائتلاف صدر به رهبری «مقتدی صدر» روحانی شیعه و حزب الشیوعی عراق(حزب کمونیست عراق) به رهبری «رائد فهمی» و دیگر احزاب شامل حزب الاستقامه و حزب الدوله است.

 

۵. ائتلاف بغداد

این ائتلاف شامل گروه‌ها و اتحادهای سنی عراق است که بارزترین آنها «الانبار هویت ماست»، «دیالی هویت ماست»، «نینوی هویت ماست» و «صلاح‌الدین هویت ماست» هستند. بارزترین شخصیت‌های حاضر در این ائتلاف «محمود المشهدانی» و رهبران کرد در حزب اتحاد وطنی کردستان است.

 

۶. فهرست صلح کردستان

این ائتلاف شامل احزاب کرد در اقلیم کردستان عراق از جمله حزب دموکراتیک کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» و حزب اتحاد ملی کردستان به رهبری «کوسرت رسول علی» است که پس از درگذشت «جلال طالبانی» رئیس‌جمهور سابق عراق به این سمت انتخاب شد.

 

۷.ائتلاف ملی

ریاست این حزب را «ایاد علاوی» معاون رئیس‌جمهوری عراق و دبیرکل جنبش «الوفاق الوطنی» برعهده دارد و «سلیم الجبوری» رئیس سابق پارلمان عراق از جمله شخصیت‌های بارز این ائتلاف است.

چرا روسیه به سوریه اس۳۰۰ نداد؟

روزنامه نگار مشهور عرب نوشت: به خوبی درک می‌کنیم که روسیه به دنبال جنگ جهانی سوم با آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان ناتو نیست، همچنین درک می‌کنیم که روابط روسیه با اسرائیل بسیار قوی است و مسکو به دنبال محافظت از آن است، اما آنچه روشن است این است که اسرائیل جرات کرده روسیه را ... چرا روسیه به سوریه اس۳۰۰ نداد؟

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

روسیه: بیش از نیمی از موشک‌های اسراییلی رهگیری و نابود شد

خبرگزاری تاس روز پنجشنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع روسیه نوشت: اسراییل شب گذشته بیش از ۷۰ موشک هوایی و تاکتیکی به سوریه پرتاب کرد و واحدهای پدافند هوایی این کشور نیمی از این موشک ها را منهدم کردند.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, فرانسه, قطر