رهبر کره شمالی خواستار آمادگی برای رویارویی با آمریکا شد

«کیم جونگ اون» در سخنانی در جلسه حزب حاکم بر ضرورت آمادگی کامل این کشور برای مواجهه با آمریکا تاکید کرد.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, خلع سلاح, ژاپن, شرق آسیا, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, کره شمالی

لاوروف: غرب از پاندمی کرونا برای تنبیه دولت‌های “ناخوشایند” سوءاستفاده می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، کشورهای غربی با وجود پاندمی کووید-۱۹ بر اعمال تحریم‌هایشان اصرار دارند و از پریشانی حاصل از کروناویروس برای مجازات دولت‌های “ناخوشایند و ناخواسته” استفاده می‌کنند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, تحلیل, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خلع سلاح, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, ناتو

مصر خواستار خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای شد

وزیر امور خارجه مصر در سخنانی به مناسبت روز جهانی “محدود کردن سلاح های هسته‌ای” در صحن سازمان ملل که به طور ویدئو کنفراس برگزار شد، خواستار خاورمیانه عاری از این نوع سلاح ها شد.

 

به گزارش ایرنا، شبکه “نیل” مصر روز شنبه، به نقل از “سامح شکری” وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: قاهره شدیدا خواستار ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است.

 

وی افزود: ما باید اهداف از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای (در منطقه) را اجرا کنیم، بویژه اینکه شاهد توسعه تسلیحات هسته‌ای هستیم و کشورهایی هستند که هنوز به دنبال افزایش تسلیحات و زرادخانه هسته‌ای خود(در منطقه) هستند.

 

وزیر امور خارجه مصر با بیان اینکه “سلاح‌های هسته‌ای زندگی ما در کره زمین را تهدید می‌کنند”، ادامه داد: زمان محدودیت و توقف بی‌قید و شرط تسلیحات هسته‌ای فرا رسیده است.

 

شکری افزود: جلوگیری از تولید سلاح‌های هسته‌ای نمی‌تواند به موارد دیگر وابسته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه مصر به دنبال آن است که بیانیه‌ای را برای پایبندی خاورمیانه به عنوان منطقه عاری از سلاح هسته‌ای تصویب کند، گفت: ما منتظر حمایت جامعه بین‌المللی برای این اقدامات مهم و تعیین کننده هستیم.

 

پیش از این نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به حمایت کامل ایران از ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، اسرائیل را مهم‌ترین مانع تحقق این هدف دانست و از جامعه بین‌المللی خواست فشار مداومی را بر این رژیم جهت پیوستن به معاهده عدم اشاعه تحمیل کند.

 

کاظم غریب آبادی سال گذشته در شصت و سومین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع قابلیت‌های هسته‌ای رژیم اسرائیل و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای گفت: ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای، خواسته طولانی مدت بسیاری از کشورهای منطقه بوده و از سال ۱۹۸۰ تاکنون قطعنامه‌های زیادی در این خصوص و بدون رای گیری تصویب شده است.

گوترش؛ نابودی تسلیحات هسته‌ای، ضرورتی برای حفظ حیات زمین

همزمان با روز بین‌المللی نابودی کامل تسلیحات هسته‌ای، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی، جملاتی زیبا دراهمیت این موضوع به زبان رانده است: «نابودی تسلیحات هسته‌ای برای بقای نوع بشر و ادامه حیات روی سیاره زمین دارای اهمیت فراوان است»؛ جملاتی که اگر ضمانت اجرا داشته باشد، جهان جایی بهتر برای زندگی خواهد شد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, خلع سلاح, روسیه, سازمان ملل