نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مسکو تهدیدهای آمریکا به تحریم و تلاش برای منزوی کردن تهران را رد کرد

روسیه روز پنجشنبه، ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) تهدید آمریکا به تحریم و تلاش برای منزوی کردن تهران را رد کرد. به نظر می‌رسد مسکو قصد دارد پس از پایان تحریم تسلیحاتی سازمان ملل، همکاری‌های نظامی خود با ایران را گسترش دهد.

 

به گزارش یورونیوز : سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه همزمان با ملاقات همتای ایرانی خود در مسکو گفت: «روسیه به هیچ وجه سیاست خود را طبق خواسته‌های تهاجمی و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا تنظیم نخواهد کرد.»

 

وی تاکید کرد که به رغم تهدیدهای آمریکا، روسیه به همکاری‌های اقتصادی خود با ایران از جمله در زمینه انرژی هسته‌ای ادامه می‌دهد.

 

سازمان ملل متحد از سال ۲۰۱۰ میلادی ایران را از خرید عمده تسلیحات خارجی منع کرد. سه سال قبل از این تصمیم نیز صادرات تسلیحات ایرانی ممنوع شده بود.

 

با این حال پس از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵، شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ اعلام کرد که این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) به پایان می‌رسد.

 

مایک پمپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، اواسط سپتامبر تاکید کرده بود که واشنگتن از دستیابی ایران به سلاح‌های روسی و چینی پس از پایان تحریم‌ تسلیحاتی جلوگیری خواهد کرد.

 

طی هفته‌های اخیر موضوع بازگشتن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران به محل اختلاف واشنگتن با سایر طرف‌های برجام تبدیل شده است. ایران و سایر اعضای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ می‌گویند که آمریکا از برجام خارج شده و نمی‌تواند از مکانیسمی که در این معاهده گنجانده شده استفاده کند.

 

با این حال آمریکا معتقد است که تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران برگشته که از جمله آن‌ها تحریم تسلیحاتی است.

 

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه تاکید کرد که «تهدیدها اخیر، این واقعیت را تایید می‌کند که واشنگتن می‌خواهد مانند یک فیل در فروشگاه لوازم شکستنی رفتار کند.»

 

وی افزود: «به نظر من مهارت‌های دیپلماتیک دولت فعلی [آمریکا] تقریبا برای همیشه از دست رفته است.»

دیپلمات روس: اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در لیبی داریم

سفیر روسیه در سازمان ملل ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه این کشور در زمینه دخالت در امور لیبی گفت مسکو اطلاعات موثقی از حضور نیرو‌های غربی در این کشور آفریقایی در دست دارد.

ادامه

جهان, جهان غرب, خبر, دخالت نظامی, روسیه, شمال اروپا, شمال افریقا, لیبی

وعده جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در روسیه تا آخر پاییز امسال

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه گفت: با تولید حجم زیاد واکسن تا اواخر پاییز و فراهم شدن امکان واکسیناسیون گسترده شهروندان تا پایان سال میلادی (دی ماه)، از گردش عفونت کووید-۱۹ در میان مردم این کشور ممانعت خواهد شد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

رئیس دومای روسیه؛ سرویس‌های ویژه خارجی دروضعیت ناوالنی دست دارند

رئیس دومای روسیه گفت، بر این باور است که قطعنامه پارلمان اروپا درباره ناوالنی این مساله را مشخص می‌کند که سرویس‌های ویژه خارجی پشت تمام این داستان هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, بلاروس, جهان, روسیه, شرق اروپا

دستور لوکاشنکو برای بستن مرزهای غربی بلاروس و آماده‌باش به ارتش

رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد، سربازان را در حالت آماده‌باش کامل قرار داده و تمامی مرزها با لهستان و لیتوانی را می‌بندد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو