بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

مسکو: تحریم‌های آمریکا تأثیری بر همکاری ما با ایران، ونزوئلا و سوریه نخواهد داشت

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، سوریه و ایران تأثیری بر همکاری‌های مسکو با این کشورها نخواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه شامگاه سه‌شنبه طی بیانیه‌ای تأکید کرد که روابط روسیه با کشورهایی مانند ایران، ونزوئلا و سوریه تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه این کشورها قرار نخواهد گرفت.

 

وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه تصریح کرد: «اقدامات محدودکننده آمریکا بر همکاری‌های ما با دولت قانونی هیچ کشوری از جمله ونزوئلا، سوریه و ایران تأثیرگذار نخواهد بود. آمریکا با اعمال این فشارها به دنبال این است که خواسته‌های خود را به کل جهان تحمیل کند.

 

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «مقامات آمریکایی با استفاده از حربه تحریم نه‌تنها اهداف ژئوپلیتیکی خود را دنبال می‌کنند، بلکه در اقدامی مبتذل می‌کوشند تا برای شرکت‌های آمریکایی که قادر به رقابت عادلانه با تولیدکنندگان روسی در بازارهای جهانی نیستند، مزیت رقابتی ایجاد کنند.»

 

ساعاتی پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» از زیرمجموعه‌های شرکت «روس نفت» به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ونزوئلا به فهرست نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) افزوده شده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون شرکت‌ها و اتباع کشورهای زیادی را به دلیل همراهی نکردن با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی کاخ سفید علیه ونزوئلا ، سوریه و ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

تداوم گروکشی آمریکا از اوکراین؛‌ این بار به بهانه مراوده با چین

تاخیر دولت دونالد ترامپ در تحویل سلاح و مهمات به اوکراین به موجب قراردادی به ارزش ۳۰ میلیون دلار، به تردیدها درباره علت این تاخیر به بهانه تلاش چین برای خرید شرکت هوافضای اوکراین منجر شده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا

نیوزویک: آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود

نشریه نیوزویک در گزارشی درباره افزایش رزمایش‌های ناتو در اروپا، نوشت که آمریکا برای جنگ با روسیه آماده می‌شود.

ادامه

اسکاتلند, امریکا, امریکای شمالی, ایتالیا, ایران, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, رومانی, لهستان, ناتو

لحظه ریختن سقف ورزشگاه سن‌پترزبوگ که منجر به کشته‌شدن یک کارگرشد + ویدئو

سقف ورزشگاه سن‌پترزبورگ روسیه که محل برگزاری مسابقات و کنسرت‌ها است امروز جمعه در هنگامی که کارگران بر روی آن در حال تعمیرات بودند، فرو ریخت که منجر به کشته شدن یک کارگر شد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, ویدیو