گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را ... خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, ایرلند, بلژیک, جنایات جنگی, جهان, فلسطین, نسل‌کشی

تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز جمعه، قطعنامه‌ای را درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل تصویب کرد. به گزارش ایسنا، شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پیش نویس قطعنامه‌ای را که پاکستان برای توقف ارسال سلاح برای اسرائیل ارائه کرده بود، با ۲۸ رأی موافق تصویب کرد. به نقل از الجزیره، این پیش‌نویس همچنین بر ... تصویب قطعنامه شورای حقوق‌بشر درباره ممنوعیت ارسال سلاح برای اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, پاکستان, جنایات جنگی, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی

حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

مقامات ارشد حزب چپ آلمان هم با توجه به جنایت‌های اسرائیل در نوار غزه و از جمله حمله به یک کاروان امدادرسان که منجر به کشته شدن برخی کارکنان یک سازمان امدادی شده است خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، بعد از حزب تازه ... حزب چپ آلمان هم خواستار تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل شد

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, تحریم, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, گزارش, لهستان, همبستگی

مخالفت شدید واشنگتن و تل‌آویو با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل

وزارت امور خارجه آمریکا مخالفت “شدید” خود را با اعلام دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مبنی بر آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل در فلسطین اعلام کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما با اعلام دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص آغاز تحقیقات درباره فلسطینیان مخالف هستیم.

 

این وزارتخانه افزود: ما نگرانی‌های شدیدی درباره تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای اعمال صلاحیت قضایی خود درباره اسرائیل داریم.

 

واکنش تند نتانیاهو به آغاز تحقیقات لاهه درباره جنایات اسرائیل

 

نخست‌وزیر اسرائیل تصمیم دیوان کیفری بین‌الملل برای تحقیقات رسمی درباره جنایت‌های جنگی این رژیم در اراضی فلسطین را محکوم کرد.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مصاحبه با فاکس نیوز آمریکا، گفت: در هر جایی با این تصمیم مقابله خواهم کرد.

 

وی مدعی شد:” من معتقدم که این یک تصمیم توهین آمیز علیه تنها دولت دموکرات در خاورمیانه است! آن‌ها چرا سوریه را محاکمه نمی‌کنند. این دشمنی محض با یهودیت است. این توهین به تمام دموکراسی‌هاست.”

 

فاتو بن سودا، دادستان دیوان کیفری بین الملل چهارشنبه اعلام کرد، پایه و اساس محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد اراضی فلسطینی شاهد جنایت‌های جنگی از سوی طرف‌های شرکت کننده در جنگ ۲۰۱۴ غزه بوده است.

 

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی پرونده فلسطین را باز کرد

 

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز چهارشنبه اعلام کرد، دفترش تحقیقات رسمی در جرایم جنگی رخ داده در اراضی اشغالی را آغاز کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، فاتو بنسودا، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی که دوره فعالیتش در ۱۵ ژوئن آینده پایان می‌یابد، تاکید کرد: امروز دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی تحقیقی را در خصوص فلسطین آغاز کرد. تحقیق درباره جرایمی خواهد بود که اختیارات قضایی دیوان آنها را در برمی‌گیرد و به آنها می‌پردازد و از ۱۳ ژوئن ۲۰۱۴ رخ داده‌اند.

 

دادستان کل اشاره کرد، دفترش اولویت‌ها در خصوص تحقیق را در سایه چالش‌های فعالیتی ناشی از کرونا و محدودیت‌های منابع موجود و مشکلات کار در حال حاضر مشخص خواهد کرد و باید دفتر دادستانی به رغم این چالش‌ها از مسیر خود منحرف نشود و تعهدات خود طبق اساسنامه رم را اجرایی کند.

 

بنسودا تاکید کرد: هرگونه تحقیقی از سوی دفتر دادستانی کلی مستقل، واقع‌گرایانه و بی‌طرفانه خواهد بود.

 

او اضافه کرد: ما هیچ برنامه‌ای جز انجام وظایف‌مان به شکل حرفه‌ای طبق اساسنامه رم نداریم.

 

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی از قربانیان و جوامع متضرر از دو طرف فلسطین و اسرائیل خواست صبور باشند.

 

او تاکید کرد، مهمترین دغدغه دیوان کیفری باید مربوط به قربانیان فلسطینی و اسرائیلی‌ها به خاطر جرایمی باشد که ناشی از دوره طولانی خشونت و ناامنی است؛ جرایمی که رنج‌ها و ناامیدی بیش از حدی را به همه طرف‌ها وارد کرده است.

 

فاتو بنسودا دادستان کل دادگاه اظهار کرد که آغاز تحقیقات این دادگاه در فلسطین، پس از بحث و بررسی‌هایی که پنج سال به طول انجامیده، صورت می‌گیرد.

 

بنسودا تصریح کرد که تحقیقات به شیوه‌ای مستقل و بدون هرگونه ترس و هراسی انجام می‌گیرد.

 

وی گفت که دیوان کیفری بین‌المللی صلاحیت رسیدگی به امور و مسائل مربوط به نوار غزه و کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی را دارد.

 

دیوان کیفری بین‌المللی فوریه گذشته طی حکمی صلاحیت قضایی خود در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ را تایید کرد.

 

این تصمیم به رغم مخالفت شدید دولت اسرائیل و آمریکا گرفته شده است.

صربستان به دنبال شکایت از ناتو

تیم حقوقی صربستان در حال تکمیل پرونده ای برای شکایت بر علیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل استفاده این سازمان از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در دهه نود میلادیی و در جنگ داخل یوگسلاوی سابق است.

ادامه

ایتالیا, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, شرق اروپا, صربستان, یوگوسلاوی

افشاگری نظامیان هلندی درباره کشتار عامدانه مردم افغانستان

دو نظامی هلندی که در افغانستان مستقر بودند بتازگی افشا کردند در یک ماموریت به دستور مافوق‌های خود به سوی شهروندان افغانستانی تیراندازی کرده و آن‌ها را کشتند.

ادامه

استرالیا, اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, حضور نظامی, خبر, هلند

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

ادامه

انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, غرب اروپا