بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

مادورو حداقل حقوق در ونزوئلا را ۳۴ برابر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ونزوئلا به علت مشکلات اقتصادی با تورم روبرو است، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور، روز جمعه اعلام کرد حداقل حقوق را ۳۴ برابر می‌کند.

 

او در عین حال اعلام نکرد که این افزایش حقوق که در برنامه احیای اقتصادی دولت گنجانده شده است، از چه تاریخی به اجرا گذاشته خواهد شد.

 

رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا تصریح کرد حقوق با «پترو»، که ارز رمزی ونزوئلا است و کاراکاس تلاش می‌کند با استفاده از آن کمبود نقدینگی را جبران و با آثار و پیامد‌های منفی تحریم‌های اقتصادی آمریکا مقابله کند، شاخص‌گذاری خواهد شد.

 

به گفته مادورو هر پترو بر مبنای قیمت هر بشکه نفت ونزوئلا معادل حدود ۶۰ دلار است.

 

او در سخنرانی خود که از رادیو و تلویزیون ونزوئلا پخش می‌شد، اعلام کرد: «من حداقل حقوق، مستمری بازنشستگان و حقوق پایه را بر پایه میانگین پترو که یک هزار و هشتصد بولیوار است، تعیین کردم. یکهزار و هشتصد بولیوار اسکناس جدیدی است که از روز دوشنبه با پنج صفر کمتر از آن چه امروز دارد، به چرخه پولی ونزوئلا اضافه می‌شود.»

 

کسری بودجه عمومی ونزوئلا در سال‌های اخیر موجب شد دولت مادورو برای جبران کسری بودجه و اجرای برنامه‌های اجتماعی خود، به حذف صفر از واحد پول ملی و تولید اسکناس‌های جدید روی آورد.

 

مطابق با بولیوار فعلی که در ونزوئلا مورد استفاده است، با تصمیم نیکلاس مادورو حداقل حقوق در این کشور از پنج میلیون و دویست هزار بولیوار (کمتر از یک دلار در بازار سیاه که بر اقتصاد ونزوئلا تسلط پیدا کرده است) به یکصد و هشتاد میلیون بولیوار (نزدیک به بیست و هشت دلار) خواهد رسید.

 

تنظیم حقوق در ونزوئلا که این بار ۳/۴۶۴ درصد است، برای پنجمین بار است که از ابتدای امسال در این کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوانان

کارگر بخش آهن معروف به «سبیل آهنین»، در تلاش برای کسب کرسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

به نقل از هیل، انتظار می‌رود «رندی برایس» کارگر بخش آهن آمریکا که بسیاری او را با لقب «سبیل آهنین» می‌شناسند، در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، کرسی «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به خود اختصاص دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, کارگری

کنگرهٔ کنفدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری آلمان(د گ ب)؛ کارگران”آشتی” طبقاتی در جنبش سندیکایی را محکوم می‌کنند

از روز ۱۳ تا ۱۷ ماه مه ۲۰۱۸ (۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) بیست‌ویکمین کنگره رسمی کنفدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری آلمان در شهر برلین برگزار شد. این اتحادیه از هشت سندیکای بزرگ تشکیل شده است و ۴۰۰ نفر به‌نمایندگی از طرف تقریباً شش میلیون اعضای این سندیکاها به این کنگره که درواقع مجلس کارگران است، ... کنگرهٔ کنفدراسیون سراسری اتحادیه‌های کارگری آلمان(د گ ب)؛ کارگران”آشتی” طبقاتی در جنبش سندیکایی را محکوم می‌کنند

ادامه

المان, جهان, خبر, دیدگاه, کارگری