رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دادگاه عالی برزیل؛ لولا داسیلوا نمی‌تواند نامزد انتخابات آتی برزیل شود

دادگاه عالی انتخاباتی برزیل روز گذشته طی حکمی «لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهوری سابق این کشور را به دلیل محکومیت قضایی از حضور به عنوان نامزد در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری برزیل منع کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حکم این دادگاه در واقع شانسی برای نامزدی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری اواسط ماه مهر برزیل باقی نمی گذارد.

 

لولا داسیلوا در حالی نمی تواند در این انتخابات نامزد شود که براساس نظرسنجی ها وی از حمایت عمومی بیشتری نسبت به دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برخوردار بوده و اگر مجوز حضور در انتخابات را بدست می آورد، می توانست به عنوان رئیس جمهوری آینده برگزیده شود.

 

تصمیم این دادگاه باعث شده تا ده ها میلیون نفر از رای دهندگان برزیلی عملا شاهد نبود نامزد مورد نظرشان در انتخابات باشند و عملا بلاتکلیفی در رای این تعداد از مردم برزیل ایجاد خواهد شد.

 

در جلسه این دادگاه پنج قاضی به عدم نامزدی لولا داسیلوا و یک قاضی به نامزدی وی در انتخابات رای دادند.

 

لوئیس روبرتو باروسو یکی از قضات دادگاه عالی انتخاباتی عنوان کرد که رای منفی به نامزدی لولا داسیلوا رای بسیار آسانی است چون وی محکوم شده و یکی از شروط نامزدی در انتخابات عدم محکومیت قضایی است.

 

لولا داسیلوا که پیشتر در یک پرونده فساد مالی به ۱۲ سال زندان محکوم شده بود، بارها اعلام کرده اهداف سیاسی پشت پرده این حکم بوده و دولت فعلی نمی خواهد وی به عرصه سیاست برزیل بازگردد.

 

حزب کارگر برزیل نیز اعلام کرده که به این حکم دادگاه انتخاباتی برزیل اعتراض خواهد کرد.

 

گزارش شده است که در نبود لولا داسیلوا در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری، حزب کارگر برزیل احتمالا ‘فرناندو حداد’ شهردار سابق سائوپائولو را به عنوان نامزد این حزب اعلام خواهد کرد.

 

به گزارش ایرنا، براساس قانون اساسی برزیل، فردی که به زندان محکوم شده باشد نمی تواند در انتخابات نامزد شود. این در حالی است که رئیس جمهور سابق برزیل و حامیانش اعلام کرده اند که اهداف سیاسی پشت پرده اتهام زنی فساد مالی و به دنبال آن محکومیت وی بوده است تا دولت فعلی اجازه ندهد داسیلوا در این انتخابات ثبت نام کند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم که به شدت انتظار آن می‌رفت، نگرانی‌ها را درخصوص بلاتکلیف‌ترین انتخابات برزیل در چندین دهه گذشته از بین می‌برد، اگرچه وکلای لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا،‌ رئیس‌جمهور سابق و محبوس برزیل اعلام کرده‌اند که در دادگاه عالی این کشور درخواست تجدیدنظر خواهند داد.

دور تازهٔ یورش امپریالیسم به حکومت‌های متمایل به چپ در آمریکای لاتین

پس از کنار زدن لولا داسیلوا و دیلما روسِف در برزیل، اکنون رافائل کوره‌آ، رئیس‌جمهور پیشین اکوادور، تازه‌ترین هدف امپریالیسم برای خاموش کردن صدای چپ در آمریکای لاتین شده است.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای لاتین, برزیل, بلژیک, بولیوی, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, کلمبیا

راهکار رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای برون رفت از کاهش ارزش پول ملی

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی به مردم اعلام کرد: مردم هم اکنون به خرید «پترو» به عنوان ارز رایج بین‌المللی دسترسی دارند تا از این طریق بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا