افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

لنگر گرفتن یک نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس

مسئولان نفتکش بریتیش پترولیوم علت لنگر انداختن آن در آب‌های خلیج فارس را ترس از اقدام تلافی‌جویانه ایران توصیف کردند.

 

به گزارش بلومبرگ نوشت: یک نفتکش متعلق به شرکت بریتیش پترولیوم «از بیم توقیف شدن» از سوی ایران در آب‌های عربستان در خلیج فارس لنگر انداخته و قصد حرکت به سمت تنگه هرمز را ندارد.

 

بلومبرگ گزارش داد که ترس مسئولان بریتیش پترولیوم از این است که ایران به تلافی توقیف نفتکش گریس۱ در آب‌های جبل‌الطارق، نفتکش‌های بریتانیایی را توقیف کند.

 

نفتکشی گریس۱ روز پنج‌شنبه در آب‌های جبل‌الطارق که تحت حاکمیت بریتانیا قرار دارد، توقیف شد.

 

مسئولان ایران این اقدام بریتانیا را راهزنی دریایی توصیف کردند و با احضار سفیر این کشور در ایران خواستار توضیح انگلیس در این رابطه شدند.

 

درحالی که مقام‌های جبل‌الطارق مدعی‌اند مقصد این نفتکش بندر بانیاس سوریه بوده‌ است، مقام‌های ایران این مساله را تکذیب کرده‌اند.

 

خبرگزاری بلومبرگ امروز دوشنبه گزارش داد که نفتکش شرکت بریتیش پترولیوم به نام «بریتیش هریتیج»، با ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت روز شنبه در آب‌های عربستان در خلیج فارس «پناه گرفته» و قصد حرکت به سمت تنگه هرمز و ورود به آب‌های بین‌المللی را ندارد.

 

یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته‌است کشتی یادشده برای خروج از تنگه هرمز مجبور است به آب‌های ایران نزدیک شود و می‌ترسد که در واکنش به اقدام پیشین بریتانیا در روز پنج‌شنبه توقیف شود.

ایلنا

وزیر خارجه سابق سوئد؛ اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی غیر قانونی است

وزیر خارجه سابق سوئد و نایب رئیس روابط خاجی شورای اروپا با انتشار پیامی اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی را مایه تعجب دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوئد, سوریه

کارزار تبلیغاتی هانت از نزدیکان بن سلمان پول دریافت کرد

نشریه اقتصادی بیزینس اینسایدر چاپ لندن روز شنبه فاش کرد که کارزار تبلیغاتی جرمی هانت نامزد پست نخست وزیری انگلیس مبلغی به ارزش ۱۰ هزار پوند از یک شخصیت سیاسی نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دریافت کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, غرب اروپا