رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

لاوروف: آمریکا برای تغییر وضعیت آمریکای لاتین سرنگونی حکومت‌ها را هدف گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا برای تغییر وضعیت منطقه آمریکای لاتین، سرنگونی حکومت مخالف سیاست های خود شامل کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را هدف قرار داده است.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف که سفر خود به آمریکای لاتین و در مقصد اول کوبا را آغاز کرده است، در گفت وگو با خبرگزاری «پرنسا لاتینا» کوبا گفت: تلاش های آمریکا برای تغییر وضعیت منطقه آمریکای لاتین برای دستیابی به منافع خود، سرنگونی حکومت نامطلوب برای واشنگتن را هدف قرار داده است.

 

وی افزود: پایه و اساس اقدامات آمریکا در این عرصه را «دکترین مانرو» تشکیل می دهد.

 

دکترین مونرو (Monroe Doctorine) یک دکترین سیاسی آمریکایی بود که در ۲ دسامبر ۱۸۲۳ میلادی توسط «جیمز مونرو» رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعلام شد. این دکترین مخالف استعمار یا دخالت قدرتهای اروپایی در کشورهای تازه استقلال یافتهٔ قاره آمریکا بود. بر اساس این دکترین، دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت که از دخالت در جنگ‌های بین قدرت‌های اروپایی و مستعمرات آن‌ها خودداری و وقوع جنگ یا فعالیت استعماری در قاره آمریکا را به عنوان حرکتی خصمانه تلقی کند. مشاوران ترامپ تلاش می کنند با این دکترین، مداخله نظامی در ونزوئلا و به دنبال آن در کل آمریکای لاتین را توجیه پذیر جلوه دهند.

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، کاخ سفید فشارهای تحریمی بر کشورهایی که استقلال و حق حاکمیت و هویت ملی خود را حفظ کرده اند، افزایش داده است.

 

به گفته وی، چنین رویکردی که ماهیت ضدبشری دارد، با اصول قوانین بین‌المللی ازجمله منشور سازمان ملل مغایرت دارد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به محدودیت های پروازهای به کوبا از سوی امریکا و اعمال تحریم های مالی و ویزایی علیه این کشور را قابل محکومیت خواند و افزود: این اقدامات واشنگتن ازسوی اکثریت جامعه جهانی محکوم و رد شده است.

 

لاوروف گفت: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل مورخه هفتم نوامبر سال ۲۰۱۹ نشانه بارز این رویکرد جامعه جهانی در مورد تحریم کوبا است.

 

دولت ترامپ از زمان به روی کار آمدن فشارها علیه کوبا را تشدید کرد این در حالی است که دولت اوباما سیاست بهبود روابط واشنگتن- هاوانا را در پیش گرفته بود.

 

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: تحریم هایی که آمریکا علیه کوبا اعمال می کند این واقعیت را اثبات می کند که واشنگتن در اقدامات خود برای ازبین بردن اقتصاد کوبا، عمدا و بطور هدفمند حقوق بشر را نقض می کند زیرا از این تحریم ها در وهله اول شهروندان عادی کوبایی آسیب می بینند. اعمال تحریم های جدید در مورد کوبا را نشانه ناتوانی آمریکا از درهم شکستن اراده مردم کوبا می دانیم.

 

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از مصاحبه، جامعه کشورهای امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب را سازمان منطقه ای خوبی خواند که دستور کار متحد کننده و عاری از خصومت و رویارویی را دنبال می کند.

 

وی بر اهمیت همکاری روسیه با جامعه کشورهای امریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب و گفت وگوهای با این سازمان در موضوعات مختلف تاکید کرد.

 

وزیر خارجه روسیه از امروز سفر به منطقه آمریکای لاتین را اغاز می کند و در مقصد نخست به کوبا می رود.

 

روز پنجشنبه وزیر خارجه روسیه با همتای مکزیکی خود دیدار می کند و در این دیدار دو طرف درخصوص مسائل مهم بین المللی و منطقه ای گفت وگو و مذاکره خواهند کرد.

 

روز هفتم فوریه (جمعه) لاوروف به کاراکاس سفر می کند و با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار خواهد کرد و در دستور کار این مذاکرات دورنمای یافتن راه حلی برای بحران داخلی ونزوئلا و توسعه همکاریهای دو کشور و گسترش همکاریها در عرصه بین المللی مطرح و بررسی خواهد شد.

افشاگری مادورو از تلاش ناو جنگی آمریکا برای تجاوز به سواحل ونزوئلا

رئیس‌جمهوری ونزوئلا از تلاش یک کشتی جنگی آمریکایی برای نفوذ و تجاوز به حریم آب‌های منطقه‌ای ونزوئلا خبر داد و گفت: همچنین مزدوران تحت حمایت و آموزش دیده از سوی کلمبیا با عزیمت به خاک این کشور قصد انجام حملات تروریستی علیه دولت و ارتش را داشتند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, دخالت نظامی, کلمبیا, ونزوئلا