ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

سرلشکر ذخیره ارتش اسرائیل ضمن انتقاد شدید از رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، اذعان کرد که ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل زمین و عرصه میدانی را از دست داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسحاق بریک ژنرال ارتش اسرائیل در گفت و گو با روزنامه معاریو تاکید کرد: هرتزی هالیوی رئیس ... ژنرال اسرائیلی: ارتش رژیم مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

ادامه

استراتژیک, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. به گزارش ایلنا به نقل از الخلیج آنلاین، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر نسبت به برنامه‌های اسرائیل پیرامون عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد. ‌السیسی در کنفرانس مطبوعاتی با ‌نخست‌وزیر هلند اسرائیل را ... هشدار رئیس‌جمهوری مصر و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به تبعات حمله نظامی اسرائیل به رفح

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, مصر, هلند

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

به مدت سه ماه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، علنا دم از رویای سقوط حماس در شمال غزه زد و هشدارها مبنی بر اینکه کمبود شدید مواد غذایی و افزایش خلأ قدرت در حال ایجاد وضعیتی از هرج و مرج است را نادیده گرفت. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی می‌نویسد: اما پس ... واشنگتن پست: هرج و مرج در غزه ساخته خود اسرائیل است

ادامه

آمریکا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید ۶ سال پیش امضا می‌شد

سفیر اسبق ایران در چین با تاکید بر اینکه ایران کشوری است که می‌تواند هم انرژی و هم امنیت را برای چین تامین کند، گفت: به نظر من قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید.

 

مهدی صفری سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در چین در گفتگو با برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد اظهار داشت: چین کشوری که نیاز زیادی به انرژی دارد و یکی از فاکتورهای تامین انرژی «امنیت انرژی» است.

 

وی افزود: امنیت انرژی در خلیج فارس و دریای عمان بوسیله ایران تامین می‌شود چون ۱۲۰۰ کیلومتر از سواحل متعلق به ایران است.

 

سفیر اسبق ایران در چین ادامه داد: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین شش سال پیش در دیدار با حسن روحانی گفت: چین و ایران روابط استراتژیک با همدیگر دارند که یکی از فاکتورها داستان انرژی است.

 

وی در خصوص اینکه می گویند «چین قدرت چهارم نظامی در دنیاست را قبول ندارم»، افزود: چین، آمریکا و روسیه ابر قدرت‌های هستند که در دنیا در ابعاد نظامی حرکت می کنند اما در کنار این «اقتصاد و تجارت » برای کشور چین بسیار مهم است.

 

صفری بیان داشت: تجارت و اقتصاد چین در دنیا اول است چون آمریکایی‌‌ها که اقتصاد شان اول است بطور دائم در حال چاپ پول هستند اما چینی ‌ها در اثر تجارت و کار تکنولوژیکی به دنبال فتح قله‌های موفقیت یکی پس از دیگری می‌باشند.

 

وی با بیان اینکه تجارت چین در دنیا مستلزم امنیت است، گفت: ایران یک شریک قوی در منطقه است و می‌تواند این امنیت را بصورت تکمیلی برای چین تامین کند.

 

سفیر اسبق ایران در چین افزود: ایران کشوری است که می‌تواند هم انرژی و هم امنیت را برای چین تامین کند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در دوران اوباما شروع به محاصره کردن چین از ناحیه جنوب و شرق کردند. چینی‌ها به این فکر افتادن که این محاصر می‌تواند ضایعاتی هم در بحث تجارت و هم در بحث تامین انرژی برای آنان داشته باشد از این‌رو بلافاصله رئیس جمهور چین نگاه به غرب و راه ابریشم را مطرح کرد. هدف چینی‌ها این بود که ازطریق قزاقستان و ترکمستان وارد خاک ایران شوند و با مسیر قطار سیکل تجارت خود را با اروپا و مواد اولیه مورد نیازی که باید وارد شود، ببینند. چینی‌ها وقتی دیدند ایران دیرکرده مسیر خود را از طریق روس‌ها بستند.

 

صفری گفت: به نظر من قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید.

سفیر اسبق ایران در چین افزود: چین در حال حاضر قرارداد خود را با عراق و سایر کشورها بسته است.

 

وی یادآورشد: وقتی این گونه مسائل مطرح می‌شود غربی‌ها، اسرائیلی ها و کشورهای مرتجع عربی نگران می شوند مبادا اجرای این گونه قراردادها اثر تحریم ها و فشارها علیه ایران را خنثی کند از اینرو به دنبال فرافکنی و فضاسازی در این زمینه هستند.

پس از۴ بار شکست؛ موافقت شورای امنیت با تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های انسانی به سوریه از طریق مرزها

شورای امنیت سازمان ملل شنبه شب پس از ۴ بار ناکامی در نهایت با قطعنامه تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های انسانی به سوریه تنها از یک گذرگاه یعنی گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه موافقت کرد.

ادامه

المان, بلژیک, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

ارتش سوریه مانع عبور خودروهای نیروهای آمریکا شد/ دزدی ۳۵ کامیون نفت سوریه توسط این نیروها

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد: ارتش این کشور مستقر در چند ایست بازرسی جلوی کاروان خودروهای نیروهای آمریکا را گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه

جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران!

الکاظمی روز شنبه اعلام کرد که فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی را از دو منصبش بعنوان رئیس دستگاه امنیت ملی و مستشار امنیت ملی، برکنار کرده و قاسم الاعرجی را بعنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق, مقاله