بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

نشریه بلومبرگ مدعی شد که «منابع آگاه» به این نشریه اطلاع داده‌اند که اخیراً مقام‌های دولت یمن، چین و روسیه درباره عبور امن کشتی‌های این دو کشور در دریای سرخ به توافق رسیدند. به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه بلومبرگ امروز پنج‌شنبه به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که در گفت‌وگوی‌های اخیر بین مقام‌های ۳ ... بلومبرگ: توافق روسیه و چین با یمنی‌ها درباره تحولات دریای سرخ

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب اروپا, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فلسطین, نسل‌کشی, یمن

یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن سرتیپ یحیی سریع امروز چهارشنبه ۳۱ ژانویه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی هدف حملات موشکی صنعاء قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس؛ «ناوشکن آمریکایی یواس‌اس گریولی را در دریای سرخ با موشک هدف قرار دادیم»، این بخشی از بیانیه امروز سخنگوی نیروهای مسلح یمن است.  یحیی سریع در ... یمن: ناوشکن آمریکایی را مورد هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

پیشرفت روند «دلارزدایی»، تحلیل‌هایی گوناگون در خصوص تأثیرات آن بر اقتصاد آمریکا و سایر کشورها صورت گرفته است؛ یکی از این تحلیل‌ها احتمال افزایش تورم آمریکا در اثر دلارزدایی و اثر دومینوی دلارزدایی بر اقتصاد کشورهای اروپایی و در نتیجه سقوط اقتصاد غرب را مطرح می‌کند. به گزارش ایرنا، وبگاه چاینا دِیلی گزارشی در خصوص ... دومینوی ایجادشده در نتیجه دلارزدایی باعث تورم شدید در آمریکا شده است

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اروپا, استثمار, اقتصادی, برزیل, بریکس, جنوب غرب اروپا, چین, خبر, روسیه, غرب, گزارش, هندوستان

فیگارو: دیوار جبهه ضد ایران ترک برداشته است

روزنامه راستگرای فرانسه، فیگارو، نوشته است که دیوار جبهه ضد ایران ترک برداشته است.

 

به گزارش رادیو فرانسه در مقاله ای از ژرژ ملبرونو می‌خوانیم که هواداران حمله نظامی به ایران به تلافی وقوع آتش سوزی در دو نفتکش نروژی و ژاپنی در دریای عمان در روز پنجشنبه ۱۳ ژوئن/ ۲۳ خرداد کم شده‌اند.

 

به نوشته وی، موضع ریاض در قبال جمهوری اسلامی ایران بسیار سختگیرانه تر از موضع ابوظبی است. ژرژ ملبرونو از قول یکی از کارشناسان کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشته است که عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای نخستین بار اختلاف نظرشان را علنی کردند.

 

به نوشته ژرژ ملبرونو، امارات متحده عربی که هوادار سیاست دونالد ترامپ در اعمال حداکثر فشار بر جمهوری اسلامی ایران است، مخالف درگیری مسلحانه با آنست و نگران حمله احتمالی آمریکا به نقاطی از پیش تعیین شده در نیروگاه‌ها و ﺗﺄسیسات هسته ای ایران و بی ثباتی ناشی از آن در خلیج فارس است. وی از قول یک فرانسوی ساکن دوبی نوشته است که نظام اقتصادی امارات متحده عربی بر پایه ثبات خلیج فارس پی‌ریزی شده است.

 

انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، به فیگارو گفته است که این کشور سرسختانه در تلاش است تا بحران کنونی را رفع کند. وی افزوده است که کشورهای منطقه نباید وقوع جنگ را جایز بدانند. ما باید همگی با تدبیر و حکمت اوضاع بحرانی کنونی را مطالعه و بررسی کنیم تا راه حلی سیاسی برای آن بیابیم.

 

فیگارو نوشته است که عربستان سعودی در این میان گاهی به نعل می زند گاهی به میخ. از یک سو شورای وزرا به ریاست ملک سلمان، پادشاه این کشور، روز گذشته سه شنبه ۱۸ ژوئن/۲۸ خرداد از پاتک سرنوشت ساز به تهدیداتی که متوجه ذخایر نفتی است صحبت کرد. از سوی دیگر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، که روابط بسیار صمیمانه ای با دونالد ترامپ دارد چند روز پیش گفت که خواهان جنگ با ایران نیست معهذا او صریحاً جمهوری اسلامی ایران را ﻣﺳﺅول حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان دانست.

 

به نوشته ژرژ ملبرونو، امارات متحده عربی برخلاف عربستان سعودی و جان بولتون خواستار تغییر حکومت ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی نیست، برعکس مانند دونالد ترامپ می خواهد که جمهوری اسلامی ایران خط مشی خود را تغییر دهد.

 

شلیک موشک به دفتر شرکت نفتی آمریکایی اکسان‌موبیل در بصره

یک فروند موشک مقر دفاتر شرکت‌های نفتی بین‌المللی در منطقه “برجسیه” در حومه بصره را هدف قرار داد. دفتر شرکت نفتی آمریکایی “اکسان‌موبیل” در این منطقه قرار دارد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.   به گزارش دویچه وله؛ براساس گزارش پلیس بصره صبح روز چهارشنبه ۲۹ خرداد (۱۹ ژوئن) مقر ... شلیک موشک به دفتر شرکت نفتی آمریکایی اکسان‌موبیل در بصره

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

گاردین نقش ویرانگر انگلیس در جنگ یمن را فاش کرد

روزنامه گاردین روز چهارشنبه نوشت، دولت انگلیس تنها با ارائه تسلیحات نظامی به عربستان در جنگ یمن حضور ندارد بلکه با نقض قوانین داخلی و اعزام کارشناسان دفاعی به ریاض در ادامه جنگ خونین نقش بزرگی ایفا می‌کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, عربستان سعودی, یمن