گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

عطوان: ترامپ بزرگ ترین قربانی کرونا است

روزنامه «رأی الیوم» در سرمقاله روز سه شنبه خود تاکید کرد، رویکرد نامناسب «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ارتباط با بحران کرونا او را به بزرگ ترین قربانی این بحران در این کشور تبدیل کرد.

 

به گزارش ایرنا: عبدالباری عطوان تحلیلگر سیاسی منطقه و جهان در این سرمقاله عملکرد ترامپ را در مقابله با کرونا مبتنی بر «جهل و غرور و قلدرمآبی» توصیف کرد و از کنفرانس های مطبوعاتی رئیس جمهوری آمریکا به عنوان «سیرک روزانه» نام برد.

 

وی افزود : ترامپ هم اکنون در مقدمه صحنه تحولات در آمریکا قرار گرفته و در مورد همه چیز اظهار نظر می کند.

 

سردبیر رأی الیوم از ادامه «تجدید حیات اقتصادی» آمریکا به عنوان بزرگ ترین عامل نگرانی ترامپ یاد کرد و نوشت : ترامپ بدون مشورت با کارشناسان و اقتصاددانان برای به جریان افتادن مجدد چرخه اقتصاد در آمریکا زمان تعیین می کند. این امر نشان می دهد که اقتصاد برای ترامپ از جان شهروندان آمریکایی با ارزش تر است.

 

عطوان با اشاره به گزارش های علمی انتشار یافته در آمریکا یادآور شد که در این گزارش ها با نام بردن از ترامپ به عنوان «عامل اصلی مرگ ۲۲ هزار شهروند آمریکایی» آمده است، وی در اثر ناآگاهی و سهل انگاری در مهار سریع بحران کرونا قربانیان کووید – ۱۹ را به کام مرگ فرستاد.

 

بر اساس آخرین آمارهای روز سه شنبه کرونا در امریکا تاکنون بیش از ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر را کشته و ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر را مبتلا کرده است.

 

تاکنون ۳۶ هزار و ۹۴۸ نفر از مبتلایان به کرونا نیز در امریکا بهبود یافته اند.

 

سرمقاله نویس رای الیوم از دکتر «آنتونی فاوچی» کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های مسری و مشاور ترامپ به عنوان اولین فردی نام برد که در آمریکا زنگ خطر کرونا را به صدا درآورد و نوشت : آنتونی دیروز در گفت وگو با شبکه «سی ان ان» اظهار داشت که «اگر ما در بستن تاسیسات عمومی سرعت عمل نشان می دادیم، می توانستیم جان بسیاری را از مرگ نجات دهیم» که به وضوح به مخالفت ترامپ با رهنمودهای زودهنگام وی در همین رابطه اشاره دارد.

 

عطوان افزود: ترامپ به عنوان یک تاجر چیزی به نام احساسات و عواطف بشردوستانه نمی شناسد و تنها آمار بازار بورس و نرخ بیکاری را می شناسد و به همین دلیل بحران کرونا نقاب از چهره زشت او و اطرافیانش برداشت و گذشت روزگار ثابت خواهد کرد که سیستم پزشکی در آمریکا دروغی بیش نیست زیرا این کشور فاقد مواد بهداشتی و پزشکی لازم و تحقیقات علمی است که بتواند آینده و تحولات و بحران هایش را به طور مستند مورد بررسی قرار دهد.

 

وی ادامه داد: در گذشته در جهان برخی از رهبران ثروتمند برای معالجه رهسپار بیمارستان های آمریکایی همچون «مایو کلینیک» می شدند زیرا به عنوان پیشرفته ترین و مجهزترین بیمارستان های جهان شناخته شده بودند که بهترین پزشکان و پژوهشگران دنیا را در خود جای داده اند در حالی که اکثر این مراکز درمانی و پزشکی در اولین امتحان کرونا شکست خوردند و در آنها هیچ نشانی از معالجه های سریع و سرم و حتی دستگاه های تنفس مصنوعی به اندازه کافی به عنوان حداقل امکانات یافت نشد.

 

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی هم اکنون «قرنطینه شخصی» و باقی ماندن در درون چهار دیواری خانه ها به عنوان موثرترین و کارآمدترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد که البته این موضوع نیازی به کارشناسان غربی و شرقی متخصص در زمینه بیماری های واگیردار ندارد و بر همین اساس ما در آینده شاهد یک انقلاب واقعی خواهیم بود که بسیاری از امور بدیهی پزشکی را تغییر خواهد داد.

 

عبدالباری عطوان در پایان تاکید کرد: ترامپ از نظر شخصیتی، انسانی و سیاسی سقوط کرد و با خود نزدیک ترین همپیمانانش یعنی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند را ساقط کرد.

روسیه و چین خطاب به ترامپ: کرونا را سیاسی نکن!

وزارت خارجه روسیه، چین و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به تهدیدهای ترامپ که این سازمان را “طرفدار چین” خوانده بود، از آمریکا خواستند بحران شیوع ویروس کرونا را سیاسی نکند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

افشاگری دیلی میل: آزمایشگاه ووهان با هزینه آمریکا روی خفاش‌های حامل کووید ۱۹ کار می‌کرده است

یک لابراتوار چینی که مرکز تئوری‌های توطئه در خصوص درز احتمالی کروناویروس است با بودجه دولتی آمریکا روی خفاش‌هایی که به گفته دانشمندان منشاء اولیه شیوع کروناویروس بوده‌اند، کار می‌کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

آماری رسمی جان باختگان کرونا در امریکا واقعی نیست

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که آمار بیش از ۲۲۰۰ فوتی در برخی خانه‌های سالمندان آمریکا در شمار کلی قربانیان مبتلا با کرونا در سراسر این کشور لحاظ نشده و آماری رسمی جان باختگان کرونا در این کشور، شامل ساکنان خانه‌های سالمندان نیست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر