براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

عراق با پیوستن به طرح چین در پروژه ” یک کمربند یک جاده ” موافقت کرد

نخست وزیر عراق روز دوشنبه گفت: بغداد به پروژه سرمایه گذاری چین موسوم به “یک کمربند و یک جاده” می‌پیوندد.

 

به گزارش ایرنا به نقل از  روزنامه استریت تایمز آسیا، عادل عبدالمهدی که در پکن بسر می برد ، خبر پیوستن عراق به پروژه سرمایه گذاری “یک کمربند و یک جاده” در دیدار با شی جی پینگ رئیس جمهوری چین اعلام کرد.

 

المهدی همچنین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی سی تی وی گفت: عراق جنگ و نزاع های داخلی را پشت سر گذاشته و از چین برای پشتیبانی ارزشمند خود سپاسگزار است.

 

وی افزود: عراق مایل به همکاری در چارچوب “یک کمربند، یک جاده” است.

 

رئیس جمهوری چین نیز در دیدار با عبدالمهدی گفت: دو کشور در پروژه های نفتی و زیربنایی همکاری می‌کنند.

 

وی افزود: چین خواهان یک شروع جدید به همراه عراق از طریق همکاری های استراتژیک میان دو کشور است.

 

به گزارش خبرگزاری شینهووآ، تجارت چین و عراق در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد دلار بود.

 

پکن بزرگترین شریک تجاری بغداد و عراق دومین تأمین کننده نفت چین است.

 

پروژه سرمایه گذاری عظیم یک کمربند یک جاده، یک شبکه گسترده جهانی از بنادر، راه آهن، جاده ها و کارخانه‌های صنعتی در سراسر آسیا، آفریقا و شرق میانه اروپا است.

 

تضعیف دولت عراق در تغییر قانون اساسی توسط آمریکا

 

یک نماینده عراقی اعلام کرد که آمریکا در سال ۲۰۰۵، پنجاه ماده به قانون اساسی عراق اضافه کرد که در راستای سرقت بیت‌المال، تضعیف حکومت و تداوم اشغالگری در این کشور است.

 

به گزارش افکارنیوز، «ریاض محمد» از نمایندگان ائتلاف سیاسی «سائرون» عراق از تلاش ایالات متحده امریکا برای تضعیف دولت عراق خبر داد.

 

محمد به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که واشنگتن در سال ۲۰۰۵، ۵۰ ماده قانونی به قانون اساسی عراق اضافه کرد تا دولت در این کشور تضعیف و هژمونی آمریکا بر آن تحمیل شود.

 

وی تصریح کرد که از جمله این مواد اضافه شده، تشکیل دفاتر بازرسهای عمومی، سازمان «بازخواست و عدالت» و سایر دفاتری است که «در راستای سرقت بیت‌المال و تضعیف حکومت است».

 

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که «قوانین آمریکایی نیازمند اصلاح است تا توسط پارلمان به قوانین واقعی بدل شود که حاکمیت کشور حفظ و از هژمونی آمریکا نیز رها شود».

 

محمد بر این باور است که این ماده‌های قانونی «برای تضعیف دولت عراق و تداوم اشغالگری آمریکاست».

ناظران می‌گویند که آمریکا در تلاش است از رهگذر فراکسیون‌ها و شخصیت‌های وابسته به خود، ثبات تصمیم سیاسی در عراق را از بین ببرد.

 

ایالات متحده در حال حاضر، از مسئله وخامت وضعیت امنیتی و عناصر تروریستی داعش به عنوان بهانه‌ای برای تداوم حضور ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در داخل عراق استفاده می‌کند.

 

مسئله مبارزه ادعایی آمریکا با داعش در حالی مطرح می‌شود که «قصی الانباری» مدیر دفتر سازمان «بدر» عراق اواسط مرداد ماه از تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در این کشور خبر داد و گفت که آمریکایی‌ها از یک پایگاه نظامی در شهرستان الرطبه خارج شدند تا زمینه برای گروه تروریستی داعش فراهم شود که در این منطقه با آزادی کامل، حرکت کند.

 

وی تصریح کرد که پایگاه الرطبه به منزله پست دیدبانی برای تحت نظر داشتن مثلث «سعودی – سوری – اردنی» است و باقی ماندن نیروهای آمریکایی در الرطبه، مانعی برای طرح‌های داعش در این منطقه به شمار می‌رفت.

 

الانباری خاطر نشان کرد که نظامیان آمریکایی پس از خروج از پایگاه الرطبه به سمت پایگاه «عین الاسد» در استان الانبار (غرب عراق) رفتند تا گذرگاه‌های امنی برای عناصر داعش در داخل این استان ایجاد کنند.

نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

فراخوان گردهمایی حزب‌های کمونیست و کارگری برای بسیج گستردهٔ جنبش صلح در جهان با هدف جلوگیری از جنگ با ایران- نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, صلح, عراق, فرانسه, قبرس, گزارش, لبنان, همبستگی, هندوستان