مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

عبدالمهدی امروز پنج‌شنبه، کابینه را از العبادی تحویل گرفت

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، امروز مراسم تحویل کابینه و پست‌های وزارتی با حضور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و حیدر العبادی، نخست وزیر سابق این کشور برگزار شد.

 

عبدالمهدی در این مراسم گفت: برنامه وزارتی خود را با اهداف و جزئیات و بازه زمانی مشخص ارائه کردیم و برای اجرای آن تلاش خواهیم کرد، هدف عالی ما تحقق خواسته‌های مردم عراق است که رنج بسیاری کشیده‌اند و اکنون زمان آن رسیده که نتیجه صبر و فداکاری‌های خود را ببینند.

 

عبدالمهدی در ادامه بر همکاری و تلاش برای حال حاضر و آینده عراق تاکید کرد و گفت: چالش‌های بسیاری پیش روی ما هستند و ما باید برای توسعه اقتصاد کشور و نیز احیای بازار کار، خدمات دهی به مردم و تحقق تمامی خواسته‌هایشان به شکل جدی تلاش کنیم.

 

او در ادامه از همکاری العبادی در این مرحله و تاکیدات او بر تعامل مسالمت‌آمیز و در عین حال با قدرت در قبال مسائل تشکر کرد و گفت: این آیینی شایسته مردم عراق بوده و آغازگر مرحله جدیدی از همکاری‌هاست، کابینه امروز اولین جلسه خود را برای آغاز کار، تعیین اولویت‌ها، تاکید بر لزوم پایبندی به برنامه‌های دولتی و اجرای این برنامه‌ها در زمان‌های تعیین شده خواهد داشت.

 

کابینه عراق اولین جلسه خود را به ریاست عبدالمهدی در خارج از منطقه الخضراء برگزار می‌کند.

 

نخست وزیر جدید عراق و ۱۴ وزیر کابینه‌اش که پارلمان با انتصاب آنها موافقت کرد در ساعات پایانی شب گذشته در برابر پارلمان سوگند یاد کردند.

 

سایت شبکه سومریه نیوز عراق گزارش داد، لیست اسامی ۱۴ وزیر مورد موافقت پارلمان عراق به این شرح است:

 

ثامر غضبان، وزیر نفت
فؤاد حسین، وزیر دارایی
نعیم ربیعی، وزیر ارتباطات
بنکین ریکانی، وزیر مسکن و بازسازی
محمد هاشم، وزیر بازرگانی
محمد حکیم، وزیر خارجه
صالح حسنی، وزیر کشاورزی
احمد ریاض عبیدی، وزیر ورزش و جوانان
علاء عبدالصاحب علوانی، وزیر بهداشت
عبدالله جبوری، وزیر صنعت
باسم ربیعی، وزیر کار
لؤی خطیب، وزیر نیرو
جمال عادلی، وزیر منابع آبی
عبدالله لعیبی، وزیر راه و ترابری

 

پارلمان عراق موافقت با بقیه اعضای کابینه را به شش نوامبر موکول کرد.

 

پارلمان عراق روز گذشته با حضور ۲۲۰ نماینده تشکیل جلسه داد. عادل عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق در سخنرانی خود در برابر پارلمان از تصمیم خود برای لغو پست معاونان نخست وزیر خبر داد.

 

وی تاکید کرد، در راستای تصویت قوانین ویژه وزارتخانه‌ها طی سه ماهه اول دولت خود گام برمی‌دارد.

 

نخست وزیر جدید عراق افزود: ما به انحصار سلاح و محدود کردن آن تنها به دولت تلاش می‌کنیم و از تمام نیروهای امنیتی، حشد شعبی، پیشمرگ در مبارزه با تروریسم حمایت خواهیم کرد.

 

نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد: به منظور پایان دادن به ناامنی‌ها و اینکه اشاعه سلاح در راستای حمایت از نظم، امنیت و حقوق شهروندان باشد، تلاش خواهیم کرد.

 

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز ملاحظات و شروط کمیته پارلمانی درباره رویکرد دولت را تقدیم عبدالمهدی کرد.

 

الحلبوسی به عبارت “آشفتگی قانونگذاری” در رویکرد دولت اعتراض کرد و خواستار تعدیل آن شد.

روسیه: پهپادهای مهاجم به‌پایگاه حمیمیم در اوایل سال جاری توسط هواپیمای شناسایی آمریکایی هدایت می‌شدند

یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۳ پهپاد مهاجم با هماهنگی یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی به پایگاه روسیه در سوریه حمله کردند. اتفاقی که کرملین درباره آن ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا بازهم با حمله به غیرنظامیان در سوریه دست به کشتار آنان زد

با گذشت چند روز از آخرین جنایت جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه، این ائتلاف مجددا روستای “السوسه” واقع در جنوب شرقی دیرالزور را مورد هدف قرار داد.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

النصره یک محموله گاز کلر و سارین به جسر الشغور در ادلب منتقل کرد

تروریست‌های “جبهه النصره” یک محموله حاوی گاز کلر و سارین را به منطقه “جسر الشغور” در حومه ادلب سوریه منتقل کرده‌اند. اقدامی که احتمالا در راستای پرونده سازی علیه نظام دمشق صورت گرفته است.

ادامه

انگلستان, ترکیه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا