افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

شین‌هوا: امضای توافق با اسراییل لزوما باعث ایجاد صلح درخاورمیانه نیست

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی آورده است که امضای توافقنامه با اسراییل از سوی امارات و بحرین، لزوما باعث ایجاد صلح در منطقه خاورمیانه و بین فلسطین و اسراییل نخواهد شد.

 

به گزارش ایرنا، شینهوا روز پنجشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد که دو کشور با اسراییل در روز سه شنبه این توافق عادی‌سازی روابط را امضا کردند، اما فلسطین فورا اعلام کرد که این مسیر به صلح در خاورمیانه منتهی نمی‌شود.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در امضای توافق نامه‌های سه جانبه در کاخ سفید به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، شیخ عبدالله بن زاید النهیان وزیر خارجه امارات و عبدالله بن بن راشد آل ثانی وزیر امور خارجه بحرین پیوست.

 

گزارش می‌افزاید که مراسم امضا رسماً امارات و بحرین را به سومین و چهارمین کشور عربی تبدیل می‌کند که پس از مصر و اردن با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار می‌کنند.

 

خبرگزاری رسمی چین تاکید کرد که ترامپ این توافقنامه‌ها را دارای اهمیت تاریخی دانسته است و نتانیاهو هم از آنها استقبال کرده است اما موضوع دیگر یافتن راه حل عادلانه و جامع و پایدار برای حل موضوع فلسطین است بویژه آنکه موضوع اشغال کرانه باختری هنوز روی میز است و اسراییل همچنان آن را مطرح نگهداشته است.

 

شینهوا می‌نویسد که از دیدگاه تحلیلگران، این امضاها نشان داد که دولت ترامپ مشتاق نشان‌دادن دستاوردی برای سیاست خارجی خود و جلب حمایت گروه های طرفدار اسرائیل برای انتخابات ریاست جمهوری است.

 

گزارش از قول آرون دیوید میلر، متخصص خاورمیانه در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی آورده است: زمان این امر با این واقعیت توضیح داده می شود که به وضوح برای افزایش احتمال انتخاب مجدد رئیس جمهور طراحی شده است.

 

جان آلترمن، مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی به شینهوا گفت: امضای توافقنامه‌های روز سه شنبه آغاز دوره جدیدی در منطقه است ، اما مشخص نیست که این دوران معناگر صلح بزرگتر برای خاورمیانه باشد.

 

وی هشدار داد: در کوتاه مدت، ممکن است نوسانات بیشتر شود به هر صورت نمی‌توان مخالفت‌ها را با این اقدامات بخصوص از سوی فلسطین نادیده گرفت.

 

خبرگزاری چین ادامه داد: فلسطین زود اعلام موضع کرد و گفت که امضای توافق نامه‌های عادی سه جانبه به صلح در خاورمیانه منتهی نمی‌شود.

 

در بیانیه ای فلسطین که شینهوا به آن اشاره کرده آمده است: هر تلاشی برای دور زدن مردم فلسطین و رهبری آنها عواقب جدی خواهد داشت و آمریکا و مقامات اسرائیلی مسئول آن خواهند بود.

 

بنا به این گزارش، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، از همه کشورهای عربی خواسته است تا به ابتکار عمل صلح عربی در سال ۲۰۰۲ میلادی عمل کنند که طبق آن اعراب تنها پس از حل مسئله فلسطین می‌توانند روابط خود را با اسرائیل عادی کنند.

 

شینهوا نوشت که هنوز مشخص نیست سایر کشورهای مهم خاورمیانه به ویژه عربستان سعودی و قطر به روند عادی سازی ملحق شوند و نباید از این غافل شد که کوتاه زمانی پس از امضای این توافقنامه درگیری‌ها در خاورمیانه شده گرفته است.

دمشق؛ آمریکا برای تحقق منافعش از تروریسم بهره می‌جوید

وزارت خارجه سوریه روز چهارشنبه به سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص تصمیمش برای ترور بشار اسد رئیس‌جمهوری این کشور واکنش نشان داد و رفتار سیاسی دولت آمریکا را جاهلانه و متکبرانه خواند که برای تحقق خواسته‌هایش در منطقه به همان روش‌های گروه‌های تروریستی در قتل و ترور متوسل می‌شود.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

محمود عباس: بدون پایان اشغالگری اسرائیل هیچ صلحی در خاورمیانه ممکن نیست

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و دولت‌های بحرین و امارات عربی متحده واکنش نشان داد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, بحرین, جهان, خاورمیانه, خبر, صلح, فلسطین

ترامپ به تلاش برای ترور بشار اسد اعتراف کرد

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا گفت که قصد داشت «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه را ترور کند اما «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین ایالات متحده با این طرح مخالفت کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه

تجمع دوباره هزاران مخالف نتانیاهو در بیت‌المقدس + فیلم

ساکنان بیت‌المقدس اشغالی عصر جمعه با تجمع مقابل محل سکونت “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر اسرائیل، خواستار استعفای وی به خاطر پرونده‌های متعدد فساد و وضعیت بد اقتصادی در دوران شیوع ویروس کرونا شدند.

ادامه

اسراییل, المان, جهان, خاورمیانه, خبر, فساد, فیلم