مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

شکست ترامپ در دستیابی به حمایت لازم درباره سوریه

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که سیاست واشنگتن جهت خارج کردن نیروهایش از سوریه، که بایستی با حمایت لازم از سوی کشورهای عربی و اروپایی به‌ویژه در مناطقی که تحت کنترل کردها در شمال سوریه، همراه شود، شکست خورده است.

 

روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، روز گذشته در گزارشی به نقل از مسئولانی از آمریکا و دیگر کشورها، نوشت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تا امروز از ۲۱ کشور خواسته است به سوریه نیرو اعزام کنند ولی پاسخ مثبتی از سوی نیمی از این کشورها دریافت نکرده است.

 

این روزنامه به نقل از مسئولان، تصریح کرد که دیگر کشورهای باقی‌مانده وعده‌های بسیاری محدودی داده‌اند، و دولت ترامپ نیز تاکنون تنها دو دور دیدار رسمی جهت مذاکرات با همتایان اروپایی‌اش در این خصوص صورت داده است.

 

این مسئولان افزودند که دور نخست در ژانویه گذشته، در پایتخت‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، دانمارک، استرالیا، نروژ و بلژیک برگزار شده است.

 

به نوشته وال‌استریت ژورنال، ایالات متحده مذاکرات دومی نیز با ۱۴ کشور اروپایی طی هفته‌های اخیر انجام داد و از آنها پشتیبانی لجستیکی، آموزش‌های نظامی و کمک‌های مالی جهت برقراری ثبات در سوریه را خواستار شده است.

 

وال‌استریت ژورنال افزود، بیشتر کشورهای اروپایی فقط به مشارکت در مبارزه با گروه تروریستی داعش تمایل دارند، و به دلیل فشارهای سیاست داخلی، هیچ تمایلی برای ماندن در سوریهِ پسا داعش ندارند.

 

همان‌گونه که برخی کشورهای دیگر از آمریکا انتظار دارند که جزئیات استراتژی‌شان درباره سوریه را اعلام کرد. کشورهای دیگری نیز اعلام کرده‌اند که می‌توانند کمک‌هایی در زمینه امور انسانی ارائه دهند.

 

آمریکا همچنین از کشورهای عربی خواستار ارائه کمک‌های مالی و غیرنظامی شده است. به نوشته همین روزنامه، ناتوانی دولت ترامپ در دستیابی به حمایت از سوی شرکا و همپیمانانش درخصوص مناطق تحت سیطره گروه‌های کُرد، مساله عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه را پیچیده کرده است.

 

بی‌تردید ناتوانی آمریکا در دستیابی به حمایت اروپا، نگاه‌ها را معطوف مذاکرات واشنگتن با ترکیه درخصوص ایجاد منطقه امن در شمال شرقی سوریه، کرده است.

 

درباره این موضوع، یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) گفته است: «در مقایسه با موضوعات دیگر بین دو کشور، می‌‌توانم بگویم که پیشرفت‌هایی در مذاکرات جاری با ترکیه درخصوص منطقه امن به دست آمده است.»

 

طبق این گزارش، دولت دونالد ترامپ در ماه دسامبر گذشته از تصمیمش برای خارج کردن تمامی سربازان آمریکایی از سوریه، که شمارشان طبق آمار رسمی ۲ هزار نفر است، خبر داد.

 

ولی مدتی بعد از این اعلامیه، پنتاگون تأکید کرد که بخش اندکی از این نیروها در سوریه باقی خواهند ماند و نیروی نظارت، که بیشتر آنها را شرکای ناتو شامل می‌شوند، تشکیل خواهد شد.
تسنیم

نیویورک تایمز؛ تلاش مقام‌های آمریکایی برای مسکوت گذاشتن جنایات فرمانده نیروهای ویژه این کشور در عراق

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد مقام‌های مسئول در یک واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور، بعد از افشای جنایات هولناک یک فرمانده ارشد این نیروها در عراق از سوی نیروهای تحت امر وی، با هشدار به این نیروها نسبت به لو دادن این جنایات، دهان آنها را بسته و جنایات او را مسکوت گذاشته‌اند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

کشف سلاح‌های آمریکایی و اسراییلی در مقر تروریست‌های سوری

مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات ساخت آمریکا و رژیم اشغالگر فلسطین در عملیات پاکسازی مناطق تحت کنترل و مقر تروریست ها در حومه قنیطره واقع در جنوب غربی سوریه کشف و ضبط شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا