گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

روسیه: پشت ونزوئلا و کوبا را خالی نمی‎کنیم

وزارت خارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا را به شدت محکوم و بر تداوم حمایت از دولت‌های مشروع کاراکاس و هاوانا تاکید کرد.

 

به گزارش خبرگزاری ریانووستی به نقل از «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه، تاکید کرد که از نظر این کشور، تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا غیرقانونی است و مسکو برای حمایت از متحدان خود در هاوانا و کاراکاس، هرچه که در توان داشته باشد؛ انجام می‌دهد.

 

گفتنی است دیروز چهارشنبه، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی ونزوئلا با هدف محدود کردن معامله با آمریکا و قطع دسترسی کاراکاس به دلار اعمال کرد.

 

همزمان، آمریکا سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا را نیز مشمول تحریم کرد و مدعی شد: آمریکایی‌ها می‌توانند علیه شرکت‌هایی که در املاک مصادره شده توسط کوبا در جریان انقلاب سال ۱۹۵۹ نفعی داشته‌اند، در دادگاه‌های آمریکا شکایت کنند.

 

این در حالی است که دولت‌های قبلی آمریکا برای کاهش تنش با کوبا، این قانون را که سال ۱۹۹۶ تصویب شد؛ اجرایی نکردند.

 

از سوی دیگر، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، مدعی است تحریم‌های اخیر علیه ونزوئلا هشداری برای بازیگران خارجی است که از دولت مادورو حمایت می‌کنند.

 

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: این اقدامات باید توسط سایر قدرت‌ها، از جمله روسیه، به عنوان یک هشدار در خصوص ارائه هر گونه کمک به دولت کاراکاس که آمریکا آن را غیر قانونی می‌داند، تلقی شود.

 

گفتنی است کوبا هم به دلیل حمایت از ونزوئلا مورد غضب مضاعف قرار گرفته است.

 

 

معاون رئیس جمهور ونزوئلا: آمریکا، برزیل و کلمبیا آماده مداخله نظامی در ونزوئلا می‌شوند

 

معاون «نیکلاس مادورو» در اظهاراتی عنوان داشت که آمریکا، برزیل و کلمبیا خود را برای مداخله نظامی در ونزوئلا آماده می کنند.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، «دلسی رودریگوئز» معاون رئیس جمهور ونزوئلا با اعلام این مطلب در ادامه گفت: جامعه بین‌الملل و نهادهای دفاع از حاکمیت در نقاط مختلف جهان باید بدانند که یک نقشه مجرمانه در حال آماده شدن برای انجام حمله نظامی به ونزوئلا است.

 

وی در ادامه افزود: مقامات آمریکایی، برزیلی و کلمبیایی اراده مردم ونزوئلا را نادیده گرفته و قصد انجام حمله نظامی را دارند.

مهر

 

 

ای. بی. سی؛ اکوادور یکسال تلاش می‌کرد تا آسانژ را بیرون کند

اکوادور برای یک سال تلاش کرد تا از شر جولیان آسانژ خلاص شود و آمریکا را وادار کند به عنوان بخشی از معامله مجازات مرگ برای وی را منتفی کند.

ادامه

اکوادور, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, ونزوئلا

سی‌ان‌ان؛ پنتاگون به دنبال “گزینه‌های نظامی بازدارنده” برای مقابله با نفوذ روسیه و چین در ونزوئلا است

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی نوشت، پنتاگون در حال آماده کردن “گزینه‌های نظامی جدید بازدارنده” برای مقابله با نفوذ روسیه، کوبا و چین در ونزوئلا است که در عین حال وارد مرحله اقدام نظامی فعال نشود.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, پاراگوئه, پرو, جهان, چین, خبر, روسیه, شیلی, کوبا, ونزوئلا