چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

روسیه به آمریکا درباره مانع‌تراشی‌ها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» هشدار داد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری ضمن محکوم کردن فشارهای آمریکا به شرکت‌ها و کشورهای اروپایی در زمینه اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲»، مواضع واشنگتن را غیرقانونی خواند.

 

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز جمعه (دیروز) در مسکو به ایالات متحده آمریکا درباره توسل به مانع تراشی‌های غیرقانونی در مسیر اجرای پروژه خط لوله نورد استریم ۲ هشدار داد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام روس گفت: «برای آمریکا فکر خوبی خواهد بود که با تبعیت از هنجارهای حقوق بین‌الملل و به تدریج متوقف کردن مانع تراشی‌های غیرقانونی در مسیر اجرای پروژه نورد استریم ۲، از خود یک الگو بر جای بگذارد».

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «اگرچه ایالات متحده عضو کنوانسیون حقوق دریاها نیست اما خود را حامی قوی آزاد بودن دریاها برای همه کشورها مطرح می‌کند».

 

زاخاروا با طعنه درباره ادعای حمایت آمریکا از آزادی دریانوردی در جهان و عدم عضویت در «کنوانسیون حقوق دریاها» افزود: «این دقیقا مثل خود آنها (آمریکایی‌ها) است، اینطور نیست؟ در حالی که عضو فرایندهای مرتبط بین‌المللی نیستند، آنها از همگان می‌خواهند که مقررات خاص آنها را به کار ببندند».

 

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه

 

هشدار تازه مسکو به واشنگتن درباره پروژه نورد استریم ۲ در حالی مطرح شده که دولت جو بایدن همانند دولت سابق دونالد ترامپ در آمریکا، برای توقف این پروژه فشارهای زیادی را به شرکت‌ها و کشورهای اروپایی وارد کرده است.

 

خط لوله نورد استریم ۲ قرار است بعد از تکمیل، سالانه با ظرفیت ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان برساند.

 

اواخر سال ۲۰۱۹ ساخت این خط لوله به دلیل توقف کار شرکت سوئیسی «آلسیس»( Allseas) در نتیجه تحریم‌های آمریکا متوقف شده بود اما بعد از یک سال وقفه، ساخت این خط لوله از سرگرفته شد.

آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ارزیابی‌ها نمایش دهنده این حقیقت‌اند که سرمایه‌گذاران چینی با کشورهای وام گیرنده عادلانه برخورد کرده و متقابلاً معاملاتی سودمند انجام می‌دهند.   در مقاله قبلی این مجموعه، این اتهام را که چین قدرت امپریالیستی‌ای نوظهور در آفریقا است، افشا و رد کردیم. مقالهٔ حاضر به آمریکای لاتین می‌پردازد که چین در خلال سال‌های دو دهه ... آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ادامه

افریقا, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, چین, شرق آسیا, کوبا, وزنه‌برداری

تورم و گرانی روز افزون ناشی از سیاست اقتصادی خود رژیم است

مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماههٔ منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ را در نخستین روز فروردین‌ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد. بر اساس این اعلام، نرخ تورم سالانه نسبت به دُور مشابه سال قبل ۳۶.۴ درصد گزارش شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, نئولیبرالیسم

سود هوآوی علی‌رغم افزایش فشارهای آمریکا رکورد زد

داده‌های جدید نشان می‌دهد سود غول تکنولوژی، هوآوی، سال گذشته علی‌رغم فشارهای آمریکا و قرار گرفتن این شرکت در لیست سیاه واشنگتن، به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا